Hoofdstuk 16

1K 105 10
                                    

*** sorry voor deze langzame en kleine update, maar ik heb niet veel tijd om te schrijven eigenlijk. Voor mijn andere boeken heb ik "vooruit" geschreven, zeg maar en dus nog een paar hoofdstukken die nog niet gepubliceerd zijn, maar voor dit boek niet. Ik weet niet of het me zal lukken om om de 4 dagen te updaten met dit boek, dus sorry als het langer duurt. Hopelijk vinden jullie het niet zo erg ***

POV Sara
Er werd op mijn deur geklopt, en ik deed open. Alena stond voor mijn deur, en ik liet haar binnen. 'Is er nog nieuws?' Vroeg ze meteen zodra ik de deur docht had gedaan. 'Ja, maar kom eerst maar zitten. Ik heb kruidenthee gemaakt'. Alena ging zitten op de bank en ik schonk twee kopjes kamillethee in. Daarna gag ik Alena een kopje en ging ik tegenover haar zitten. Ik keek haar ernstig aan. 'Luister. Alexander is hier in de buurt, Alena. Je moet weg, het is niet meer veilig hier'. Alena keek me verbaasd aan 'nu al? Maar hoe kan hij me nu al vinden?' 'Daar zijn we nog niet uit. Alena, het spijt me dit te zeggen, maar we hebben afgesproken dat je vanaf nu niet meer alleen de deur uit mag. Je moet binnenkort echt vertrekken. In Australië zit het hoofdkwartier va het VZ, dus ik denk dat je daar het beste naartoe kan gaan. Als jij het er mee eens bent kunnen we regelen dat je daar jaar toe gaat. Maak je geen zorgen over de taal daar, Engels word je daar bijgeleerd en tegen anderen Bovenatuurlijke mensen kan je gewoon in het Nederlands praten, want dat is de meestgebruikte taal onder ons. Ik weet dat dit nogal snel is, maar je bent niet meer veilig hier'. Alena keek me verbluft aan. 'Luister. Je moeder is op de hoogte hier van. Voor vragen kan je altijd nog bij haar terecht'. Alena keek me aan met een blik die zei "dit is wel heel veel informatie en dit is wel heel snel allemaal". 'Alena, je moet naar huis. Ik loop wel met je mee'. Alena knikte, en zette har lege theekopje neer. Daarna gingen we samen naar haar huis toe.

POV Alena
Nadat Sara mij thuis had gebracht, heb ik zodra mijn moeder thuis kwam alles aan haar verteld. Ze vertelde me daarna dat ze dat eigenlijk al wist, en dat het VZ haar vanmorgen daarover sprak. 'Ik ben zelf een contactpersoon van het VZ. Ik hoorde het vanmorgen van de leider. Morgen ochtend vroeg om drie uur moet ik gaan vliegen naar Australië, en het spijt me dit te zeggen maar je moet dat vliegtuig pakken. Ik heb al tickets geregeld. Het zijn er vier. Ik weet dar het heel snel is, maar het is hier echt niet veilig hier. Alexander is op weg naar dit dorp hier, nu. Ik hoorde het via mijn contacten. Luister goed. Je vliegt samen met Ivo, Zoë en Jack naar Australië. Ik verzin wel wat als smoes voor de ouders van Jack en Zoë. Bel je ze? Dan zal ik alles uitleggen aan jullie'. Ik was een beetje verbouwereerd, maar ik besloot te luisteren en ik belde ze op. Na een half uurtje stonden Zoe en Jack voor de deur. Ik liet ze binnen en ik haalde Ivo naar beneden. We gingen met zijn vieren op de bank zitten en mijn moeder ging tegenover ons zitten, op een stoel. 'Goed, jullie moeten even goed luisteren naar wat ik te vertellen heb' begin mijn moeder.

Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu