*** zie hierboven een foto van Lalima, de dierengod van het element vuur die een tijger is, en ik heb nog even iets, ik zal omdat het vakantie is meer schrijven, denk ik, maar ik ga heel veel dingen doen met mijn familie dus het kan ook zijn dat er even geen update komt ofzo, dus wees daar plies niet boos over. En dan nog een nieuwtje: ik ben ook een nieuw boek begonnen, het heet "Snowflakes", en misschien vinden jullie dat boek ook wel leuk om te lezen **
POV Alena
Ivo is al de hele middag aan het oefenen, maar het lukt hem steeds niet. Ik heb hem gezegd dat hij zich niet alleen moet concentreren, maar dat hij ook een moet worden met de natuur. Het lukt hem alleen niet. Ik heb Ara gevraagd Ivo verder te helpen, want ik wilde opzoek gaan naar Wolf. En daarna samen met hem naar Sara, want ik had beloofd om langs te komen. 'Wolf?' Riep ik. Niet veel later ritselde er een struik en kwam Wolf tevoorschijn. Ik glimlachte 'Wolf, wil je mee gaan? Ik ga naar naar Sara, dat had ik haar beloofd'. Wolf knikte Ik ga mee. 'Mooi. Kom, dan gaan we'. Ik liep door het bos heen in de richting van de heide, gevolgd door Wolf. Ik bedenk me plots dat Sara Wolf nog nooit heeft gezien. Ik heb haar verteld dat het een wolf was en dat hij Wolf heette, maar ze had hem nog nooit gezien. Wel, dan ziet ze hem vandaag voor het eerst. Niet veel later liep ik de heide op, naar het huisje van Sara. Ik controleerde of mijn tattoo van Valka niet zichtbaar was, en klopte aan. Sara deed open en keek me blij aan 'hoi Alena' 'hoi Sara. Ik heb Wolf meegenomen, dan kan je ook is kennismaken met hem'. Ik deed een stap opzij, en Wolf kwam te voorschijn. Sara keek hem met grote ogen aan. Tja, je ziet niet elke dag een wolf die een soort van "tam" is. 'Leuk je te ontmoeten, Wolf, Alena heeft me veel over je verteld' zei Sara, en Wolf knikte. 'Kom binnen'. Ze liet ons binnen en bood me een kruidenthee aan. 'Eh, ja... Wolf, wil je iets van water?'. Wolf schudde zijn kop. 'Kan je haar verstaan?' Zei ik verbaasd. Ja, ik kan alle bovennatuurlijke verstaan, en anders begrijp ik maar een paar dingen. Dat had ik je al een keer verteld. Ik knikte 'vandaar'. Sara zette een beker kruidenthee voor me neer 'asjeblieft. En Alena, je had gelijk. Ik zag gewoon spoken ofzo, er is niks verdachts gezien of gebeurt. Ik heb wel nieuws van het VZ'. Het VZ stond voor het verzet tegen de oorlog, voor de mensen die geen oorlog maar vrede willen. 'Vertel' zei ik. 'Het schijnt dat er een meisje is. Een meisje dat het bloed van alle bovennatuurlijke bezit en ook alle gaves heeft. De man die de oorlog veroorzaakt heeft en dus de "koning" wil worden van iedereen is al opzoek naar dat meisje. Het schijnt dat ze de gave van Dierenfluisteraar als eerste heeft gekregen. Ken jij iemand die een Dierenfluisteraar is en rond de dertien jaar, want zo oud is dat meisje'. Ik verslikte me in mijn kruidenthee. 'Nee, sorry, hoezo?' 'Als wij, het VZ, het meisje als eerste vinden, staan we sterker, hebben we meer kans om te winnen en kunnen we tegelijkertijd dat meisje beschermen'. Ik knikte. Ik keek Wolf aan, en hij keek terug. Ik richtte mijn aandacht weer op Sara die me de laatste nieuwtjes vertelde over het VZ. Niet heel veel bijzonders, maar ik vond het fijn om op de hoogte te worden gehouden door Sara, dan wist ik tenminste een beetje hoe we er voor staan. Na twee kopjes kruidenthee liepen Wolf en ik het huisje van Sara uit, en gingen we terug naar huis. Wolf ging toen we in het bos waren terug naar zijn roedel, en ik naar Ivo opzoek. Hij was niet meer bij hen ven, dus ik ging er van uit dat hij gewoon thuis was. Toen ik thuis aankwam, zat mijn moeder op de bank tv te kijken. 'He Alena. Met Wolf op pad geweest?' Vroeg ze. Ik knikte 'ja, klopt. Waar is Ivo?' 'boven'. Ik knikte. Ik had gelijk, hij is inderdaad thuis. Ik ging naast mijn moeder op de bank zitten. Ze zat een programma over dieren te kijken. 'Wat eten we vanavond?' 'Aardappelen. Met broccoli en... Geen idee. Ik moet even kijken wat we hebben'. Ik knikte 'oké. Zeg, is tante Ellie niet jarig volgende week?' 'Ja, er is een kaartje aangekomen. Ze viert haar verjaardag woensdag, van 5 tot 12. Zullen we anders een cadeautje kopen morgen?' 'Ja, maar ik moet naar school toe, de laatste dag. Dan heb ik weer vakantie'. Mijn moeder knikte 'mooi, dan heb je daar niks mee dat je moet doen'. Alsof ik anders veel aandacht aan school besteed, ik bedoel, ik maak zoveel mogelijk huiswerk in overige lestijd, tussenuren en pauze's zodat ik minder thuis hoef te doen. Ik heb daardoor minder contact met de anderen van mijn klas, maar dat maakt me niet veel uit. Ilse, Zoë en Jack komen wel vaak mee, en daar ben ik ook heel blij mee. Ik ben blij dat ik zulke goede vrienden heb, die alles begrijpen van dat wat ik mee maak, en daar niet over oordelen. Ik heb op dat gebied echt veel geluk. Echt heel veel geluk, vind ik.
JE LEEST
Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)
FantasyDeel 2 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is achter de geschiedenis van haar familie gekomen, en ze weet inmiddels alles over de bovennatuurlijke. Ze heeft haar gaves van Dierenfluisteraar al bijna helemaal onder controle en z...