39

418 25 2
                                    

Vanessa's perspektiv

Hela kvällen har jag gråtit. Jag har pratat med mamma och pappa o bara gråtit. Ogge har ringt som en galning. Jag är så vilsen. Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre.

"Gå och lägg dig vännen" sa mamma och pussade mig på huvudet. Jag nickade lite och ställde mig upp. Vi sa godnatt och sen gick jag upp till mitt rum. Jag stängde dörren försiktigt och lutade mig mot den. Det är inte kul längre, inget är kul.
Jag tog av mig min tröja och mina byxor sen la jag mig i sängen. Orkar inte borsta tänderna. Orkar ingenting. Jag la mig med ryggen mot dörren och kramar om min kudde. Jag slöt ögonen och somnade till.

Jag vaknade senare av att min dörr stängdes. Jag öppnade ögonen och gäspade. Det är säkert min lillebror, han brukar krypa ner hos mig när han har drömt mardrömmar istället för att ligga hos mamma o pappa. Det finns mer plats hos mig. Jag blundade igen och väntade på att han skulle lägga sig bredvid mig. Täcket lyftes upp och nån kröp ner. Jag kände en varm överkropp mot min rygg och en arm som slingrades runt mig. Han drog mig närmre och la sin hand på min mage. Oscar. Försiktigt så la jag min hand på hans hand. "Förlåt mig" viskade han och jag vände mig om. "du visste inte" sa jag och la min hand på hans kind. "nej, men jag sa dumma saker och gjorde dumma saker" sa han och jag nickade lite. "Förlåt" sa han igen och jag kysste honom. Han kramade om mig och pussade mig på pannan. "Somna om nu" sa han och jag nickade.

Oscar's perspektiv

När jag vaknade upp så låg hon med huvudet på mitt bröst. Jag log lite och började pilla med hennes hår. "Vaken?" Frågade jag och hon svarade med en nick. "Oscar, är du redo för ett barn?" Frågade hon och jag tog ett djupt andetag. "Jag har inge val" svarade jag och hon blundade. "Lämna mig inte då, om vi ska behålla" sa hon tyst och jag kramade om henne. "Lita på mig, jag kommer inte lämna dig eller lillen" sa jag och hon nickade. "Då gör vi det, pappa Oscar" sa hon och jag log.

----------
Näst sista kapitlet. Sen kommer uppföljaren upp. Ni ska få en liten titt på hur det kommer bli :)

 Ni ska få en liten titt på hur det kommer bli :)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Stuck In His Cellar o.mWhere stories live. Discover now