28

308 23 8
                                    

A/N omdat ik klaar ben met mijn examens krijgen jullie een extra hoofdstukje. Veel leesplezier. Xxx

---------------------------------------------------------

Mellan komt binnen. Ik krimp verder in een. Hij blijft verbaasd stilstaan. 'Wat is er' vraagt hij.

'Je... Je wilde me verkrachten.'

'Wie zegt dat?'

'Je scheurde mijn shirt kapot.'

'En dat betekent dan meteen dat ik je wilde verkrachten?'

'Wat wou je dan doen?'

'Goed, het spijt me Sera. Maar ik ben nogal boos en dat moet ik afreageren.'

Ik sta op en zeg: 'sluit me op in de kooi.'

'Je wil dat ik wat doe?!'

'Sluit me op in de kooi waar ik wakker werd vorige week.'

'Waarom zou ik?!'

'Omdat ik het wil.'

'Je zei wat?!'

'Jij wilde me verkrachten en ik wil mezelf beschermen en kan dat niet dus... sluit me op in die kooi. Alsjeblieft.'

'Je wil dat ik je opsluit?! Goed!'

Hij trekt me mee naar de zaal waar de anderen engelen zijn. Hij stopt me in een kooi en gaat weer weg. 'Prinses' zegt Alydah verbaasd.

'Mijn eigen keuze' zeg ik, 'hij wilde me verkrachten.'

'Hij wilde wat' roepen meerdere tegelijk.

'Ik heb het opgelost. Ik wilde dat hij me opsloot en dat deed hij.'

Ze snuiven. Florian komt binnen. 'Sera' zegt hij.

'Florian' vraag ik.

Hij vliegt naar me toe en vraagt: 'wat doe jij in die...'

'Kooi? Omdat hij me wilde verkrachten en...'

'Hij wilde wat?!'

Hij vliegt weg. 'Waarom' vraag ik.

'Geen idee' zegt Alydah, 'maar Florian is anders dan zijn broer.'

Ik knik. 'Dat heb ik ondervonden.'

'Maar hij wilde wat doen' vroeg één man.

'Wie? Mellan? Hij... Hij... Hij wilde me verkrachten.'

'Omdat?'

'Weet ik niet. Hij is boos. Maar ik weet niet waarom.'

'Waarschijnlijk is hij boos' zegt een vrouw, 'omdat je ouders nog leven en zij kunnen zijn plannen gaan dwarsbomen.'

Ik knik langzaam. Er komt een wachter binnen. 'Prinses' zegt hij.

'Ja' zeg ik.

Hij vliegt naar me toe, 'de koning wil u spreken.'

'Waar?'

'de troonzaal. Waarom vraagt u...'

'Doet er niet toe' kap ik hem af, 'breng me dan naar hem toe.'

Hij haalt me uit de kooi en laat me voor zich uitvliegen naar de troonzaal. Mellan zit op zijn troon. Florian staat voor hem. 'Je wilde praten' zeg ik als ik naast Florian sta.

'Wat heb je verteld' roept Mellan boos.

Ik doe een muizenstapje achteruit en zeg: 'ik zei alleen dat jij... je wilde me...'

'Ik wilde dat niet doen! Ik wilde iets anders van je!'

'Wat dan?'

Mellan grijnst en loopt naar me toe. Hij fluistert in mijn oor: 'net voordat geliefden naar bed gaan zorgen ze dat hun partner opgewonden raakt.'

Hij kijkt me aan, 'dat wou ik doen.'

Ik doe nog een stap achteruit. Hij wil me beetpakken maar Florian gaat tussen ons instaan. 'Laat haar met rust' sist hij.

'Waarom zou ik broertje? Ze is van mij.'

'Dat is ze niet. Meisjes zijn geen bezit! Nooit geweest! Zij is pas van jou als zij jouw vrouw is. En kleine update dat is ze nog niet!'

Mellan valt Florian aan. Ik vlieg omhoog en vlieg naar de zaal waar de kooien hangen. Ik sluit de deur achter me en ga ertegenaan staan. 'Prinses' zeggen ze, 'alles goed?'

'Niet echt' zeg ik, 'ik weet wat Mellan wilde van me nu. Het was meer aanranden wat hij wilde.'

Het begint weer een beetje te waaien. 'Is dat vanwege dat jullie boos zijn' vraag ik.

'Ja' zeggen de meesten tegelijk.

Ik hoor wat gestommel op de gang en vlieg snel omhoog. Mellan gooit de deur open en roept: 'Sera!'

wingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu