Hoofdstuk 5

239 14 3
                                    

*Lola's POV*

We lopen de Forever 21 uit en hebben geweldige dingen voor Rose en onszelf gekocht. Dit was onze favoriete winkel! Rose had een high wasted spijker shortje met een stukje wit kant erop genaaid en een heel mooi wit, mouwloos blousje met studs in de kraag gekocht.

"Ik doe m'n vans onder dit vanavond oke?" Vroeg Rosie. Ze wilde duidelijk onze mening horen.

"Je zwarte Jeffrey Cambells zijn ook leuk hierbij." Zei ik.

"Ja maar ik heb geen idee wat Harry wilt gaan doen. Als hij wilt gaan wandelen... Ik bedoel, ik kan het wel alleen kan ik daarna m'n voeten laten amputeren volgens mij." Antwoordde ze. Da's waar ook..

"Bel hem dan even om te vragen wat jullie gaan doen. Anders kan je je niet goed kleden op wat hij van plan is." Zei Rikky.

Rose pakte haar telefoon en belde Harry.

"Oh hii! .. Ja goed .. Gewoon winkelen met de meiden ... Ja daarover, waar gaan we eigenlijk heen want ik heb geen idee wat je wilt gaan doen en straks heb ik totaal de verkeerde kleding aan... Ja dat doe ik al sinds m'n 9e... Ben je serieus?! Oke! Geweldig! Tot vanavond!"

Wow. Enthousiast.

"Wat gaan jullie doen?" Vroeg Delilah opgewonden.

"Hij is er via-via achter gekomen dat ik al jaren paardrij. Toevallig kan hij dat ook en heeft hij twee paarden gehuurd en gaan we op een tocht vanmiddag. Hij wil me over een uurtje ophalen. We moeten snel naar huis!"

Vertelde ze dolblij.

"Aawwh wat lief van hem!" Zei Gina.

"Maareh liefje.." Begon ik.

"Pas jij je rijbroek en laarzen nog wel?" Vroeg ik voorzichtig.

"Geloof me, ik ben alleen maar slanker geworden de laatste maanden." Grinnikte ze.

We liepen naar de auto's en gingen opweg naar huis. We gingen achter elkaar rijden en zetten One Thing van One Direction tergelijk op en zongen keihard mee. Een paar valse noten klonken waardoor we allemaal helemaal stuk gingen om elkaar.

...

*ROSIE'S POV*

Ik keek in de grote spiegel die op m'n kamer stond. Ik had m'n zwarte rijbroek aan met een licht spijkerbloesje met drukknoopjes aan en probeerde in m'n laarzen te stappen. Ik had vroeger altijd al paardgereden samen met Gina en we hadden allebei een eigen paard gehad.

Mijne heette Charles, ik noemde hem altijd Charly. Dat vondt ik persoonlijk veel leuker klinken. Het was een heel braaf bruin paard met blonde manen en ik vertrouwde hem blindelings.

Gina had Foxy, een pittig donkerbruin paard met aardig wat streken. Maar Gina kon haar aan en ze waren na een paar jaar ook beste maatjes geworden net als Charly en ik.. Tot het ongeluk..

Gina en ik waren in Nederland en we reden op de veluwe. We besloten een wedstrijdje te racen en het was geweldig! Tot... Ik zag het wel maar veel te laat.. Ik had er niet van uit moeten gaan dat lieve Charly op het laatste moment nog zou kunnen springen. Gina was op het nippertje optijd afgeremt maar ik en Charly..

Er stond een hek van houten paaltjes met prikkeldraad ertussen gespannen. Charly was er vol op in gereden toen het draad hem tegen hield en hij plotseling stopte werd ik naar voren gezweept. Gelukkig had ik een cap op en had ik alleen een paar schaafwonden. Maar toen keek ik naar Charly.. Hij lag ingebonden in het prikkeldraad. Bloed overal...

Gina was van Foxy afgesprongen en had meteen om hulp gebeld. Toen de dierenarts en onze ouders er waren hadden ze het prikkeldraad met een heggenschaar afgeknipt en hem in de trailer geladen. Ik denk dat ik nog een beetje hoop had toen ik zag dat hij nog kon staan. Maar zodra hij in de trailer stond zakte hij alweer door z'n benen. Wat had ik gedaan...

Ik veegde wat tranen van m'n wangen..

Toen we bij de dierenarts aankwamen zeiden ze dat ik rekening moest houden met het ergste. Ik hield zielsveel van Charly. Een vriendschap met een paard is iets bezonderd. Als ze je eenmaal geaccepteerd hebben gaan ze voor je door het vuur..

Ik heb uren gehuild tot de dokter naar me toe kwam. Ik stopte even omdat ik nog een sprankje van hoop voelde. "Je kan nog even afscheid nemen. Hij heeft teveel bloed verloren en de wonden doen hem ongelooflijk veel pijn. Het spijt me maar het is beter als we hem in laten slapen.." Zei de dokter. Gina kwam op me af rennen en knuffelde me stevig. "Het is jou schuld niet Roos."

Ik liep met haar naar de stal waar Charly lag. De dokter toonden veel begrip en lieten ons even alleen. Ook Gina liep met hun mee.

"Hee maatje.." Zei ik met tranen over m'n wangen. Charly probeerde overeind te komen. "Doe nou niet jochie. Je doet jezelf nog meer pijn.." Fluisterde ik. Hij brieste.

Ik ging op m'n knieën bij z'n hoofd en aaide hem zachtjes snikkend over zijn vacht. "Het spijt me zo Charly.." Snikte ik. Hij legde briesend zijn hoofd op m'n schoot en ik begroef m'n gezicht in zijn manen. "Ik zal je echt nooit vergeten maatje. Ik hou van je en zal je echt missen. Maar ik laat je niet met pijn leven.." Fluisterde ik en ik gaf een kusje op zijn snuit.

Ik legde zijn hoofd weer in het zachte stro en stond op. "Dag lieverd." Fluisterde ik. Charly knikte met z'n hoofd alsof hij me begreep en smakte leuk met z'n tong waardoor er een klein lachje door alle tranen heen verscheen. Ik zwaaide en liep toen het hoekje om.

"Gaat het meisje?" Vroeg Gina.

Ik zette een neplachje op en liep toen naar de auto. Foxy werd in de trailer gezet opweg naar huis. Hij was erg verward. Waar was zijn maatje gebleven? Ik stapte in de auto en we gingen naar huis. Zonder Charly..

Ik besefte dat al m'n mascara was uitgelopen en een luide snik ontsnapte m'n mond. Ik ging op m'n bed zitten en verstopte m'n gezicht in m'n handen.

"Klop klop.." Zei Gina zachtjes terwijl ze naar binnen liep.

"Hi.." Zei ik.

"Charly zeker?" Fluisterde ze. Ze ging naast me zitten en knuffelde me stevig terwijl ze over m'n rug wreef.

"Ik weet het meisje.." Zei Gina. "Ik mis hem ook..." Fluisterde ze.

Zo zaten we nog even tot de deurbel ging.

----------------------

Hey wat vinden jullie tot nu toe? Als je dit leest zou je me zo blij maken door te stemmen en comments te plaatsen! *puppyface*

Xxxxxxx Renee!

Make A Wish (Dutch 1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu