Proloog

2.4K 126 23
                                    

Ik krijg net een bericht binnen van een van mijn Waarzeggers. Er is ergens een meisje dat het bloed van alle vijf bovennatuurlijke mensen bezit. Dat betekent dat ze oppermachtig is, of word. Ik moet haar vinden en vernietigen. Althans, haar krachten moet ik haar afpakken, dat zou leuker zijn. Daarna martel ik haar zodat ze ons alles vertelt wat ze weet over de gaves. Want zelfs ik weet niet eens precies wat het in houd. Ik riep iedereen bij elkaar. 'Mannen, en vrouwen. Ik heb het bericht gekregen dat er ergens, op deze aarde, een meisje is dat het bloed heeft van alle vijf bovennatuurlijke mensen. Daardoor is ze oppermachtig, en kan ze ons zo weg vagen. Maar nu is ze nog jong en weet ze niet precies hoe ze met haar gaves om moet gaan. Daarom, kan ze nu niet veel tegen ons doen. En dus, krijgt degene die haar levend naar mij brengt de beloning om mijn rechterhand te worden, en een paar duizend euro. En denk eraan: wij zullen niet rusten voor dat meisje is weggevaagd en wij de oorlog hebben gewonnen!'. De mensen begonnen te juichen en te applaudisseren, en ik liep terug naar mijn kantoor. 'Zo, Miranda, waar zei je ook al weer dat ze waarschijnlijk is?' Vroeg ik aan mijn Waarzegger. 'Ergens in het noord-westen van Nederland, vlak bij de bossen' antwoordde ze. 'Nou, dat zal niet moeilijk te vinden zijn. Zo veel bossen zijn er niet in Nederland. Miranda, regel een vliegticket naar Nederland, ik ga haar zelf zoeken'. Miranda knikte. 'Wanneer wilt u vertrekken?' 'Zo snel mogelijk' zei ik met een gemene grijns op mijn gezicht.

Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu