*** zie hierboven een foto van Alena als zeemeermin, of half-vis, in een tekening, en ik heb een ander leuk bericht: het eerste boek van "Dierenfluisteraar" heeft al meer dan 20 duizend lezers!! En dit boek heeft ook al 1,5 duizend lezers, en dat terwijl ik nog maar 8 hoofdstukken heb gepubliceerd! :) :) ***
POV Alena
Ik had na gister avond besloten om Sara te vertellen dat ik dat bijzondere meisje was, die het bloed van alle vijf de Bovennatuurlijke bezit. Nu stond ik voor haar deur, en klopte ik aan. Sara deed open, en liet me binnen. 'Hallo. Je wilt zeker wat nieuws van het VZ horen?' Vroeg ze lachend. Ik knikte 'ja, onder andere. Ik heb zelf ook iets te melden' 'nou, ga maar zitten. Dan pak ik wat kruidenthee'. Even later zaten we tegenover elkaar een kop kruidenthee te drinken. 'Het VZ heeft vernomen dat Alexandro, de leider van de, nou ja, hij is degene die alle macht wil hebben voor zichzelf. Maar goed, Alexandro os volgens goede en betrouwbare bronnen naar Nederland gekomen. Hij is nu hier, en hij is op zoek naar de erfgenaam die dus alle vind de bloedlijnen bezit'. Ik trok wit weg. Ships, hij is er al, en ik heb nog niet eens alle gaves, laat staan dat ik se allemaal goed kan gebruiken! 'Wat is er?' Vroeg Sara, die zag dat ik een beetje wit werd. Ik zuchtte 'nou, niet boos worden, maar... Ik ben dat meisje van die bloedlijnen en naar wie Alexandro op zoek is...'. Sara keek me met open mond aan. 'Waarom zou ik daar boos om moeten worden?' Zei ze na een korte stilte. 'Omdat ik het niet eerde verteld heb' 'maar kind, dat is toch niet erg? Maar vertel, heb je dan al meerdere gaves?' 'Ja. Ik ben natuurlijk een Dierenfluisteraar, maar ik heb ook al een totemdier en een Ware Wezen'. 'Wat zij dat voor dieren, als ik vragen mag?' 'Mijn totemdier is een valk, en mijn Ware Wezen is een vis'. Ze keek me verbaasd aan 'dat zijn twee dieren die noet vaak voorkomen. Net als een wolf. Ehm, een vraagje, ken je mensen die ook Bovennatuurlijk zijn?' 'Ja. Twee van mijn vrienden. Ivo is ook een Dierenfluisteraar, en Zoë is een Ware Wezen' 'en wat voor dieren hebben zij?' 'Ivo heeft een papegaai, en Zoë een zwaan. Hoezo?'. Sara glimlachte 'een van onze waarzegsters, de beste vind ik, zag een ster, met vijf punten, een papegaai, een zwaan, een stok en een galzen bol. Die zouden staan voor de bevrijder en haar vrienden. Verder zei ze dat ze een paar keer een droom had gehad over een hert, een draak, een eenhoorn en een tijger. Zegt je dat Iers?'. Ik glimlachte 'ja. Dat zijn de voer dierengoden, die elk een element vertegenwoordigen'. 'Alena, vind je het goed als ik het VZ bericht dat ik je heb gevonden? Dat ik de Dierenfluisteraar die we zochten hebben gevonden?' 'Ja. Dat vind ik goed. Maar zeg er wel bij dat ik nog maar drie gaves heb, en de andere dus nog niet'. Sara knikte,men pakte een papier. Ze begon erop te schrijven in een taal die ik niet kende. 'Wat voor taal is dat?' 'Een geheime taal die we zelf ontwikkeld hebben. Ik zal je hem leren. Maar je moet wel weten, dat als Alexandro te dichtbij komt, je naar Amerika moet, want daar is ons hoofdkwartier. Snap je dat?'. Ik knikte. Plots kwam er een vraag bij me op. 'Zit mijn moeder ook bij het VZ?'. Sara schudde haar hoofd 'ik weet het niet. Wat is haar naam, haar gave en haar werk?' 'Ze heet Michelle, heeft een totemdier, maar dat is eigenlijk een lang verhaal, en ze is een stewardess' 'is het Michelle, als in de Michelle wiens totemdier niet meer van haar arm af wil?' 'Ja' 'dan zit ze inderdaad bij het VZ'. Ik knikte, en vroeg nog een paar dingen. Sara zou me gaan leren om je totemdier te gebruiken, zeg maar. Op een gegeven moment moest ik naar huis toe, dus zei ik Sara gedag en ging ik naar huis. Ik liet Valka vrij, en vrolijk vloog ze door de lucht. Ze maakte duikvluchten en maakte een soort vlieg show voor mij. Plots zag ik nog wat in de lucht. Een veel groter iets, met gigantische vleugels. Ver ijsberg keek ik er naar. Hij beter ik keek, hoe beter ik het vliegende wezen kon zien. Plots herkende ik het, en mijn ogen werden groot... 'Je maakt een grapje!' Riep ik. 'Dit kan niet waar zijn!' Hoog beven me, nou ja, ze kwam steeds dichter bij de grond op een snel tempo, vloog Zoë. In haar Ware Wezen vorm.
JE LEEST
Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)
FantasyDeel 2 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is achter de geschiedenis van haar familie gekomen, en ze weet inmiddels alles over de bovennatuurlijke. Ze heeft haar gaves van Dierenfluisteraar al bijna helemaal onder controle en z...