20

508 33 1
                                    

Oscar's perspektiv

Nu höll jag på att tappa kontrollen igen. Jag var nära på att göra något riktigt dumt. Hon hade börjat tjafsa om att hon kände för att åka hem, jag blev förbannad och var nära på att slänga ner henne i källaren.
Hela bilresan till centralen så satt hon och tittade ut ur fönstret. Ingen sa något. Hon sa inget. Hon hatar mig.

"förlåt" sa jag och la min hand på hennes lår. Hon tog bort min hand. "Det var inte meningen" la jag till och la försiktigt en hårslinga bakom hennes öra. "Men jag vill inte att du rör mig" röt hon och tog bort min hand ytterligare en gång.
En låg suck lämnade min mun och vi gick ut ur bilen. "Hejdå" sa hon och tog sin väska. "Jag kan följa med dig till tåget" sa jag och hon skakade på huvudet. "Nej, jag kan gå själv" sa hon bestämt. "Kan jag få en kram åtminstone?" Frågade jag. "Nej" sa hon och jag suckade igen. "Sluta överreagera. Jag gjorde inget" sa jag och hon tittade på mig. "Nej, du gjorde inget. Men det var nära och du tänkte göra det. Jag trodde att du hade lämnat det där" sa hon och jag tog ett djupt andetag. "Jag råkade, jag höll på att tappa kontrollen" sa jag och hon kramade mig kort. "Hejdå" sa hon och gick därifrån.
"Jag älskar dig.." Sa jag tyst och tittade på hennes rygg.

-----
Ny fanfiction uppe. Hoppas ni gillar den :)

Stuck In His Cellar o.mWhere stories live. Discover now