"Priprav sa, Fast, Pinokio je takmer na mieste,"hovoril muž mladej blondíne do ucha cez komunikátor. Dievča sedelo v malej čiernej dodávke, v ušiach malo komunikátor a pred sebou veľký laptop, po ktorom neprestajne behali jej rýchle prsty.
"Pinokio nastavil odpočet. Fast, máš tridsať sekúnd na prelomenie kódu. Ideš na to!"
Fast sa pousmiala a začala. Prsty jej išli ešte rýchlejšie ako pred pár sekundami a mozog sa jej celý prehrieval. Kód však bol ľahký a legenda k nemu ešte ľahšia, takže program prelomila za necelých dvanásť sekúnd.
"Program prelomený, Pinokio môže ísť na vec."
"Výborne, Fast, tvoja časť roboty je hotová. Rýchlo odtiaľ vypadni, kým ťa zamerajú."
"Rozumiem,"povedala, vypla komunikátor a už - už chcela vypnúť aj počítač, keď vtom sa na monitore objavila dlhá sekvencia čísel a znakov. Fast si myslela, že jej Pinokio alebo Orol poslali nejaké informácie k ďalšej akcii alebo podobne, preto sa to rozhodla odšifrovať.
Už pri tom zistila, že to ani Pinokio, ani Orol neboli, toto kódovanie bolo veľmi ľahké.
Keď Fast odkaz preložila, na obrazovke sa objavil odkaz:
"Ahoj, Fast, ako sa mas? Stretneme sa pri Lincolnovom pamatniku zajtra o takejto dobe. Tesim sa na stretnutie. MrM."
Kto preboha je MrM? preblesklo jej hlavou. Nemala však moc času. CIA už určite odhalila, odkiaľ išiel signál, ktorým sa otvorili dvere k jadrovému krytu a boli na ceste.
Rýchlo zbalila všetky svoje veci, vypla počítač a čo najrýchlejšie odtiaľ vyštartovala preč. Keď už ju určite nenaháňali, pozrela sa na hodinky. 11:23. Vyzerá to tak, že zajtra bude pri Lincolnovi presne o jedenástej.
Fast mala od začiatku rada dobrodružstvo a tajomno. Asi preto sa pridala k bande zlodejov a asi preto ku Lincolnovmu pamätníku aj prišla.
Všade sa obzerala a tipovala, kto by jej záhadný odkaz mohol poslať. Zvážila niekoľko faktov: Musel to byť niekto, kto vie aspoň trochu kódovať správy. Tých bolo pred pamätníkom veľa. Potom musel vedieť adresu jej počítača. Tú vedelo tiež veľa ľudí. A posledný faktor: Musel to byť niekto, kto vedel, že sa volá Fast. To na svete vedeli asi iba siedmi ľudia. Jej podriadení ju volali Pani Robinsonová. Nik si z nej nerobil srandu, ona im to nakázala.
"Ahoj, Fast,"podišiel k nej zrazu muž v šiltovke a so slnečnými okuliarmi.
"Ste to vy, kto mi písal?"
"Ten odkaz? Áno, myslím, že som to ja."
"Prečo ste sa chceli stretnúť? A odkiaľ viete, ako sa volám?"
"To teraz nie je dôležité. Chcel som sa s tebou stretnúť, pretože si bola vybraná na záchranu sveta..."
"Naozaj?"
Muž chcel pokračovať, no neubránil sa obrovskému smiechu.
"Čo sa deje? Čo je vtipné?"
"Mala si sa vidieť,"povedal muž pomedzi záchvaty smiechu. "Bola si vybraná na záchranu sveta. Naozaj?"Muž sa znova rozosmial.
Fast si prekrížila ruky. nechápala, čo sa neznámemu mužovi zdá také vtipné a prečo jej tyká.
"Pardon,"ospravedlnil sa po chvíli, keď sa ukľudnil.
"Čo to má znamenať? Kto vlastne ste?"
"No predsa ja!" povedal a dal si dole šiltovku a slnečné okuliare.
"Mysty!"zvýskla a objala ho. "Kde sa tu berieš?"
"Veď vieš, chcem si pozrieť pamiatky a tak..."
"Ale teraz naozaj. Prečo si ma sem zavolal?"
"Máme prácu."
"My dvaja? Najímaš ma?"
"Nie. Prácu máme my piati."
"Nie, Mysty, niečo sme si predsa povedali. Nepamätáš si..."
"...na Los Molonos? Áno, pamätám, ale toto je úplne niečo iné. To, čo ukradneme, si pre seba nenecháme. Niekto si nás najal."
"Kto už by si najímal nás?"
"Nemecký minister vnútra. Neviem podrobnosti, ale o päť dní odlietame do Drážďan."
"Prepáč, Mysty, ale s tým som už skončila,"povedalal Fast a odchádzala.
"Prehovoril som Wise aj Adyho."
Vtom Fast zastala.
"Nikdy si nevedel klamať,"obrátila sa na neho. "Wise neprehovoríš nikdy, a keď Wise nie, tak ani Adyho."
"Vždy som vedel dobre klamať a to dobre vieš,"usmial sa. "A za ďalšie, prehovoril som ich oboch. Môžem ti ich zohnať na telefón, ak chceš."
Fast váhala hodnú chvíľu.
"No tak, Fast. Tebe sa to vždy páčilo. Nabúravanie sa do databáz múzeí, bánk a trezorov. A okrem toho, toto je tvoja prvá zákazka za posledný polrok."
Fast váhala, potom však podišla k Mystymu bližšie.
"Traste sa, nemecký minister vnútra, Fast je späť v hre!"
VOCÊ ESTÁ LENDO
Operácia Husky
AventuraPätica zlodejov sa po neúspešnej akcii rozhodla, že sa rozdelia a so zlodejinou nadobro skončia. Všetci sú po troch rokoch spokojní s tým, čo robia a čím sa živia. No vtedy k nim zavíta návšteva oznamujúca novú lúpež... Čaute, čitatelia! Toto je môj...