11

338 26 5
                                    

p.o.v Mellan

Ik ijsbeer heen en weer door de troonzaal. Waar is Serafina?! Hoe is ze weg gekomen uit het paleis?! Als je de weg niet weet verdwaal je geheid. Dus dan heeft ze hulp gekregen van iemand die het wel wist! Maar waar is ze dan?! Hoe kon ze uit mijn kamer komen?! De deur zat toch op slot?!

Er komt een mannelijke engel binnen. 'Sire' zegt hij met een buiging, 'geen enkel spoor van de witte engelen meer of van de prinses.'

Ik knik kort, 'dank je.'

Ik heb alle mannen haar laten zoeken. En ook alle vrouwen. Iedereen is opzoek. Eén voor één komen ze binnen met de mededeling dat ze ergens niet is. Maar waar is ze dan?! Als laatste komt een man binnen, Maxwell is zijn naam. Hij draagt Anoek in zijn armen. Ze is bewusteloos. Anoek is de enigste die me slecht nieuws durft te vertellen. Ze is de dochter van raadgever Gabriël. 'Sire' zegt Maxwell, 'ik vond haar in een kamer. Ze lag bewusteloos op de grond met een kandelaar naast haar hoofd. Er zit wat bloed op van haar.'

Ik loop naar hem toe, 'wat vond je nog meer?'

'Eén lange veer' zegt hij terwijl hij haar neerlegt, 'en een donsveertje. Waarschijnlijk van een net gevleugelde engel.'

'Heb je het meegenomen' vraag ik terwijl ik naast Anoek neerkniel.

'Natuurlijk Sire' zegt hij.

Hij geeft me beide veren. Ik bekijk eerst de donsveer. Daarna de andere. Ik zie dat er wat bloed op zit. 'Dit is niet haar bloed' zeg ik 'dus er is een andere witte engel gewond. Zoek hem of haar.'

De mensen vliegen razendsnel weg. Ik til Anoek op en breng haar naar haar kamer. Ik leg haar op bed en ga in een stoel bij het raam zitten. Waar kan Serafina zijn?! Er is geen enkele witte engel ontsnapt uit het paleis! Maar welke witte engel durft er in te breken in MIJN paleis en haar te ontvoeren?!

Achter me kreunt Anoek zacht. Ik kijk om. Anoek opent haar ogen en kijkt me verschrikt aan. 'Majesteit' zegt ze terwijl ze omhoog schiet.

'Liggen' zeg ik 'je was bewusteloos.'

Ze gaat weer liggen. Ik sta op, 'waarom lag je bewusteloos in een kamer?'

'Ik hoorde van de witte engelen ontsnapping dus ging ik opzoek naar witte engelen. Ik vond een jonge engel en vroeg wat hij hier deed. Hij zei dat hij de witte schone wou bevrijden van u en toen werd ik hard geslagen. dat is wat ik me herriner.'

Ik had nog steeds de veer vast en draaide ermee tussen mijn duim en wijsvinger in en ik was zo kwaad dat ik de veer in brand liet vliegen. Serafina was dus bij de andere witte!

wingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu