=4=

1.3K 93 1
                                    

Even later loop ik achter Kaitlyn aan naar haar kamer. Wanneer ze de deur opent word mijn wolf helemaal wild. Ze laat me als eerste naar binnen lopen en ze sluit de deur achter zich. 'Zo' zegt ze 'even alleen. Zonder een moeder die je uithoort.'

Ik grinnik. Ze glimlacht en gaat op haar bed zitten. Het bed is groot. Het bureau wat er tegenover staat is rommelig. Er staat een hele stapel schoolboeken op. Ik loop naar het raam in de muur tegenover de deur. Ik kijk naar buiten en zie de grote tuin. Ik zie veel struiken en bomen. aan sommige bomen hangt fruit. Ze komt naast me staan, 'goed uitzicht hé?'

Ik glimlach en knik. 'Beter dan dat van mij' zeg ik 'ik kijk uit op school.'

Ze grinnikt, 'tja... dit gaat op een gegeven moment ook vervelen.'

Ik kijk haar aan, 'maar jij gaat mij nooit vervelen.'

Ze bloost. Ik glimlach. Ze gaat weer op haar bed zitten. 'Dus mate' zegt ze 'waar wonen je ouders?'

'Een beetje verder van de stad
af. Mijn vader is wachter dus altijd dicht bij de grens te vinden.'

'en je moeder?'

'Zij werkt niet. Ze is huisvrouw. En een geweldige moeder.'

Ze knikt.

'En jouw moeder?'

'Die heb je net ontmoet. Maar ze is ook een geweldige moeder.'

'en Luna' voeg ik er snel aan toe, 'net als je vader een geweldige Alpha is.'

Ze knikt, 'helaas wel.'

'Waarom helaas?'

'Hij is bijna altijd bezig met de roedel. En als we iets leuks doen kan hij zich niet echt ontspannen. Daarom ben ik ook bang voor zijn reactie op jou. Ik ben bang dat hij je niet accepteert.'

Ik knik langzaam. 'Ik moet ook bekennen dat ik zenuwachtig ben om hier te zijn. Dit is wel het huis van mijn mate en van de Alpha.'

Kaitlyn staat op, 'geen zorgen. Ontspan. Ga je pas zorgen maken als mijn vader je het huis uit wil gooien.'

Ik grinnik, 'je hebt gelijk.'

Ze glimlacht en loopt naar me toe. Ik moet me inhouden om haar niet beet te pakken en marken. Dat zou de Alpha sowieso niet leuk vinden. Ze geeft een kus op mijn wang. Ik ontspan helemaal. Ze kijkt me aan en glimlacht. ik sla mijn armen om haar heen en kus haar. Al snel is de kus verdiept. Dan duwt ze me van zich af. 'Sorry' zegt ze zacht 'ik kan dit niet.'

Ik glimlach. 'Rustig maar, als je niet wil dan doe ik niks.'

Ze kijkt me aan en glimlacht. Ik laat haar los. Ze loopt naar de deur en pakt haar tas, 'huiswerk doen?'

Ik knik en pak ook mijn tas. We doen het huiswerk. We maken grappen over de leraren en ze geeft me haar geheime snoep uit haar geheime snoep laatje. Het is een laatje in haar inloopkast. Ze verstopt daar al haar snoep. Naar beneden gaan om snoep te pakken is moeilijk vertelt ze me. Rond half vijf horen we de voordeur opengaan en weer sluiten. Ik hoor wat gegrom en binnen een paar seconden word de deur opengegooid. Er staat een man in de deuropening. Hij heeft zwart haar en blauwe ogen. Die staan kwaad. Hij is groot en gespierd. De kleding die die aanheeft is netjes. Een nette broek met overhemd en stropdas. Hij gromt. 'Vader' zegt Kaitlyn. Ze legt haar wiskundeboek weg en staat op. 'Vader, mag ik je voorstellen aan Jarret.'

De Alpha gromt, 'wat doet hij hier? Is hij een klasgenoot.'

'Ja' zegt ze.

'Helpt hij met huiswerk?'

'Nee.'

'wat doet hij dan hier?!'

'Hij is mijn mate.'

De Alpha kijkt van haar naar mij en knikt langzaam, 'juist.'

Hij doet een stap naar me toe en steekt zijn hand uit. Ik pakt zijn hand. Hij trekt me omhoog en schud mijn hand, 'Jarret was het toch?'

Ik knik, 'ja Alpha.'

'Even nadenken' zegt hij 'vader is wachter. Moeder werkt niet en is huisvrouw. Heb ik gelijk?'

'Altijd Alpha.'

Kaitlyn haalt opgelucht adem. Haar vader kijkt haar aan, 'Kaitlyn weet de rest iets?'

'Nee.'

'Hebben ze een vermoeden?'

'Niet dat ik weet' zegt ze schouderophalend.

'Ze denken dat ze een rogue is.'

'Ze denken wat' vraagt de Alpha boos 'wie zegt dat?'

'Onze klasgenoten. Maar dat denken ze omdat ze haar nog nooit gezien hebben.'

De Alpha knikt langzaam, 'en hoe weet je dat?'

'Omdat ik mijn vrienden hoorde praten.'

'Mmmh, neem ze dan eens mee hierheen. Ik zal ze wel even duidelijk maken dat ze geen rogue is.'

Ik kijk Kaitlyn aan. Ze glimlacht. 'Ik zal jullie een keer uitnodigen' zegt ze 'als David me eindelijk voor een dag alleen laat.'

'O Kate' zegt haar vader 'je weet waarom hij mee moet.'

Ze zucht, 'ja vader. dat weet ik. Maar mogen we nu door met ons huiswerk?'

Hij knikt, verlaat de kamer en doet de deur dicht. Beide zuchtten we en vallen op het bed neer. We kijken elkaar aan en lachen. Ze gaat als eerste rechtop zitten en kijkt me aan, 'dat was mijn vader.'

Ik grinnik en ga ook rechtop zitten, 'was hij rustig vond je?'

'Rustig voor zijn doen, ja.'

Ik knik, 'fijn. Maar Kaitlyn zou ik je mogen marken van je vader?'

'Pas als mijn vader toestemming geeft.'

Ik knik, 'snap ik. Gaan we verder met huiwserk?'

ze knikt en pakt haar boek weer. We gaan verder. Rond half zes brengt ze me met haar moeder naar huis. Wanneer ik binnenkom zitten Börn, Hannah, Julie, Dexter, Finn en Lola op de bank en grond. Ze zitten tv te kijken. Iedereen kijkt naar mij. 'Goedenavond Jarret' zegt Börn 'waar was je?'

Ik gooi de tas onder de kapstok en haal mijn schouders op, 'maakt dat uit.'

Lola, Julie en Hannah grinniken. 'Heb je je mate gevonden' vraagt Julie.

'Misschien' zeg ik. De meisjes springen op en rennen op me af.
Ze trekken me mee en duwen me op de bank. Ik zit tussen Börn en Finn in. De rest gaat op hun knieën in een halve kring voor me zitten. 'Vertel' zeggen de meiden tegelijk.

-------------------------------------------------

Oké de Alpha weet het. En nu wil hij de rest ontmoeten. En nu wil de rest weten of Jarret zijn mate heeft gevonden. Zal hij het vertellen? En hoe verloopt de ontmoeting tussen de rest en de Alpha?

Comment/vote/follow

Xxxx Mairin

in love with my mateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu