Gescheiden

345 44 5
                                    

A/N: Oh. My. Gosh. Meer dan 600 lezers?! Oo I <3 you. :) Maar nu verder met het verhaal. :)

Lovies! <3 :3 x3

The hot famous, but old man of iron: Robert Downey Jr. als Óige. :3  ==========>

"Óige." mompelt Ashun zachtjes en staart verbaasd naar hem. Langzaam draait Óige zich naar hem om en kijkt hem verveeld aan. Wat? Is hij verveeld dan? Hoe kan iemand zo snel verveeld zijn? Voor een lange tijd staren we hem gewoon aan en zeggen geen woord. En na een tijdje begint het Óige te irriteren.

"Wel? Gaan jullie nog zeggen wat je willen of wat?" vraagt hij nogal geïrriteerd en oogt ons allemaal apart. Al snel herpakken we ons en kijken nu serieus voor ons. Met een betekenisvolle blik kijk ik Taiheiyo aan en hij knikt uit begrip.

"Óige." spreekt hij de Bewaker van de Jeugd aan en de aangesprokene kijkt Taiheiyo met een opgetrokken wenkbrauw aan. Langzaam en zonder twijfel maakt hij zich een weg naar Óige; al wandelend op het water. Dat heb ik altijd al cool gevonden aan hem en aan Taiseiyo. Ze kunnen lopen op water. Dat zou ik ook eens graag willen proberen, maar dat gaat niet gemakkelijk met de maan die je volgt, eh. Dan verdwijnt het water, eh. En ik wil ook niet verantwoordelijk zijn voor een botsing tegen Elora, eh. Ze vilt me levend en dat wil ik niet, eh. Maar dat is niet belangrijk nu. Meteen vestig ik mijn aandacht weer op Taiheiyo die nu al bij Óige is aangekomen. Formeel knielt hij en kijkt naar Óige's voeten.

"Wij, Bewakers, willen u om een gunst vragen." zegt Taiheiyo formeel en zonder angst of een andere emotie. Óige trekt verbaasd een wenkbrauw op.

"Een gunst? Wat voor gunst?" vraagt Óige met ontrouw in zijn stem en vernauwt zijn ogen. Dat komt eigenlijk wel hard aan. Wat? Vertrouwt hij ons niet of wat? Kwetsend.

"We zouden graag willen dat u ons zou vertellen hoe we ons moeten scheiden van ons verbonden deel." zegt Taiheiyo en slikt luid terwijl zijn gezicht niks weggeeft van zijn nerveuze toestand. Zijn gebalde hand, echter, geeft veel weg door te trillen. Het is best verrassend dat hij nerveus is. Want Taiheiyo is normaal gezien nooit nerveus voor iets. Het is echt iets wat we nooit hadden verwacht. Maar wat we allemaal echt niet hadden verwacht, is Óige's reactie. Hij giechelt. Óige, de Bewaker van de Jeugd, giechelt.

"Hehe..." grinnikt hij uit en begint dan opeens luid te lachen. "Hahaha!" lacht hij uit en bekijkt ons allemaal apart; al lachend. "Hahaha, scheiden van ons verbonden deel. Kunnen jullie hem geloven? Scheiden van verbonden deel, belachelijk. Hehe." grinnikt hij, maar zwijgt als hij onze serieuze blikken ziet. Zijn ogen wijden zich lichtjes en zijn gezicht straalt verbazing uit. "Jullie menen het?" vraagt hij volkomen verbaasd en geschokt. Rustig knikken we allemaal en hij knikt langzaam; onder de indruk? "Ah zo. Wel, dit had ik niet verwacht." mompelt hij en ik frons in verwarring. Als hij dat niet verwacht had, wat dan wel? Ik wil het hem net vragen, maar Adelina is me voor.

"Als je dat niet had verwacht, wat dan wel?" vraagt ze verbaasd en Óige rolt zijn ogen en haalt zijn schouders op.

"Weet ik veel. Omdat jullie me gewoon wilde leren kennen?" vraagt hij hopend met een grijns en ik schud mijn hoofd al zuchtend. Is dit de legendarische Bewaker van de Jeugd die leeft tussen de mensen? Belachelijk.

"We wisten voor een paar minuten geleden niet eens dat u bestond." vertelt Diell hem droogjes en Óige vestigt zijn blik op hem. Zijn ogen wijden zich en hij staart Diell gewoon aan. Na een tijdje kan ik zien dat het Diell nogal oncomfortabel laat voelen. "Euhm... Óige?" vraagt Óige nogal oncomfortabel en dat lijkt Óige uit zijn trance te schudden.

"Ah, sorry jonge man. Ik dacht dat ik je ergens van kende." mompelt hij en krabt dan aan zijn stoppelbaard. Ik zucht en besluit om zelf maar terug naar het onderwerp te keren.

The Guardian of the Moon (Editing)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu