32

420 29 4
                                    

Vanessa's perspektiv

"Ajaj" sa jag och la mina händer på min mage. Jag blundade hårt och bet i kudden. Det känns som mensvärk, men jag ska inte ha mens.
"Här" sa mamma och ställde ner en bricka på sängen. Hon hade gjort frukost. "Tack" sa jag och log lite. Hon pussade mig på pannan och lämnade rummet. "Varför har jag så ont?" Frågade jag mig själv innan jag började äta. Thea och jag skulle ta en sväng till stan idag, shoppa lite.

Jag hade ätit upp allt och svalt ner en Ipren.
Min mobil började vibrera och snabbt så tog jag upp den. Min diamant läste jag på displayen innan jag drog fingret över skärmen. "Heej" sa jag och log. "Hej där" sa Ogge. "Har du sovit gott?" Frågade han. "Helt okej, själv?" Frågade jag. "Det har jag. Hur är det? Fortfarande yr och det?" Frågade han och jag tog ett djupt andetag. "Idag mår jag sämre, jag har jätteont i magen. Typ som mensvärk" sa jag och han mumlade lite. "Ska du ha mens då?"
"Nej, konstigt nog" svarade jag och ett litet skratt lämnade hans mun. Jag log och samtalet flöt på.

Vi snackade i ungefär en timme sen var det dags att börja fixa mig. Jag tog en snabb dusch innan jag plattade håret och sminkade mig. Ett par vita jeans och en tröja blev det, inget speciellt.

"Hur är det egentligen?" Frågade Thea när vi gick av bussen. "Jag mår bra, eller helt okej" svarade jag och vi började gå mot centrumet. "Har ni bråkat eller så?" Frågade hon och jag skakade på huvudet. "Nejnej, jag mår bara illa och har väldigt ont i magen" sa jag och hon nickade. "Mens eller?" Frågade hon och jag skrattade lite. Alla frågar. "Nej" svarade jag och hon nickade igen.

"En kaffe latte tack" beställde jag och betalade. Jag tog min kopp o min sallad, sen satte vi oss vid ett bord. "Du, jag tänkte på en sak" sa Thea och jag tog upp min gaffel. "Vadå?" Frågade jag och började äta på min sallad. "Har du legat med honom?" Frågade hon och jag tittade på henne. Ett lågt skratt lämnade min mun. "Varför frågar du det?" Frågade jag och hon log lite. "Men svara, har du det?" Frågade hon och jag skrattade lite igen åt hennes nyfikenhet. "Ja, det har jag. Varför undrar du?" Frågade jag och tog en tugga av salladen igen.
"Du kanske är gravid" sa hon och jag skakade på huvudet. "Nej, jag går på p-piller" sa jag och hon mumlade något innan hon började äta. Inte en chans att jag är med barn, om jag inte har en jävla otur. "Seriöst, jag kan inte vara det" sa jag och tittade på henne. "kanske inte, bara en tanke jag hade" sa hon och jag nickade lite.

Vi gick in på Apoteket. "Varför ska du in hit?" Frågade Thea och jag gick fram till en hylla. "Jag måste köpa Ipren, finns inge kvar hemma" svarade jag och hon nickade. Försiktigt så sneglade jag bort mot en hylla där det fanns en massa graviditetstest. Jag svalde hårt och tog snabbt Ipren. "Säker på att du inte vill köpa ett test?" Frågade Thea, förmodligen för att hon såg vad jag tittade på. "Ja, jag är inte gravid. Säkert bara hormoner som gör att jag mår såhär" svarade jag och gick till kassan.

----------
Tack för 2k läsare. Så sjukt. Tack!

Blir 18 imorgon, yeeey

Stuck In His Cellar o.mDonde viven las historias. Descúbrelo ahora