Hoofdstuk 9

1.1K 101 12
                                    

POV Zoë
Ik was heerlijk aan het vliegen, en toen zag ik Valka, de valk van Alena. Ergens onder me zag ik iemand staan. 'Dat zal dan Alena wel zijn' zei ik tegen mezelf, en ik vloog naar beneden. Toen ik dichtbij was, zag ik dat het inderdaad A,ena was. Ze zei iets, maar ik verstond het niet. Uiteindelijk landde ik naast haar 'Hey Alena' zei ik. Ze keek me met open mond aan. 'Jij, bent echt.... Prachtig' zei ze. 'Dank je. Ben jij al verandert in je Ware Wezen?'. Ik knikte 'ja. Ik ben een half-vis. Een zeemeermin, zeg maar. En jij lijkt net een engel' zei ze. 'Een zeemeermin? Cool! Dat zou ik ook wel willen...' Zei ik. Nu kwets je mij, he? Zei Silvia. Ja ja, je weet wel dat ik het niet zo bedoel. 'Ik zou wel willen vliegen, zoals jij en Valka kunnen' zei Alena 'het is wel leuk, ja. Maar jij hebt alle vijf de gaves. Voor je dingen gaat vragen, Silvia, mijn Ware Wezen dus, heeft me alles verteld over de stille oorlog en zo, en wie jij bent. Maar he, zullen we een keertje naar het strand gaan?' Vroeg ik. Alena knikte 'leuk. Maar dat is een uur rijden' 'maar een paar minuten vleigen als ik hard vlieg' m'ja, maar jij kan mij niet dragen, of wel?' 'Vast wel. Zullen we morgen kijken?' 'Is goed. Maar Ilse dan?' 'Die gaat toch naar haar oom en tante voor drie weken?' 'Oh ja... Weet je, ik vind het best sneu voor haar. Wij gaan waarschijnlijk meer dingen samen doen omdat wij allebei een Bovennatuurlijk iemand zijn, en dan valt ze er zo buiten, zeg maar. Dan B,vijven alleen zij en Jack over' 'nou, das niet helemaal waar. Jack is ook een Bovennatuurlijk iemand, alleen weet hij het zelf nog niet, en ik weet ook niet welke have hij krijgt' 'echt waar?' 'Ja. We zijn een tweeling, dus dat zou wel logisch zijn. En bovendien zegt Silvia dat het zo is'. Alena knikte. 'Oke, we doen het. We gaan morgen naar het strand. Nadat we Ilse gedag hebben gezegd en hebben uitgezwaaid. Oke?' 'Oke'. Plots begon Alena hard te lachen. 'Wat is er?' Vroeg ik. 'Nou, ik ben gewoon zo dom' zei ze lachend 'ik heb natuurlijk de gave om de elementen te besturen. Ook lucht. En ik kan dus vliegen als ik het element lucht gebruik'. Ze lag nu bijna op de grond van het lachen. Ik begon mijne lachen 'oh, wij zijn ook echt zo slim he' zei ik lachend. Dom van me dat ik daar niet aan gedacht had. Ik besloot wee terug te veranderen in de gewone ik, en samen liepen we half lachend het bos door naar het huis van Alena. 'Wat deed je eigenlijk op de hei?' Vroeg ik haar. 'Een vriendin van mij woont daar. Ze heeft een totemdier en hoort bij het VZ. Ik kom wel is bij haar, en dan geeft ze informatie zodat ik weet wat er aan de hand is en zo' antwoordde ze. Ik knikte. 'Best leuk, eigenlijk' zei ik. 'Dat we allebei een Ware Wezen hebben'. Alena knikte 'ja, inderdaad'.

POV Wolf
Luna en Alpha hadden de hele roedel bij elkaar geroepen. Ze vertelden waarom toen iedereen rond de grote maansteen zat. Er is een roedel wolven die steeds meer gebied veroverd. Het is de grootste roedel wolven ter wereld, schijnt. Het aantal wolven is onbekend. Volgens Alpha, die bronnen heeft, wil de roedel eigenlijk alle gebieden in het bezit hebben, en zijn ze nu in Nederland om daar de boel op te eisen. Nu hebben we een verdedigingstactiek besproken, maar ik ga Alena en Ivo halen. Die kunnen ook goed helpen, al is het maar om de gewonden van onze roedel te verzorgen. Rozenbloem wilde perse met me mee, dus did loopt nu achter me aan. Ze is nog nooit buiten de grenzen van ons territorium geweest, dus dit deel van het bos heeft ze nog nooit gezien. Ze loopt wat langzamer  zodat ze alles kan bewonderen, maar daar hebben we volgens Alpha geen tijd meer voor. Ik rende naar het ven, maar daar was ze niet. Ik rook haar wel, dus snel rende ik naar de geur toe, en Rozenbloem volgde me op de hielen.

*** ik kreeg de vraag of de tekening die Alena in zeemeermin vorm door mij is gemaakt, maar nee. Ik heb hem niet gemaakt. Een vriendin van mij heeft hem gemaakt, maar helaas heeft ze geen wattpad account. Verder ben ik blij met alle positieve reacties die ik krijg op dit boek. Ook heb ik een mededeling: mijn boek "Uitverkoren 2: Het Rijk Van Sneeuw" is voltooid! Binnenkort verschijnt er een deel drie van de serie. Ik vind het echt leuk om mede te delen dat ik een boek heb voltooid, waarom weet ik niet, maar dat geeft zin blij gevoel, zo van "yes! Na lang schrijven is hij af!". Er komt alleen een volgend deel aan van die serie, dus tja, ik schrijf wel gewoon verder aanndat boek, een soort van. Maar goed, ik dwaal af. Ik was bij het bedanken van alle positieve reacties die ik krijg :). Ik ga snel beginnen met een nieuw deel schrijven ;) ***

Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu