Hoofdstuk 26

1K 92 4
                                    

*** ik wil heel even mededelen dat: IK HEB MEER DAN 11K READS MENSEN!!!!! WOOHH!!! OMG IK BEN ZO BLIJ NU! :) :) :) :) :) ***

POV Alena
Na het eten ging ik weer naar de trainingszaal, die nu niet leeg was. Er stond een groepje van vijf mensen, en die waren een soort wedstrijdje aan het doen. Het waren mensen met een totemdier, en ze lieten hun totemdieren stoeien. Ik probeerde ze te negeren, en liep naar een hoek van de zaal. Ik ging in kleermakers zit zitten, en liet Valka in een valk veranderen. 'Valka, ga maar rondjes vliegen ala je daar zin in hebt, je hebt de hele dag in ruststand gezeten' zei ik zachtjes. Valka vloog weg, nadat ze me met haar indringende ogen aan had gekeken. Ik sloot mijn ogen en begin te mediteren. Toen ik mijn ogen open deed, zag ik door de ogen van Valka. Eerst schrok ik even, maar daarna ontspande ik. Toen ik niet veel later mijn ogen sloot, voelde ik mijn connectie met Valka weg zakken. Toen ik mijn ogen weer open deed zag ik weer door mijn eigen ogen. Ik stond op, en riep Valka naar me toe. In een flits veranderde ze weer in een tatoeage op mijn arm, en ik liep de zaal uit. Ik voelde vijf paar ogen mijn rug branden. Misschien was het niet zo slim geweest om te mediteren toen er andere mensen bij waren... Nee, ik had geen blauw licht afgegeven, ik zag er niet uit als avatar. Ik haalde mijn schouders op. Het zal wel. Ik snelde naar mijn slaapkamer, waar Zoë op het bed lag te lezen in een van mijn boeken. Ik groette haar, en ze keek verschrikt op. 'O hoi, ik had je niet binnen zien komen' zei ze. Ik knikte, deed mijn schoenen uit en ging op de stoel zitten die in de kamer stond. Ik pakte een van mijn andere boeken en begon lekker te lezen.

POV Ivo
Ara en ik zijn bezig met huiswerk. Want ik snap het niet en Ara wel. De wijsneus... Maar ja, hij weet het wel. Ara kan blijkbaar weet ik hoeveel talen spreken. Hoe leert zo'n vogel dat überhaupt?! Focussen, oen. Bijles geven is al erg genoeg. 'Jij stond er op, dus het is biet dat ik dot zo graag wil'. Ja ja, let nou maar gewoon op met wat ik zeg.. Ik zuchtte 'ga verder' mompelde ik, en ik richtte mijn aandacht op Ara. Weet je wat, laat maar zitten. Je let toch niet op. We gaan naar de trainingszaal waar jij je aarde maar weer gaat oefenen. 'Maar daar heb ik Alena voor nodig' ik kan het je ook leren. Niet zo goed als zij, maar dat boeit niet. 'Oke. In dit geval, kom maar mee'. Ik liep mijn kamer uit en werd daardoor bijna omver gelopen door Jack. 'Sorry, maar ik heb geweldig nieuws!' Riep hij dolenthousiast uit. 'Vertel' zei ik nieuwsgierig. Molens mij heb ik mijn gave ontdekt! Het is inderdaad tovenarij! Ik liet een glas vallen en wilde hem tegenhouden dus in een reflex schoot mijn hand uit. Toen bleef het glas in de lucht hangen zonder dat in het aanraakte!' 'Echt? Gefeliciteerd man' zei ik lachend en ik gaf hem een klapte op zijn schouder. 'Ik denk dat Ray dat wel wilt horen. Misschien kan je morgen al beginnen met je training!' 'Ja, dat zou echt super gaan. Maar ik moet er dus vandoor, en ik zie je vanavond!'. Hij spurtte weg, en ik keek hem hoofdschuddend na. Ik liep naar de trainingszaal waar gelukkig niemand was. Ik zuchtte en liep naar de hoek van de zaal, waar een bak met aarde stond. Ik ging in kleermakerszit zitten en probeerde een plant te laten groeien, wat tot mijn verbazing nog lukte ook. Goed. Nu ga je een struik laten groeien, gevolgd door een boom. Commandeerde Ara me. Ik zichtte en probeerde het. Tot mijn verbazing lukte het me ook nog. Ik boek vooruit gang! Ara liet me nog een paar dingen doen, en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat Alena me de wat moeilijkere dingen kon gaan leren. En als ze dat eenmaal had gedaan, dan was ik eindelijk klaar en beheerste ik alle elementen. Dan hoef ik alleen nog maar te kijken hoe ver ze is met vuur, en dan zijn we echt allebei klaar. En dat vooruit zicht, dat bevalt me wel.

Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu