"Ďalší nudný deň, ako sa zdá,"zamrmlal si asi 40 - ročný detektív, ktorý pil kávu.
"Myslíš?"spýtal sa ho jeho mladší partner, ktorý naopak čítal spis s posledného, úspešného prípadu.
"Samozrejme, ako bol ten včerajší, ten predvčerom a aj ten predpredvčerom. Koľko že sme to už nemali nový prípad?"
"Neviem, asi tri týždne?"
"Tri týždne! Preboha!"tresol detektív päsťou po krehkom stole."Keď som bol v tvojom veku a nastupoval som sem, mal som za týždeň aj päť prípadov! to boli časy."
"Ešte, že dnes toľko prípadov nemáme."
"No jasné, mladá generácia by sa len povaľovala a nič nerobila!"zasmial sa.
"Ale nie, no mal by som viac času na Zoe,"Carsen stále listoval v spise.
"Prepáč, zabudol som. Dnešná generácia by sa len povaľovala, nič nerobila a celý deň sexovala!"vykríkol detektív Gates nahnevane.
"Ale, ale, nejaké manželské problémy?"do kancelárie s úsmevom vošiel blonďavý tridsaťročný muž.
"Čo chceš, Patrick?"
"Len pred pár minútami som dostal echo, že Rogue Five je späť."
"Čože?"zdvihol sa zo stoličky. "Ak si zo mňa uťahuješ, tak si ma nepraj."
"Neboj sa, z tohto by som si neuťahoval."
"Kde ich zahliadli?"
"Na akomsi súkromnom letisku v Drážďanoch niekoľko svedkov údajne videlo muža, ktorého opísali ako Adorableho."
"To ešte nič nedokazuje, možno išiel na dovolenku."
"Mal by si pravdu, keby v ten istý deň nevideli na ďalších dvoch súkromných letiskách pri Drážďanoch ženu, ktorej popis pasuje na Wise a muža, ktorý sa podobal na Mysteriousa."
Detektív Gates neodpovedal hneď. Pošúchal si hlavu a nervózne si hrýzol do pery.
"Vieš čo, Patrick? Zabookuj mne s Carsenom dve letenky do Drážďan na zajtra."
"Kto je Rogue Five?"vyzvedal Carsen zaujato.
"Rogue Five je skupina kriminálnikov a zločincov, ktorých prenasledujem už asi 7 rokov. Tá banda kedysi trikrát vykradla Britské múzeum. Všetci si mysleli, že ho vykradli Triády, keď navštívili Londýn, no až po polroku sa zistilo, že to boli Rogue Five. Okrem toho, prepadávali všetko možné. Konvoje áut, múzeá, galérie, jachty a vily milionárov, hocičo. A čo ma najviac štve, za tú dobu sa mi podarilo chytiť iba jedného z nich. Volá sa Mysterious a je to vodca Rogue Five."
"Bol neopatrný, čo?"
"Práveže nie. Keď som ho vypočúval, povedal mi, že sa nechal chytiť naschvál. Že práve v tej chvíli, ako ho vypočúvam, jeho skupina vychádza z Fort Knoxu so 137 miliónmi."
"Páni,"Carsen zvraštil pery na ich obdiv.
"Len mi nehovor, že ich obdivuješ,"povedal mrzuto Gates, na čo sa Carsen usmial.
"Ale keď si vedel, ako vyzerá, prečo si ho už dávno nezavrel?"
"Lebo všetci z Rogue Five mali nepriestreľné alibi. A okrem toho sme na nich nemali žiadne dôkazy. Ale aj viem prečo. Mali veľmi šikovnú hackerku menom Fast. Poznám sa s ňou osobne. Je to milé dievča, ale vie byť veľmi záludná. To ona vymazávala všetky záznamy o nich."
"Ako to myslíš, vymazávala? Už ju nemajú?"
"Pred tromi rokmi sa stalo niečo, kvôli čomu sa Rogue Five rozpadli. Podľa dostupných informácií sa operácia volala Los Molonos a podrobnosti o nej, teda čo sa ta naozaj stalo, vedia iba členovia Rogue Five. Jediná vec, ktorú o tej operácii viem je, že mi pri nej zabili partnera."
Miestnosť naplnila smútočná nálada.
"A prečo ich nevoláte menami?"opýtal sa po chvíli a hlavne opatrne Carsen.
"Žiadne nemajú. Fast vymazala všetky mená, priezviská, adresy, proste sú to duchovia. Keď sa chcú dostať napríklad do banky, používajú falošné mená, ako Mysty Hunter alebo Jason Smith. Ale ináč ich všetci poznajú pod menami Mysterious, Wise, Adorable, Fast a Funny."
"Vieš čo, Gates? Tentokrát ich dostaneme."
"Ako si môžeš byť taký istý?"
"Pretože som tu ja, ktorý ma okolo 1200 hodín hackovania na účte."
"Naozaj?"spýtal sa prekvapene, na čo Carsen prikývol s vypnutou hruďou.
"Výborne,"pousmial sa Gates. "A prosím ťa, pred šéfom o tých hodinách hackovania radšej nehovor."
YOU ARE READING
Operácia Husky
AdventurePätica zlodejov sa po neúspešnej akcii rozhodla, že sa rozdelia a so zlodejinou nadobro skončia. Všetci sú po troch rokoch spokojní s tým, čo robia a čím sa živia. No vtedy k nim zavíta návšteva oznamujúca novú lúpež... Čaute, čitatelia! Toto je môj...