Hoofdstuk 4

1.1K 107 12
                                    

POV Alena
Ik werd wakker van een irritante stem in mijn hoofd. Joehoe! Word nou is wakker! Zei iemand. Ik gaapte en ging overeind zitten. Watte wat? Ik zie niemand. Word ik gek ofzo? Nee hoor, je word niet gek. Maar ik wilde je wakker maken om kennis te maken oke... Wie ben jij in hemelsnaam, stemmetje dat in mijn hoofd zit? Ik ben je Ware Wezen. Ik ben een vis, een hele mooie, met groen en aqua blauw. Oke, wacht even. Jij bent mijn Ware Wezen? Ja. Dat ben ik. Ik ben een Ware Wezen, die in jou zit, nee, vergeet dat maar, dat klinkt zo raar, maat goed ik ben deels jou en ik kan praten in je hoofd en alleen jij kan dat horen. Oke. Maar je bent dus een vis? Wat is mijn, eh... Uiterlijk dan, zeg maar, als ik in jou verander? Een vis? Nee, een halfvis. Kijk, het zit zo. Je Ware Wezen is iets dat, ehm... Ja, laat maar. Je kan in je Ware Wezen veranderen, maar niet helemaal. Voor de helft dus. Dat komt omdat je persoonlijkheid net zo sterk is als je Ware Wezen. En ik ben een vis, dus zal jij veranderen in een halfvis of zoals de mensen het noemen, een zeemeermin. Oke..... Je beseft wel dat dit nogal veel is om te bevatten als het super vroeg is, ik naar school moet en ik pas net wakker ben, he? Ja, natuurlijk. Wist je dat Zoë ook een Ware Wezen is? Huh? Nee, dat wist ik niet nou, dan bij deze. Maar schiet op, anders kom je nog te laat, kleed je aan, en maak beneden wat eten, dan kan je met de andere meefietsen naar school hoe weet jij dit allemaal? Ik zei toch net dat ik een deel van je ben? Ja, maar wat heeft dat er mee te maken? Alles! Schiet nou maar op, dan leg je wel van alles uit als je op de fiets zit. Ik zuchtte en stapte mijn bed uit. Dit is gewoon te veel om te bevatten op een vroege ochtend. Gewoon te veel.

POV Zoë
Ik was inmiddels gewend om de stem van Silvy, en ik ben ook al een paar keer verandert in haar. Ik moet eerlijk zijn: het is heerlijk om zo nu en dan door de lucht te vliegen, en boven de wolken rond te zweven. En het is ook super handig om Silvy te hebben, want als ik bijvoorbeeld een toets heb, en ik weet het antwoord op een vraag niet, dan hoef ik alleen maar aan Silvy het antwoord te vragen en negen van de tien keer geeft ze me dan het antwoord. Alles wat ik leer, leert zij ook. Alleen is het bij haar zo, dat als ik iets lees, het dan in haar "hoofd" blijft hangen, en ik moet het echt meerdere keren lezen en opschrijven voor ik het onthoud. Ik zat op school, en we hebben op het moment pauze. Alena was een beetje afwezig, maar Ivo, Jack en Ilse waren net zo druk als anders, en zaten over een voetbalwedstrijd van gisteravond te discussiëren, maar ik schonk er niet veel aandacht aan. 'Wat hebben we zo?' Vroeg ik. 'Nederlands repetitie' zei Ilse. 'Nee, chips! Ik ben vergeten te leren!' Kreunde ik. 'Mooi, ik ook niet' zei Ja k. 'Jij leert nooit, en jij haalt altijd iets van een acht, dus jij hebt niets te klagen. Volgens mij leer je stiekem in bed' 'ik leer niet stiekem in bed, en jij leert net zo goed en veel als eerst, maar jouw cijfers zijn ook beter dus ik zou er maar niets over zeggen' kaatste Jack terug. Tweeling broers zijn ook zó irritant. Ik wierp hem een boze blik toe, die beantwoord werd met een andere boze blik. Soms kan ik zo boos worden van hem. Logisch, Zoë, logisch. Maar hij is wel je broer. En hij is ook een bovennatuurlijk iemand. Dus je moet, als hij weet welke gave hij heeft, ook samen oefenen, en trainen. Ook als hij een andere gave heeft. Dus geniet van deze tijd, waarin je de helft van je dag met hem doorbrengt. En bedankt, Silvy. Hierdoor voel ik me zoveel beter. Je hebt me echt opgebeurd. Ik zou maar niets zeggen, slimmerik. Of wil je een 1 halen? Waarom is dit zo oneerlijk. Ik bestuur dit lichaam, Silvy is als het ware "te gast" hier, en nog, en nog lukt het haar om me te chanteren en de baas over me te zijn. Ik hoor je, dat weet je he? Ja. Je hoort me altijd. De bel ging, en we liepen met zijn vijven naar de klas.

Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu