POV Alena
Ik stuurde een zoveelste kleine tornado op een wolf af die me aan wilde vallen. Lekker dit. Wolf had in korte stukjes uitgelegd dat deze roedel het territorium wilde veroveren. Ik dook snel de beschermende tent in, zoals ik het nu even noem, om te vragen hoe het ging met de ouderen en jonkies. Daarna dook ik weer naar buiten. Ik zag dat er een wolf van de roedel van Luna met een grote bloedende wond op de grond lag, en ik snelde naar hem toe. Ik heelde snel de wond, en de wolf probeerde overeind te komen. Ik hielp hem en al snel stortte hij zich weer in het gevecht. Valka nam af en toe een duikvlucht naar beneden en zetten haar scherpe klauwen dan in een staart,men vloog dan weer omhoog zodat de wolf een stukje boven de grond aan zijn staart hing, en daarna liet ze hem vallen. Ivo kwam uit de bosjes tevoorschijn en keek met open mond om zich heen. Ik rende naar hem toe 'goed, kan je het verschil zien tussen de wolven van de ene en de andere roedel?'. Hij schudde zijn hoofd. 'Goed, ehm, de wolven met de zwarte poten zijn niet van deze roedel, dus die kan je aanvallen. De andere moet je niet helpen, want die zijn niet allemaal van deze roedel, goed?'. Ivo knikte, en hij begon net als ik eerder deed mini tornado's op wolven af te sturen. Ik sloot mijn ogen even, concentreerde me, haalde diep adem, en ik liet een boom vallen, voor de vijandelijke wolven. En nog een. En nog een. Ik maakte een soort barricade. Intussen verzorgde ik ook de gewonde wolven en heelde ik hun wonden. Na weet ik niet hoe lang dropen ze af, en liet ik alles dat ik had verwoest weghalen en opnieuw groeien. Ik liet de zogenaamde beschermende tent ook verdwijnen. Nadat ik en Ivo uitgebreid zijn bedankt, liepen we samen terug naar mijn huis. Ik stak mijn arm uit naar Valka, en ze vloog ernaartoe. Toen ze mijn arm bijna zou raken veranderde ze in een tattoo. Bedankt, zei ik er tegen. Ik wist dat ze alles kon horen wat ik zei, als ze in ruststand zat. Thuis aangekomen zagen Ivo en ik Zoë en Jack op de bank samen een film kijken. Er lag een lege zak popcorn op de tafel, en ik grinnikte. Die twee voelen zich hier net zo thuis als ik, ondanks dat ze hier niet wonen. Ze keken zo ingespannen naar de film die ik herkende als The Hunger Games 2, Catching Fire, dat ze niet een door hadden dat ik en Ivo binnen kwamen. Ik grinnikte, en sloop achter de bank langs naar de keuken. 'Ik weet dat je er bent Alena, en ik weet ook dat je ons kapot wil laten schrikken door met twee pannendeksels te slaan achter onze hoofden' zei Zoë zonder op te kijken. Verbluft keek ik haar aan. Nou ja, haar achterhoofd dan. 'Hoe weet jij dat?' 'Silvy en Zafira kunnen communiceren, remember?'. Waarom doe je dat nou Zafira? Dat is leuk! Vind jij! Ik niet! Ze antwoordde niet. Zou ja. Ivo en Jack keken nu mij en Zoë raar aan. 'Wie zijn Silvy en Zafira?' Vroegen ze. 'Ehm, zeg maar onze Ware Wezens' zei ik. 'Cool, je hebt dus ook al je Ware Wezen!' Riep Ivo vrolijk naar mij, maar Jack keek Zoë raar aan. 'En dat zeg je niet eerst tegen mij?' Zei hij verbaasd en gekwetst. Zoë zuchtte 'ik wilde het wel, maar Silvy vind het niet goed en Alena zag me, in mijn Ware Wesen, dus ik moest het haar wel vertellen. Silvy wilde dat ik het pas tegen je zei als ook jij jouw bovennatuurlijke gave had ontdekt. Volgens haar heb je die namelijk'. Jack keek Zoë raar aan. 'Goed, Jack, Zoë, misschien moeten jullie maar is naar huis toe' zei ik. Jack knikte 'goed idee'. Hij stond op van de bank, en trok Zoë met zich mee, naar de voordeur. 'Oh, die film gaan we bye the way nog wel afkijken hoor' riep Zoë voordat de voor deur ducht sloeg. 'Oke, vertel maar. Wat is je Ware Wezen?' Vroeg Ivo enthousiast. 'Een vis. Wat betekent dat ik een half-vis ben, ofwel: een zeemeermin'. Ivo staarde me met open mond aan. 'Gaaf...' Mompelde hij. 'Verander je dan net zoals in films in een zeemeermin als je water aan raakt?' 'Nee,' zei ik lachend 'ik kan zelf bepalen of ik wel of niet verander'. Ivo vroeg nog van alles, alsof hij echt alles wilde weten van Ware Wezens. War waarschijnlijk ook zo is. Maar al met al, heb ik verder een gezellige middag gehad.
JE LEEST
Dierenfluisteraar 2: Nieuwe Gaves (voltooid)
FantasyDeel 2 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is achter de geschiedenis van haar familie gekomen, en ze weet inmiddels alles over de bovennatuurlijke. Ze heeft haar gaves van Dierenfluisteraar al bijna helemaal onder controle en z...