36

396 29 1
                                    

Oscar's perspektiv

Jag har legat i sängen hela dagen, i turnébussen. Jag har inte repat, inte hälsat på fansen, ingenting. Allt jag tänker på är Vanessa och vad hon döljer. Tankar snurrar runt i mitt huvud. Tänk om hon har varit otrogen? Tänk om hon vill göra slut? Tänk om jag har gjort något? Jag ser bara ut som ett enda stort frågetecken.

Efter att jag la på luren när vi pratade så har hon inte svarat mig när jag har försökt nå henne. Jag vet att jag gjorde henne ledsen, jag tappade kontrollen och blev arg. Jag måste söka hjälp, herregud. Mina aggressionsproblem är något jag måste få hjälp med. För det håller inte i längden. Jag sårar bara, speciellt Vanessa.

"Kom igen nu. Du måste få lite frisk luft" sa Oscar och försökte dra upp mig ur sängen.
"Ogge" la han till och jag la mig med ryggen emot honom. Han suckade och Felix kom in i rummet. "Du måste äta något" sa han och jag tog ett djupt andetag. "Gå, jag kommer bara bli förbannad" sa jag och dem gick ut ur rummet. Jag tog upp min mobil och gick in på Instagram. Försiktigt så sökte jag på hennes namn och gick igenom hennes bilder. Jag log för mig själv och fortsatte titta. Jag saknar henne, så mycket. Jag vill bara hem till henne

Vanessa's perspektiv

Jag gick runt på stranden, ensam. Det är nog det skönaste som finns när man vill rensa tankarna och vara ifred. Fast jag vill inte vara ifred. Jag vill ha en kram.

Jag gick ner till vattnet och borrade ner fötterna i sanden så att vattnet slog mot mina ben. Jag la mina händer på min mage och tog ett djupt andetag. "Fast jag är inte ensam.. Jag har ju dig" viskade jag och strök min tumme över magen.

Stuck In His Cellar o.mWhere stories live. Discover now