Bab 20

12.2K 452 6
                                    

Raihana memasukkan passcode rumahnya.Mesin elektronik itu berdenting apabila dia berjaya memasukkan passcode yang betul. Pintu rumahnya ditolak, memaparkan keadaan kondonya yang masih gelap-gelita. Perasaannya bertambah kosong.

Apalah nasib aku.

Bibirnya diketap. Aku perlukan something yang boleh distract aku daripada masalah ni. Telefonnya dicapai sebelum jarinya mendail seorang daripada kenalan rapatnya.

"Helo, Eriq? Kau tahu tak mana-mana gym yang khas untuk perempuan aje?" Raihana menjeling jam pada dinding rumahnya. Dah
malam ni, aku harap ada lagi gym yang buka.

"Ada, Beautyline kat Jalan Seri Indah. Dekat dengan butik. Kau dah kenapa tiba-tiba nak exercise ni?"

Raihana melangkah ke arah bilik bajunya. Almari baju itu dibukanya. "Just for fun. Waktu operasi?" Dia mengeluarkan sepasang shorts dan sport bra yang biasa digunakannya ketika zaman dia gilakan sukan.

"Dari pukul 8 pagi hingga 12 malam. Kau okey tak ni? Kau ada masalah eh?"

Raihana meraup mukanya. "Kau memang tak berubah an Eriq? Macam mana kau tahu aku ada masalah?"

Eriq di hujung talian tertawa. "Kau lupa agaknya aku ni kawan baik kau dulu. Kau ingat tak waktu yang kau kena tuduh curi jawapan exam masa kat U dulu? Apa kau buat? Wei, kau lari 10 pusingan padang non-stop tau!"

Raihana menggeleng kepalanya. Mana mungkin dia lupakan kejadian tersebut. "Thanks tau Eriq. Aku betul-betul perlukan distraction sekarang ni."

"No problem. Apa-apa hal inform au. Chiao!"

Raihana bergerak ke arah bilik airnya untuk menukar pakaian. Setelah itu, dia menghampiri cermin besar yang terletak di hujung biliknya. Dia menelan liurnya.

Puhh! Too revealing!

Shorts dan sport bra yang dipakainya mendedahkan kaki putih mulusnya yang lampai dan bahagian lengan serta perutnya. Dia membelek perutnya. Nafas lega dilepaskan apabila dia mendapati tidak terlalu banyak lemak yang terlekat pada dinding perutnya.

Dia menyarungkan hoodie serta seluar slack, menutupi bahagian tubuhnya yang terdedah. Setelah itu, dia menyarungkan pula tudung sarungnya.

Let' s party tonight!

Okey, shut up will you? Nak pergi gym je pun kan?

Urgh, spoiler antarabangsa aren't you?

********************

Raihana mengelap peluhnya. Badannya habis lencun. Dia bergerak ke arah bilik mandi untuk membersihkan badannya. Sesudah itu, dia melangkah ke bahagian kaunter gym tersebut.

Dia memberikan senyuman tipis kepada wanita yang menjaga kaunter tersebut. "Saya nak daftar jadi ahli boleh tak?"

Wanita tersebut membalas senyumannya. "Mestilah boleh. Bagi saya kad pengenalan cik kemudian cik isi borang ni."

Raihana mencapai borang yang dihulurkan wanita itu. Setelah siap diisi, dia kembali ke arah keretanya. Telefonnya dicapai.

"Helo? Eriq!"

"Wowo...kau nak apa pulak ni?"

Raihana menggaru dahinya. "Takkan nak call bestie sendiri pun salah."

"Kau jangan nak tipu aku. Straight to the point je."

Oops! Kantoi sudah! "Teman aku hang malam ni? Kita pergi main roller blade nak?"

"Wei, seriously beb, kau ada masalah besar ke? Since when kau suka keluar malam-malam ni?"

Raihana memicit batang hidungnya. Tolonglah jangan ingatkan aku pasal masalah tu. "Kau nak teman ke tak ni? Kalau tak aku end call."

Bakal Suami?Where stories live. Discover now