p.o.v Mellan
Ik zit in de eetzaal wanneer mijn broertje binnen komt vliegen. 'Ben je daar eindelijk' vraag ik geërgerd.
Hij land, struikelt en valt op de grond. Hij gaat op zijn stoel zitten. 'Dus' zegt hij 'je hebt haar terug?'
'Jup' zeg ik.
Ik pak het belletje en bel ermee. De bediendes brengen ons eten. 'Waarom was je zo laat' vraag ik.
'Ik was naar jou opzoek en ging naar je kamer. Daar zag ik Serafina die huilde.'
'Huilde' zeg ik verbaasd.
Hij knikt, 'ja. Je wil haar pijn doen zegt ze.'
'Ik doe haar geen pijn. Ik geef haar straf.'
'Die is?'
'Ze slaapt in mijn T-shirt vannacht. En de aankomende twee weken.'
'Weet zij dit?'
'Nee, ze weet alleen dat ik iets uitkies voor haar alleen niet wat.'
Hij knikt, 'en verder niets?'
'Ze kleed zich uit voor me en verder krijgt ze even geen eten voor een dag. Maar dat uitkleden weet ze niet, alleen van het eten weet ze.'
'Waarom doe je dit' vraagt hij.
'Omdat ik wil dat ze gehoorzaamd aan me.'
Hij knikt, 'ga met haar praten dan.'
'Waarom kom je voor haar op?'
'Ze weet niets van onze wereld. Ze weet alleen iets van de mensenwereld. Ze is bang en nu is ze nog banger. Wil je een vrouw die bang voor je is? Of wil je een vrouw die weet waar ze aan toe is en niet in angst leeft?'
Ik knik langzaam. 'Ik zal met haar praten, morgen. En nu gaan we eten.'
Hij knikt. We eten verder in stilte. Ik ga na het eten direct naar mijn kamer. Serafina zit op de bank met haar vleugels om haar heen geslagen en ze slaapt. Ik loop naar haar toe en maak haar wakker. Nu wordt het leuk!
p.o.v Serafina
Ik wordt wakker gemaakt door Mellan. Hij grijnst, 'als je dan toch zo moe bent dan zoek ik iets uit voor je.'
Ik knik zachtjes. Hij loopt naar zijn kast en pakt er iets uit. Hij draait zich om. 'Je andere straf, kleed je uit.'
'Je wil.... dat ik... ik...'
'Ja, kleed je uit.'
Ik sta op en trekt mijn shirt langzaam uit. Daarna doe ik dat met mijn broek. Hij gaat op het bed zitten en kijkt naar me. Ik sla mijn armen voor mijn borst over elkaar. Hij staat op en zegt: 'slaap je normaal gesproken met of zonder bh?'
'Zonder' zeg ik zacht.
'Doe hem uit.'
Ik kijk hem bang aan. Hij trekt een wenkbrauw op. Ik sla mijn ogen neer en doe de bh uit. daarna sla ik weer snel mijn armen voor mijn borst. Hij loopt naar me toe en trekt een T-shirt over mijn hoofd. Zijn T-shirt. Het is net een te kleine jurk voor mij. Hij doet een stap achteruit en grijnst. 'Laten we dan maar gaan slapen' zegt hij grijnzend.
Hij trekt zijn eigen shirt uit en doet het T-shirt aan waarin hij vorige keer ook sliep. Hij tilt me op en legt me in bed. Hij komt naast me liggen en legt zijn vleugel weer over me heen. Ik heb het koud en rol mezelf helemaal op. Zo val ik in slaap.
JE LEEST
wings
FantasySerafina weet niet wie haar ouders zijn. Ze is bijna achttien en woont in een weeshuis. Ze het liefste schattigste meisje vindt de bazin. de bazin geeft veel om Serafina. Maar als Serafina op een dag naar de volle maan kijkt wordt ze ontvoerd. Ze ko...