BAB 22

7.2K 42 0
                                    

Azmi terus menekan pedal minyak hingga mencecah lantai. Dia tidak peduli, yang pentinf Farah harus bertanggubgjawab dengan apa yang sudah dilakukan. Sungguh tak guna.

Sampainya ditempat yang sudah di setkan bersama Farah, Azmi melihat kelibat Farah, memakai sweater dan jeans lusuh.  Dipasang hoodies di atas kepala, barangkali kesejukan. Nampak simple, tapi wow! Tetap boleh menggetarkan iman dan hati seorang lelaki. Fuhh! Apatah lagi Azmi sudah lama tidak merasa kenikmatan bersama isterinya. Hissh! Kuatkan iman kau Azmi. Detik dalam hati.

Azmi terus melangkah ke arah meja Farah, Farah yang sedang membelek telefonnya terkejut dengan kedatangan 'kekasih' tak jadinya itu yang satang secara mengejut. Walaupun terkejut diukirkan jugak senyuman manis kepada jejaka yang dirasakan sungguh tampan walaupun hanya mengenakan t-shirt kolar berwarna biru, dan jeans biru pekat. Haihh, abang pakai baju biru, buat adik keliruu. Haihh bisik nakal hati Farah yang tak sabar menjalankan agendanya.

'hai sayang! Rindu I ke? Siap ajak jumpe lagi. U rindu, I lagi rinduuu..' rengek Farah. Manja.

'Kepale otak kau aku rindu, aku nak tanye ape kau dah buat ek? Bile mase kita kelua same? Kau cakap dengan aku!!! Bentak Azmi. Dia sudah tak kisah dengan mata yang memandang. Kalau boleh mahu saja dia keluarkan hatinya bagi semua orang tengok bagaimana panas hatinya kini. Cissss! Cite 'kalau' gajah pun boleh lepak mamak. Cehhh!

'Ehh, U ni kenape? Tak masal nak meradang? Cuba kita bincang elok-elok. Hmm' Farah mengeluh perlahan, padahal dalam hatinya bersorak keriangan, mesti diorang gaduh. Bagus. Ade chance!

Azmi terus menarik kerusi berhadapan dengan Farah. Pelayan restoran mengambil oder, Azmi terus bangkit, dan malangkah ke tandas untuk menyejukkan mukanya yang dirasakan sudah merah padam akibat darahnya sudah sampai di puncak.

Tidak seperti sebelum ini,kalini Farah tidah menuang ubat tidur didalam minuman Azmi, semestinya Azmi tidak mempercayainya. Farah pantas mendail nombor kawan seangkatan dengannya, iaitu Hairy untuk terus ke tempat Farah berada. Mungkin dengan cara itu, Azmi tidak menyambung kemarahanya. Di situ la agendanya bersama Hairy dijalankan.

'Hello erry, mana U? Cepat la datang, I dekat restoran depan bangunan Tabung Haji, sederet dengan pub yang selalu kita pergi. Restoran Seri Bayu. I dengan Azmi ni, so kita boleh buat agenda kita yang kita dah plan. Cepat sikit!' Arahnya kepada Hairy dihujung talian.

'Ishhh, panjangnye U cakap. Satu nafas ke cakap berjela mcmtu. Tak sabar sangat agaknya nak rasa batang jantan tu. Hahahaha' Hairy ketawa mengejek.

'Ofkos tak sabar, rindu nak merasa. Manetau lagi best dari dia bujang dulu. Hehehe' Farah ketawa kecil.

'Perjanjian tuari, kalau u dah dapat dia, I pun dapat jugak kan? So start daripada harini sampai lusa u kerja overtime. Layan I sampai puas. Boleh my dear?' Hairy menyuarakan hasratnya.

'Boleh, everything for u sayangg. I fot to go. Azmi dah keluar dari washroom. Bye, see yaa!' Pantas Farah mematikan telefonnya bila ternmpak Azmi berjalan ke arahnyaa. Fuhh!

BAHAGIA MILIKKUWhere stories live. Discover now