18

339 23 1
                                    

De mannen trekken David mee. Hij trekt mij weer mee de gang op. Hij verzameld wat wachters met een fluitje. 'We gaan naar het witte gedeelte' zegt hij, 'Sera zal haar vriendjes verraden.'

Ik sla mijn ogen neer. 'anders doe jij me pijn' zeg ik zacht.

Hij grinnikt, 'dat is geen goede reden.'

Hij laat me zelf vliegen naar de grot waar David me ook heen bracht. Ik houd mijn ogen vooral op de grond gericht. Ik ren door het portaal heen. Ik maak snel een waterbol. Ze komen snel achter me aan en ik vuur de waterbal op hen af. Alleen Mellan kan wegduiken.

De rest krijgt wel het water over zich heen wat ervoor zorgt dat hun vleugels nat worden en ze niet meer kunnen vliegen. Ik vlieg het bos in en laat mijn vleugels verdwijnen boven een meer. Ik duik in het water en zwem naar een grote ronde steen. Erachter zit een grot. Ik duw de steen weg en kom zo in de grot. Ik klim via een gang naar beneden. Ik kom uit in de schuilplaats.

Merijn kijkt me fronsend aan. 'Prinses' zegt hij 'waarom kwam u via die gang?'

'Mellan is hier' zeg ik 'waar is de rest?'

Merijn fluit. De rest komt aanrennen. Alhoewel, opeens staat Dimitri er weer. 'Prinses' zegt Dimitri, 'waarom bent u nat?'

'Mellan vond ons bij het tehuis. Hij heeft David gevangen gezet en mij gedwongen om hem hierheen te brengen.'

'Koning sukkel is hier' vraagt Ailisa, 'boven bedoel je?'

'Ja, ik heb de vleugels van de wachters nat gemaakt dus die kunnen niet meer vliegen.'

Ze knikken. 'En Mellan' vraagt Melody, 'kan hij nog wel vliegen?'

'Die kan nog wel vliegen. Ik weet niet zeker of hij gezien heeft dat ik in het meer dook.'

Dimitri knikt, 'goed. En nu?'

'Ik ga kijken' zegt Ailisa, 'bij de uitkijkpost.'

Ze rent weg. 'Ik ga mijn zwaard halen' zegt Dimitri.

Hij rent weg. 'Bent u gewond' vraagt Dahlicia, 'wat heeft hij gedaan?'

'Niets bij mij nog, hij gaat me vanavond pas straffen. Ik moet in iets slapen wat hij uitkiest.'

Ze knikken. 'Merijn' zegt Melody, 'wat kun jij doen?'

'Water sturen naar de mensen die binnenkomen via beide gangen.'

'Ik verander als ze hier binnenkomen' zegt Melody.

'Ik stuur Snow op hem af' zegt Dahlicia terwijl ze over de draak zijn kop aait.

'Ik kan ze ook nat maken' zeg ik.

'Ik verwond ze wel' zegt Dimitri die binnen komt lopen.

'Net als ik' zegt Ailisa terwijl ze van een tak afspringt. 'Koning sukkel geeft bevelen aan iedereen. Hij laat ze hun vleugels opdrogen.'

ik knik, 'dat geeft ons genoeg tijd om iets te bedenken. Toch?'

Ze knikken. 'Oké' zeg ik 'ik weet niks.'

'We zitten ingesloten' zegt Ailisa, 'we kunnen niet naar buiten.'

'Kunnen we niet door het meer?'

'Als hij weet dat er daar een doorgang is dan niet.'

We horen gerammel en gekraak. 'Het luik' zegt Dahlicia.

'Ga' zeg ik 'via de achteringang. Ik doe wel alsof ik hier alleen was.'

'Maar...'

'Ga!'

Ze gaan snel weg. Dimitri tilt Merijn. Ik vlieg naar een inkeping in de muur en verstop me daar. Er komen wat engelen binnen. Ze lopen de gangen in en ik vlieg het gat uit. Ik vlieg tegen Mellan op. Hij pakt me snel beet. Hij trekt een wenkbrauw op, 'dat wordt wel een straf.'

Ik sla mijn ogen neer. 'Waar zijn ze?'

'Niet meer hier' zeg ik zacht, 'ik weet niet waar ze zijn.'

'Sire' roept iemand.

Mellan trekt me mee naar het geluid. Heel wat engelen houden de rest vast. Ik sluit mijn ogen. Mellan trekt me naar zich toe. Ik kijk hem aan. 'Ze waren er niet' zegt hij 'toch?'

'Ik... ik...'

'Laat haar met rust' roept Ailisa.

wingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu