Hoofdstuk 24

149 7 0
                                    

*ROSIE'S POV*

Ik werd wakker en opende voorzichtig m'n ogen om aan het licht te wennen. Ik had verassend goed geslapen, nadat al die geluiden uit de stallen naar de achtergrond waren verdwenen. Red en de andere paarden hinnikte wat af zeg..

Ik keek om me heen terwijl ik rechtop ging zitten met m'n hoofd op m'n knieën. Overal op de muur hingen foto's van de manege en ik zag Red op een aantal foto's staan. Maar nooit met iemand op zijn rug! Dat baarde me zorgen, hij was dus altijd al zo eigenwijs en moeilijk geweest.. Ik moest er achter komen wat hem zo van streek maakte..

M'n telefoon ging. Ik keek naar de naam op het schermpje. Liam. Ik keek op de wekker. Half 6 's ochtends.. Dat betekende dat het half 1 was in New York op dit moment! Wat zou hij willen...

Ik nam de telefoon op. 

"Hii Liam!" Ik probeerde vrolijk te klinken. Het bleef even stil. "Liam?" Vroeg ik ongeduldig. "Ehh.. Hi Rosie.." Hoorde ik Harry zacht. Ik voelde tranen opkomen. "Rosie.. Ik voel me zo stom..." "En terrecht." Onderbrak ik hem. Hij ging er niet op in. Hij wist dondersgoed dat het waar was. "Ik eet en slaap niet meer Rose..." Legde hij uit. Ging het zo slecht met hem hierom? Ik dacht dat hij bij Taylor wilde zijn... Of voelde hij zich gewoon schuldig omdat hij me gekwetst had door mij er zo achter te laten komen?

"Rose.." Fluisterde hij.. Maar zijn stem brak bij het zeggen van mijn naam. Ik hoorde hem snikken aan de andere kant van de lijn. "Ik hou van jou... Alleen van jou!" Huilde hij. Op dat moment barstte ik ook in tranen uit. "Harry..." Snikte ik. "Ik kan het niet." Fluisterde ik.

Het bleef even stil.

"Rose?" Vroeg hij na een tijdje. Ik gaf geen antwoord. "Je weet dat je van me houdt." Stelde hij vast.

"Jij weet wat je gedaan hebt." Ketste ik terug. Natuurlijk hield ik van hem! Maar dat betekende niet dat hij daarom maar alles kon flikken.

"Ja.." Snikte hij. Weer sloeg zijn stem over. Het deed me pijn hem zo te horen.. Ik wilde hem geen pijn doen!

"Verder nog iets interessants te melden?" Zei ik kortaf. Gemeen? Misschien. Maar ik stond teminste niet te zoenen met iemand an.. Fuck. 

Een goede vriend van hem nogwel! Schuldgevoel overspoelde me tot ik me realiseerde dat ik níet vreemdgegaan was! Het was erna!

Wie hield ik voor de gek... Ik was minstens net zo erg bezig geweest! Arme Liam! Hij was echt als een broer voor me en ik wilde hem alles behalve kwetsen! Ik hield ook van hem!

"I'm sorry..." Zei Harry weer. Ik ademde diep in. "Harry?" Begon ik nerveus. "I-Ik heb met Liam gezoend op het vliegveld..." Gaf ik vol schuldgevoel toe. Ik hoorde Harry snakken naar adem. "W-Wat?" Vroeg hij zacht. "..Je hoorde me wel." Huilde ik.

"Dus, je bent nu verliefd op Liam? Ik had dus die eerste keer wél gelijk?" Zei hij. Ik voelde m'n bloed koken. Dacht hij nou echt weer aan het feit of hij gelijk had of niet?!

"Ik heb met je beste vriend gezoend. Fijne dag nog Harry!" Zei ik boos en ik hing op. Nou, dat was een interessant gesprek..

...

Ik had in het huisje van Elize mee ontbeten en had m'n rijkleren al aangetrokken. Ik was net van plan weg te gaan uit m'n huisje toen m'n telefoon weer trilde. Een sms van Harry!

HARRY: "Liam zegt dat hij jou zoende en jij hem wegduwde. Heb net enorme ruzie gehad met hem. Je moet het niet zo voor hem opnemen! Dat deed je ook niet bij mij!!"

Ik trok een gezicht en kwakte de telefoon terug op m'n bed. Wacht. Liam heeft voor me gelogen! Hij beschermde me...

"Rosie! Tijd voor een training met Red!" Riep Elize van buiten. "On my way!" Riep ik terug en ik rende de deur uit. Vanavond zou ik Liam wel bellen. Hij hoefde dit niet voor me te doen. Ik redde me wel! Denk ik...

Ik draafde met Red door de bak. Hij liep erg mooi en ik deed m'n best om hem helemaal onder controle te krijgen maar ik kon m'n kop er niet helemaal bij houden...

"Je voelt je niet lekker he?" Vroeg Elize bezorgd. Ik knikte en liet Red stappen, ik aaide hem over z'n hals. "Waarom ga je niet even lekker met hem rennen over de heide?" Bood ze aan. Dat klonk niet slecht. "Z'n conditie is verbeterd sinds de laatste keer dat je hier was. Hij heeft alleen maar in een wei rondgerend." "Is goed! Dankje Elize!" Zei ik en ik liep met Red het erf van de manege af.

Ik galopeerde met Red over de heide en hij probeerde zijn uiterste best voor me te doen. "Goed zo jochie." Zei ik vriendelijk. Hij brieste tevreden. We besloten er nog een schepje bovenop te doen en ik spoorde hem aan. Hij veruimde zijn passen en zette het op een rengalop. "Jihaa!" Riep ik vrolijk en ik voelde me zo vrij als maar kon. Ik vergat al m'n zorgen!

Ik snakte naar adem toen ik zag waar we op af reden. Een groot hek met prikkeldraad erop gespannen. Alle beelden van Charly schoten door m'n gedachten. Paniek sloeg toe. "Red ho! Nee!" Riep ik maar Red luisterde niet. Hij genoot teveel van de snelheid. Al snel had ik door wat hij wilde... Springen.

"Als we doodgaan geef ik jou de schuld." Zei ik droogjes en ik slikte. Ik ging naar voren zitten sloot m'n ogen...

Red zette af en vloog zonder problemen over het hoge hek en we kwamen niet eens in de búúrt van het prikkeldraad. Toen we neergekomen waren stopte ik hem.

"Goed gedaan maatje!!" Zei ik blij en ik hing hem om z'n hals.

...

Ik reed het erf van de manege op met Redje en Elize kwam naar me toe rennen. "Rose!!" Wat had zij nou?

"Hi!" Begroette ik haar en ik stapte van Red.

"Er staat een jongen voor je in de keuken.." Zei ze en ik bevroor ter plekke.

Make A Wish (Dutch 1D Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu