Petang itu seperti yang di janjikan. Selepas selesai solat Asar, Azmi membawa Ifah ke suatu tempat istimewa. Tak sabar rasanya. Tunggu dan lihat.
'Sayang, sebelum tu kena tutup mata taw. Baru rasa jantung berdupdap teruja. hehe.' Azmi memberitahu. Ifah mengangguk tanda setuju. tetiba..
'Biy, tapi kalau ada longkang, B selamatkan sayang tak?' Ifah gundah. resah gelisah.
'Hahahahaha, sayang. soalan tu cukup mencabar untuk B jawab. Bg la soalan senang sikit.' Azmi mengekek mendengar soalan spontan isterinya. Kelakar.
'Biy!! dia ni kan. Kalau cemtu sayang taknak tutup mata. huh!' Ifah mendengus kasar. Amboi marah bini aku ni. Bisik Azmi.
'Okay sory sayang. mestila B selamatkan, Sayang kena gigit semut baru cakap 'auch, sakit' pun B dah risau, inikah pula sayang masuk longkang. Mestila B heronya. No Worries My Baby strawberry pumpkin..' Azmi memujuk. Romantik. Auch! Meltingss.
Ipah tersenyum manis. Bibir yang hanya di calit Lips tint cukup memadai untuk bibirnya yang asalnya merah jambu.
**
Sampai di tempat yang dituju, perlahan-lahan Azmi memimpin Iffah ke destinasinya. Tiba di tempat yang dituju, Azmi tersenyum puas. semoga isteriku terima hadiah yang sederhana ini. bisik Azmi.'Sekarang dah boleh bukak mata sayang..' Azmi membantu isterinya membuka kain yang menutupi mata isterinya.. 1..2.. dan 3.. surprise!!
glupppp!
'ahhhhhhhh sayang!!! apeni? cantiknya, cantiknya, cantiknya.....! kenapa sayang taktau. kenapa sayang taktau. kenapa sayang taktauuuuuuuu. biy!! cantik..!' tak berhenti Iffah menjerit. cantik sangat lettuw!Iffah tercengang. Tak percaya. Rumah siapa yang di depan matanya. Rumah yang dihiasi tanaman hijau, sejuk mata memandang. Di hiasi kolam ikan kecil di hujung tepi pagar. Dia tertanya siapa pemilik rumah banglo tersebut.
'Sayang suka tak? Sayang? mulut katup sikit, banyak agas ni kang masuk dalam mulut tu, payah B nak keluarkan. hehe.' Azmi mengusik nakal. Wajah teruja Isterinya di pandang. Suka lattu sampai ternganga. Bini aku ni mcm2 perangai. bisiknya. Tersenyum menampakkan lesung pipitnya. Sekali imbas Azmi seakan Adi Putra. Fuh! macho. Iffah pulak seakan Anzalna versi bertudung. hehe
'Sayang suka, ni rumah baru kita ke B? sayang taktau pun? Bila B decide pilih rumah tanpa pengetahuan sayang? Iffah saja menggoyangkan jari telunjuknya ke kiri dan ke kanan seperti pegawai polis menyoal siasat penjenayah lagaknya.
'Rumah ni Papa hadiahkan untuk kita, Mama pulak ambil bahagian dalam mendeco taman ni.. Papa B cakap cukup setakat ni je yang papa mampu bagi..' Azmi menerangkan satu persatu.
Papa Azmi iaitu Dato' Seri Helmi adalah Pemilik Syarikat terbesar Arkitek di Kuala Lumpur. Tidak mustahil la Beliau boleh hadiah sebiji rumah besar gedabak begini. Mama Azmi pula Datin Seri Azimah pemilik Jakel di cawangan Kuala Lumpur. Hobinya masa lapang adalah menghias landskap rumah. Baginya tiada seri kalau tiada landskap dan hiasan tanaman.
Azmi adalah anak tunggul, eh salah anak tunggal kepada Dato' Helmi dan Datin Azimah. Maka tidak hairan lah kalau hadiah dianggap biasa-biasa itu adalah sebiji banglo mewah.. Tapi Azmi tetap tidak bangga dgn kemewahan Keluarganya, baginya dia berpuashati atas dasar titik peluh dia sendiri. *sambung cerite tadi*
'B saje nak tggu rumah ni siap semua luar dalam, baru nak bagitahu sayang. hehe sory.' Azmi hadiahkan satu kucupan di bibir isterinya. fuh! nasib takde orang nampak.
'Ape b ni, nasib takda orang' Cepat dia memukul lengan sasa suaminya.
YOU ARE READING
BAHAGIA MILIKKU
Romancedi sebalik senyuman. pastikah ada bahagia? setelah kebahagiaan hampir dikecapi, dugaan datang menimpa. siapakah pilihan Azmirul Hayyad Dato' Helmi? Shariffah Emelda Nordin seorang gadis biasa, lemah lembut ataupun Farah Nabiha Dato' Seri Mansor? m...