"Kde toľko trčíš?"spýtal sa Funny, keď Mysty ako posledný pribehol. Bol vyčerpaný z utekania.
"Zase si sa zakecal s nejakou peknou upratovačkou, však?"podpichla Wise.
"Jasné, rob si srandu. Zastavil ma tu jeden bankér, že čo robím na ich poschodí. Už chcel volať ochranku. Našťastie som sa vyhovoril."
"Takže ideme na to,"povedala Wise.
Vykročili, no zrazu zastali.
"Kde ideš, Funny?"
"No s vami, nie?"
"Nie, ty tu musíš zostať. Vymieňajú sa len dvaja, a to my. Keď praví ochrankári odídu, ty prídeš aj s potrebnými vecami."
"Tak dobre, ja tu počkám,"povedal, z ruksaku vybral sudoku, sadol si na zem a začal ho lúštiť.
Mysty len pokýval hlavou a spolu s Wise vyšli z chodby. Ocitli sa v malej predsieni. Prvé, čo uvideli, boli obrovské kruhovité oceľové dvere, jednu z dvoch prekážok k zlatu. Dvere strážili dvaja mladí muži. Nemohli mať viac ako tridsať rokov. Stáli ako soľné stĺpy, ktoré sa pohnú iba v prípade prepadnutia.
"Šéf odkazuje, že vaša zmena končí. Teraz to preberáme my,"podišiel k jednému Mysty a s Wise im ukázali karty zamestnancov.
"Počuješ, Jerry? Na dnes nám padla,"pousmial sa strážnik a spolu s druhým odišli preč.
Alebo v prípade skončenia zmeny.
"Dobre, figúrky moje, teraz sa postavte presne tam, kde vás chcem. Wise, desať centimetrov doľava poprosím."
"Nemusíš byť taká puntičkárka,"povedala Wise nevrlo.
"Vieš o tom, že strážnici strážiaci trezor majú za sebou päťmesačný tréning zahŕňajúci presné postavenie pred trezorom kvôli pravdepodobnosti výstrelom..."
"Dobre,dobre, dobre, rozumiem,"povedala a radšej sa presunula.
"Tak, zostaňte nehybne minútu a pol."
"Na čo vlastne?"nerozumel Funny.
"Aby som nahrala záznam, ktorý môžem potom do slučky púšťať."
"Asi som nezhrdzavel iba ja,"poznamenal Ady.
"Hotovo! Môžete ísť na to,"povedala Fast po minúte a trištvrte, kedy video rýchlo upravila a nasadila do kamerového počítača, kde sa teraz bude dookola prehrávať.
Hneď, ako to začuli, Funny vošiel do predsiene, kde sa ostatní zlodeji pripravovali. Mysty si od Funnyho zobral ruksak, vybral z neho malý prístroj od Fast a zapojil ho do skrinky pri trezore, ktorý Wise otvorila.
"Fast, si tu?"
"Pripravená vždy, čo sa deje?"
"Ako mám tie káble zapojiť?"
"Červený na modrý, zelený na čierny a žltý na hnedý,"povedala Wise, ktorá si poradie káblov zapamätala z porady. Mysty ich zapojil podľa jej návodu a ozval sa Fast, pričom sa pozeral na hodinky.
"39, 40, 41, 42, 43, Fast, môžeš ísť na to, kód sa práve zmenil,"povedal Mysty odpočítajúc posledné sekundy pred zmenou kódu. Fast nečakala a hneď sa dala do lámania 24-miestneho kódu.
"Kto ťa naučil nabúravať sa do systému?"spýtal sa užasnuto Ady.
"Jeden môj starý kamarát, Gareth Stein. Je to úžasný chlap, niekedy ti ho predstavím."
"Rád spoznám tvojich kamarátov,"povedal Ady.
"Nevlámal sa vám tam Amor?"zavtipkoval Funny. "Nejako ste sa do seba zamilovali."
YOU ARE READING
Operácia Husky
AdventurePätica zlodejov sa po neúspešnej akcii rozhodla, že sa rozdelia a so zlodejinou nadobro skončia. Všetci sú po troch rokoch spokojní s tým, čo robia a čím sa živia. No vtedy k nim zavíta návšteva oznamujúca novú lúpež... Čaute, čitatelia! Toto je môj...