Vanessa's perspektiv
"Han älskar dig" sa Felix samtidigt som han gick runt i bar överkropp o borstade tänderna. "Det gör han säkert" sa jag tyst och fortsatte måla naglarna. "Ge honom en chans åtminstone" sa han och jag mumlade bara något.
"Måste vi prata om Ogge hela tiden? Jag orkar inte" sa jag och Felix tittade på mig. "Nej, men jag tycker att du är taskig mot honom" svarade han och jag tog ett djupt andetag. "Vet du vad? Jag tror jag åker hem. Det är ingen idé att jag är kvar här för allt blir ändå bara mitt fel."
Ja, jag kanske är taskig mot Oscar. Men sätt er in i situationen, ni blir först kidnappade och nerslängd i en källare, det blir bra tillslut och man lyckas få en kille som sen är otrogen. Kul va?
"Jag menar inte så, snälla åk inte" sa han och gick fram till mig. "Men jag orkar inte tjafsa Felix, om du inte tänker hjälpa mig som du sa så kan jag lika gärna åka hem. Det är inget elakt mot dig, jag bara orkar inte" sa jag och han kramade om mig. En låg suck fick jag fram. "Jag ska bara iväg en stund" sa Felix och jag nickade. "Klarar du dig?" Frågade han och jag nickade igen
"Lås dörren bara." La jag till och han log.Felix åkte och han låste dörren. Jag gick in i vardagsrummet. Jag satte på en film och la mig ner på mage i soffan. Tiden gick. Det var mörkt ute, ingen Felix hade kommit hem.
Det började låta om dörren. Jag satte mig upp och tittade ut mot hallen, snabbt tog jag en filt och la den runt mig. "Hallå?" Ropade jag. Jag tog ett djupt skakigt andetag och höjde volymen. Ytterligare ett ljud hördes, jag ställde mig upp och gick runt i lägenheten. "Felix sluta" "det är inte kul" sa jag och gick runt. "Felix!" Ropade jag ännu högre och tittade runt. Små steg började höras bakom mig. "Shh" sa en röst tyst och satte sin hand för min mun. Jag hoppade till och försökte komma loss.
BINABASA MO ANG
Stuck In His Cellar o.m
FanfictionAvslutad 2016 Jag har inte gjort något. Jag känner dig inte, jag vet bara att du plockade upp mig från gatan o slängde mig in i bilen för att sen slänga mig rakt ner på det hårda betong golvet i din källare. Där jag ska få tillbringa en stor del av...