Oscar's perspektiv
Felix hade gått och kvällen kom. Jag tror att jag satt i soffan i flera timmar och försökte få mig själv att gå ner till henne och be om ursäkt. Ena sidan av mig sa gå ner. Seriöst, gå ner. Andra sidan sa gå inte ner. Fy fan. Var inte någon mes nu, visa att du är den tuffa Oscar.
Flera gången så gick jag till dörren och låste upp, låste lika snabbt för att jag inte vill vara en mes.Timmarna fortsatte att gå och jag antar att hon har somnat. Jag har lyckats övertala mig själv till att gå ner dit, ge henne lite mat, en tröja och ett par byxor, en kudde o en filt. Jag gick in i köket och började fixa en macka, en kopp med te och choklad. Antar att tjejer gillar choklad. Allt fick stå på en bricka som jag höll i ena handen och i andra handen så hade jag kläder, en filt och en kudde.
Vanessa's perspektiv
Jag skakade o skakade. Inte för att jag var rädd utan för att jag frös så mycket. Mina armar och ben var blåa och fulla av sår o blåmärken. Jag var smal och svag. Det är inte mycket man sover när man ligger här. Allt jag fokuserar på är:
• Dö inte
• Försök att inte frysa
• Försök hålla fötter och händer varma, då är kroppen varm
• Ge inte upp
Och mycket mer. Jag kämpade mer än vanligt. Det här är så hemskt.Dörren öppnades och Ogge kom ner för trappen. Jag svalde hårt och satte mig upp.
Jag kurade ihop mig och följde varenda rörelse han gjorde.
"Jag ska inte skada dig" sa han och gick fram till mig, han ställde ner brickan på madrassen och la ner en filt o en kudde. Till och med ett par byxor och en tröja. Är det ett skämt?
"Vad heter du?" Frågade han och satte sig ner, jag drog mig undan lite. "Vanessa.." Svarade jag tyst och han nickade. "Om du ger mig det här så kan du väl lika gärna låta mig gå hem.." Sa jag och han skakade på huvudet. "Nej, jag tänker hålla fast dig här. I min källare." Svarade han och all hopp jag hade bara försvann. Det var liksom borta.
"Men varför?" Frågade jag och han suckade.
"För jag ska ta hand om dig"
"Men jag vill inte att du tar hand om mig!" Skrek jag och han blundade kort.
"Du har inge val, Vanessa"
KAMU SEDANG MEMBACA
Stuck In His Cellar o.m
Fiksi PenggemarAvslutad 2016 Jag har inte gjort något. Jag känner dig inte, jag vet bara att du plockade upp mig från gatan o slängde mig in i bilen för att sen slänga mig rakt ner på det hårda betong golvet i din källare. Där jag ska få tillbringa en stor del av...