Mila schrok wakker van het geluid van haar wekker. Eerst negeerde ze hem gewoon, maar toen drong tot haar door dat het vandaag 1 september was. Haar eerste dag op het DAM. Vlug stapte Mila haar bed uit en de douche in. Even later was ze klaar en stond ze aarzelend voor haar kleerkast. Wat moest ze aantrekken? Meestal nam ze gewoon de eerste trui en broek uit haar kast die ze tegenkwam, maar deze keer wist ze echt niet wat ze aan moest. Doe niet zo flauw, Santiago, zei Mila tegen zichzelf en ze nam gewoon wat uit haar kast. Snel ging ze naar beneden om te ontbijten, want zoveel tijd had ze niet meer. Mila had met Charlie afgesproken om samen naar het DAM te fietsen, zo waren ze beiden niet alleen op hun eerste dag.
Mila had nog maar net haar ontbijt op, en de deurbel ging al. Natuurlijk was het Charlie, die nu wel heel erg enthousiast was. Dit keer droeg ze een volledige bolletjes-outfit met haar konijnenpet. Zet ze die dan nooit eens af? Charlie sleurde Mila bijna de deur uit, zo enthousiast was ze over haar nieuwe school. "Wacht even, Charlie, ik pak m'n tas nog snel!", riep Mila. Even later waren ze op weg naar het DAM, de school waar sterren geboren worden. Charlie hield onderweg geen moment op met praten.
Het duurde niet zo lang voor ze aankwamen op het DAM. Er heerstte een creatieve sfeer op de kunstschool. Voor de grote poort stonden enkele leerlingen in een groepje gitaar te spelen, anderen zongen a capella. Maar Mila haar aandacht ging vooral naar een groep leerlingen die aan het breakdancen waren, terwijl Charlie meer naar de toneelgroepen keek. Haar hoofdvak was dan ook acteren, dat van Mila was dans. Al snel ging de bel. Alle eerstejaars moesten naar de kantine, voor verwelkoming door de directeur en een kennismaking met alle leerkrachten.
Het was behoorlijk druk in de kantine. Achteraan vonden Mila en Charlie nog een plekje, toevallig naast twee andere jongens, die zichzelf al snel voorstelden als Jonas en Jimmy. Tenminste, Jonas stelde hun beide voor, Jimmy leek nogal verlegen. Charlie praatte aan één stuk door. Jimmy antwoordde tegen Charlie en praatte vrolijk met haar verder. Hij leek zich steeds meer op zijn gemak te voelen. Jonas en Mila zeiden beide niet veel, ze staarden gewoon naar elkaar. Wat is hij knap, dacht Mila. Voor het eerste sinds lange tijd kon ze niet uit haar woorden komen. Charlie stelde voor om na school nog met zijn allen iets te gaan drinken, ze hadden toch niet veel huiswerk op de eerste dag. Iedereen ging onmiddellijk akkoord. Net op dat moment kwam de directeur binnen. Iedereen was op slag stil. Eerst heette de directeur iedereen welkom op het DAM, en daarna legde hij nog uit waar de klassen waren voor welk vak, welke vakken ze moeten volgen, welke evaluatieperiodes er zijn gedurende het hele schooljaar.... Mila haar hoofd duizelde. Zoveel informatie in 1 keer! Na de uitleg moesten ze allemaal naar hun les. Voor Mila was dat dans, Charlie had acteren en Jonas had samen met Jimmy muziek. Mila vond het wel jammer dat ze niet allemaal samen in de les zaten. Charlie, Jonas en Jimmy leken haar best tof! Vooral Jonas dan. Mila moest de hele tijd aan hem denken. Wat ze niet wist, is dat Jonas op dat moment ook voortdurend aan haar dacht!
Wanneer ze in de danszaal was, ging Mila zich vlug omkleden. Haar lerares stelde zichzelf voor als Elvira De Neve. Mila vond het wel een leuke leerkracht leek. Eerst warmden ze zich vlug even op en daarna begonnen ze aan een nieuwe choreografie. Mila was opgelucht! Gelukkig was het geen ballet! Daar was ze niet zo goed in, maar ze wist dat ze er hard op ging moeten oefenen als ze wou slagen dit schooljaar! Maar ja, deze les dansten ze hiphop! Mila vond het superleuk, en dat zag je ook. Ze danste vol enthousiasme, en dat zag ook mevrouw De Neve, wat Mila dan weer een complimentje opleverde.
De rest van de dag ging vlug voorbij. Mila had nog acteren, muziek en een paar uur theorie. Dat laatste vond ze behoorlijk saai. Maar ja, het hoort erbij! Mila kon niet wachten tot de laatste bel! Dan ging ze immers samen met Charlie, Jimmy en Jonas iets gaan drinken. Ze moest al de hele dag aan Jonas denken. Ze wist niet wat haar overkwam! Dit had ze nog nooit gevoeld bij een jongen! Was ze misschien... verliefd?
JE LEEST
Mila's life
FanfictionDit is het verhaal van Mila Santiago. Mila start dit jaar op het DAM, de academie voor dans, acteren en muziek. Al snel sluit ze vriendschap met Charlie, een gek en altijd vrolijk meisje dat bij haar op school zit. Ook leert ze Jimmy kennen, een ver...