De volgende ochtend wordt ik vroeg wakker. Ik heb het echt koud en Mellan is weg. Ik rol mezelf weer op, sla mijn vleugels om me heen en trek de deken over me heen. Zo dommel ik weer een beetje in slaap. Maar ik word wakker doordat Mellan binnenkomt. 'Goedemorgen Sera' zegt hij vrolijk.
Ik kreun zacht. Hij loopt naar me toe, 'hoe gaat het?'
'Ik heb het koud' zeg ik.
'Koud' zegt hij verbaasd, 'hoezo koud?'
'Zoals ik zeg.'
'Mmh.'
Hij legt zijn hand op mijn hoofd. 'Je bent hartstikke warm' zegt hij fronsend, 'ik haal de dokter wel.'
Hij vliegt razendsnel weg. Ik rol mezelf weer op en sla mijn vleugels om me heen. Ik lig de hele tijd te trillen maar val toch in slaap.
p.o.v Mellan
Wanneer ik terug kom met de dokter ligt Sera te slapen. 'Moet ik haar wakker maken' vraag ik zacht.
De dokter schud zijn hoofd, 'nee. U zei dat ze het koud had maar zeer warm aanvoelde Sire?'
Ik knik. Hij pakt een thermometer voor in een oor. Hij meet voorzichtig haar temperatuur op. '38 graden' zegt hij als de thermometer klaar is met meten, 'ze heeft koorts Sire.'
'Koorts' zeg ik, 'alleen dat?'
'Nou' zegt hij 'met de symptomen die u beschreef denk ik dat ze een ziekte heeft die de engelen meestal krijgen nadat ze net gevleugeld zijn en ze een beetje kou hebben gevat.'
Ik knikte, 'heb ik die niet ook gehad?'
'Ja, iedereen in het kasteel als ik het me goed herinner. Maar zij en u moeten niet te veel met anderen in aanraking komen. Want die kunnen alsnog ziek worden.'
Ik knik, 'ik zal het rond laten vertellen. Dank u wel. Maar hoe lang duurt dit ongeveer?'
'Een paar dagen hooguit een week.'
Ik knik, 'dank u wel.'
Hij knikt kort en buigt. Daarna gaat hij weer weg. Ik kijk naar Sera. Ik loop de deur uit en kom meteen Ronald tegen. 'Ronald' zeg ik.
'Sire' zegt hij.
'Zoek mijn raadgevers en stuur ze hierheen.'
'Ja Sire.'
Hij vliegt weg. Even later komen beide raadgevers aanvliegen. 'Sire' zeggen ze 'u wou ons spreken.'
'Klopt' zeg ik 'sera heeft NGVZ. De dokter zei dat ik bij haar moet blijven aangezien ze bij me sliep en ik het virus bij me kan dragen en ik kan dus niet rond gaan lopen hier. Sommigen van de engelen hier kunnen nog steeds ziek worden. Dus daarom geef ik jullie de leiding even tot Sera weer beter is.'
Ze knikken. 'Ja Sire' zeggen ze tegelijk.
Ik knik kort en loop de kamer weer in. Sera slaapt niet meer maar kijkt me aan. 'Ik dacht dat je de dokter ging halen' zegt ze zacht.
'Gedaan' zeg ik 'hij zei dat je NGVZ heb.'
'Wat' vraagt ze gapend.
'NGVZ' zeg ik terwijl ik op de rand ga zitten, 'dat betekent Net Gevleugelde Ziekte. Engelen die net gevleugeld zijn krijgen het vaak als ze kou vatten. En aangezien jij in een meer dook...'
Ze gaapt weer. 'Ga maar slapen' zeg ik, 'dan knap je snel weer op.'
Ze gaapt weer en valt al snel in slaap. Ik ga aan het werk. Zou die David al die ziekte hebben gehad? Ik grijns, of zal ik hem die ziekte geven? Ik schud mijn hoofd, nee. Zo gemeen ben ik nou ook weer niet. Nou... soms niet.
JE LEEST
wings
FantasySerafina weet niet wie haar ouders zijn. Ze is bijna achttien en woont in een weeshuis. Ze het liefste schattigste meisje vindt de bazin. de bazin geeft veel om Serafina. Maar als Serafina op een dag naar de volle maan kijkt wordt ze ontvoerd. Ze ko...