16.kapitola

3K 262 11
                                    

Noaha som dlhšiu dobu nevidela. Je v New Jersey... s Monicou. Zavolala ho, aby sa prišiel pozrieť na svojho syna a on, samozrejme neodmietol.
Je preč už týždeň a neskutočne mi chýba.

Je niečo okolo deviatej ráno. Prebudila som sa na silný lúč ranného slnka, ktorý mi vypaľoval oči. Lily sedela pri malom stolíku, ktorý bol v kuchyni kúsok od chladničky a čítala si nejakú knihu. S Lily sme sa odcudzili, nerozprávame sa tak ako predtým... Celá situácia u nás na izbe je dosť vtipná, a hlavne trápna!

"Dobré ráno." pozdravila ma, no ani sa neuráčila na mňa pozrieť. Pokračovala v čítaní svojej asi dosť zaujímavej knihy.
"Aj tebe." odzdravila som, no stále som bola v rozpakoch z toho, že na mňa vôbec prehovorila.

Lenivo som zdvihla svoj zadok z postele a dotrepala sa do kuchyne, kde som si z chladničky vybrala mlieko a naliala ho do pohára. Položila som ho hneď vedľa Lily a vtedy som zbadala list, ktorý spadol na zem. Zdvihla som ho a prekvapene sa pozrela na Lily.
"Ty sa sťahuješ preč?"
"Možno." Ani sa na mňa nepozrela, stále bola až príliš zaujatá svojou knihou.
"Prečo?" spýtala som sa nechápavo.
Chvíľu neodpovedala, no potom zavrela knihu a pozrela sa priamo na mňa.
"Má význam zostávať tu? Nehovor mi, že nebudeš rada, keď konečne odtiaľto vypadnem."
Posadila som sa oproti nej.
"Čo to trepeš? Mne nevadí, že tu si. Náhodou, som rada, že tu nie som sama." usmiala som sa.
"Tak prečo sa tváriš, ako kebyže ma chceš v spánku udusiť vankúšom?"
"Čo to do teba vošlo, Lily?" trápne som sa zasmiala. "Nechcem ťa udusiť... Už nie."
Lily sa zasmiala. "Ale chcela si..." povedala smutne.
"Áno chcela. Už si zabudla, čo si mi spravila?" pripomenula som jej.
"Nie. Ale mrzí ma to. Viem, že už je asi neskoro, ale ... fakt ma to mrzí. Mala som zlé obdobie, a celé to na mňa tak nejako doľahlo. Prepáč." ospravedlnila sa.
"Ja viem." usmiala som sa. Už som nemala chuť sa s niekým hádať, snáď už je koniec.

Na obed sme zašli do mesta, do malej reštaurácie. Sadli sme si na úplný koniec celej reštaurácie, pretože sme chceli súkromie. Lily si objednala nejaký steak a ja špagety.
"Takže..." začala Lily. "S Noahom vám to klape?" Cítila som sa trápne kvôli situácií v ktorej sme momentálne s Noahom, no nemôžem jej zase klamať. Nechcem už žiadne klamstvá.
"Má syna." vyletelo zo mňa z ničoho nič. Až keď som to povedala nahlas, došlo mi, v akej brinde som.
"Doriti. To vážne?" Lily skoro vypľula ten steak, ktorý mala práve v ústach.
Prikývla som. "Bohužiaľ, je to tak."
"A s kým? Poznám ju?" vyzvedala .
"Kedysi som ti o nej rozprávala. Volá sa Monica."
"Monica? Myslíš, TÁ Monica, ktorá má chudučké nožičky a ručičky? Tá modelka?" Lily sa sarkasticky zasmiala.
"Hej. Neviem, čo je na tom vtipné, ale okej. Aj tak som nikdy nechápala tvoj zmysel pre humor." zasmiala som sa s ňou.
Keď sa konečne dosmiala, pokračovala. "Tak to asi ťažko, ešte dnes som o nej čítala článok, že je tento týždeň na nejakom ultra špica luxusnom fotení v Barcelone a bola tam priložená aktuálna fotka z letiska. Pochybujem, že ako mamička by mohla takto cestovať po svete."
"To je blbosť. Noah je tento týždeň s ňou v New Jersey. Išiel pozrieť svojho syna." namietala som.
"Zlatko, nechcem byť hnusná, ale... Monica nebýva v Jersey. Ale v Belgicku."

A toto bol koniec. Naozaj mi Noah klamal? Kde je? Čo robí?

Susedia (2.časť)Where stories live. Discover now