setelah penat dan berpuashati melihat kawasan rumah baru mereka, mereka terus pulang ke rumah mereka yang hanya setengah jam dari kawasan perumahan rumah baru mereka.
Mereka terus membersihkan diri memasing memandangkan waktu maghrib hampir ke hujung waktu. Mereka solat berjemaah seperti selalu.Selesai menyempurnakan tugasan sebagai hamba Allah, mereka mengambil tempat di atas katil untuk menghamburkan segala penat lelah mereka seharian.
'B? Penat sangat ke?' Iffah menegur.
'Aah lah sayang, urut badan B sikit boleh? Rasa macam terbelit-belit urat belikat belakang ni. hm' Keluhan halus dilepaskan.
Iffah terus bangun dari birai katil dan menuju ke meja solek dimana terletaknya minyak angin.
Setelah mendapatkan minyak angin, Iffah mengambil posisi di sebelah suaminya yang sudah siap sedia membuka baju dan hanya menyarung kain pelikat. Iffah menuang minyak angin sikit demi sedikit, lalu di urut lembut lemah gemalai di belakang badan suaminya.
'Sedap sayang, atas sikit kat bahu. Kuat sikit. Lenguh sangat.'
'Iye, sayang urut kuat ni, jangan menjerit pulak memang kaki sayang bagi. haha'. Iffah sengaja mengusik.
'Amboi kaki ea, potong kaki kang.'
Tiba-tiba Iffah berlari pantas ke tandas. Perutnya terasa memulas. Tekaknya mual. Kepalanya seakan berpusing. Iffah terus mengeluarkan segala isi perut. Yang peliknya hanya air liur masam yang keluar. Hm masuk angin lah ni. Bisik Iffah.
Azmi mendapatkan isterinya. Dia pelik tiba-tiba isterinya meluru ke tandas dan muntah.
'Sayang? kenape ni? Okay tak? hm?' Azmi bertanya sambil menggosok tengkuk isterinya dengan minyak angin cap kapak yang sempat dicapai tadi.
'Taktau, Tetibe je mual. masuk angin kot.' Ifah menjawab bila tekaknya rasa lega.
'Dah okay ke? hm? meh sini..' Azmi menarik duduk di birai katil.
'Dah kot. emm sayang pening la B. Kepala bepusing ni.' sambil memejamkan matanya. Ifah rasakan dunianya berputar seperti gasing. Terasa kepalanya dibawah dan kaki diatas. Ifah pejam mata. Rapat. Hidungnya sibuk menghidu minyak angin bagi mengurangkan mualnya.
'Sayang, kite pergi klinik jom. B risau lah. Ye sayang?'.
Iffah menggeleng. Pantas.
Kelemahan Ifah adalah klinik, dia tak suka bau ubat-ubatan yang kuat menusuk hidung.
'Jangan la degil, macam teruk ni. Takda takda, kita pergi jugak. B amik tudung sayang kejap. Jangan melawan cakap B!' Arah tegas Azmi. Keras.
***
YOU ARE READING
BAHAGIA MILIKKU
Romancedi sebalik senyuman. pastikah ada bahagia? setelah kebahagiaan hampir dikecapi, dugaan datang menimpa. siapakah pilihan Azmirul Hayyad Dato' Helmi? Shariffah Emelda Nordin seorang gadis biasa, lemah lembut ataupun Farah Nabiha Dato' Seri Mansor? m...