'Dus je weet nog wie ik ben? Mooi zo. Waar is mijn broertje Sera?'
'Hij is... is... doe hem niets.'
'Sera waar is mijn broertje?'
'In de schuilplaats.'
'Goed zo meisje. Jij gaat met mij mee.'
'Nee! Laat me los!'
'Ssh' zegt Mellan, 'rustig Sera nu niet gaan tegenstribbelen dan word ik vervelend.'
Ik stop met bewegen. Ik sla mijn ogen neer en er rolt een traan over mijn wang. Ik kijk naar Alydah. 'Waarom Alydah?'
'Ik ben Alydah niet. Mijn naam is Naomi. Ik was de spion voor koning Mellan. Alydah zit diep in de kerkers. Maar Alydah is mijn tweeling zus. Zij kreeg alle roem en ik niet. De koningin vertrouwde haar maar Alydah was te lui om jou naar het tehuis te brengen! Hoe denk je anders dat de zwarte engelen wisten waar jij was?!'
Ik kan geen stap achteuit doen maar krimp wel iets ineen. Mellan pakt mijn kaak beet en zegt: 'we gaan naar huis Sera. En jij bent van mij dan.'
Hij trekt me mee naar de grot. Ik stribbel niet tegen maar laat me mee sleuren. Ik kan toch nergens heen als Mellan achter me aankomt! Hij is een veel betere vlieger dus hij kan me of inhalen of makkelijk bijhouden. Hij neemt me mee naar zijn kamer. Hij sluit de deur achter zich en doet de deur op slot. Ik krimp helemaal ineen. 'Mellan' zeg ik, 'het spijt me maar... je wilde... je wilde me...'
'Sera' zegt Mellan, 'dat spijt me oké? Dat zal ik niet doen maar vanaf vanavond ben jij mijn koningin.'
'H-h-hoe bedoel je?'
'Ik bedoel dat met of zonder jouw ouders medewerking ik jouw trouw binnen een paar minuten en dan ben jij van mij.'
Ik zak op mijn knieën. Mellan hurkt voor me neer en tilt mijn kin op. 'Sera' zegt hij, 'of je wil of niet. Jij word van mij. Je ouders zijn zo hier en ik zal hen dwingen om jou aan mij uit te huwelijken en...'
Er word geklopt. Hij zucht en loopt naar de deur. Die doet hij open. David staat voor de deur. 'Koning Mellan' zegt hij.
Mellan vliegt hem aan en David kan hem op de grond duwen. 'Sera weg hier' zegt hij.
Ik vlieg weg en kom dus in de hal. Ik zie allemaal witte engelen tegen zwarte engelen vechten. Er zoeft een pijl langs net voor mijn neus. Ik kijk waar die vandaan komt. Ailisa zit op een balk van het plafond. De pijl boort zich in de arm van een zwart engel. De witte engel kan hem overmeesteren en vastbinden. Ik vlieg naar haar toe. 'Ailisa' zeg ik, 'hoe zijn jullie hier zo snel gekomen?'
'Je moeder wist al dat het Naomi was' zegt ze terwijl ze nog een pijl afvuurt.
'Waar zijn ze?'
'Je ouders zijn in de troonzaal maar jij moet pas gaan als David Mellan heeft....'
David word uit de kamer van Mellan geduwd met een hele sterke kracht. Hij heeft een stuk steen op zijn buik. Hij knalt tegen de muur op en word bijna geplet tussen de muur en het rotsblok. Mellan vliegt naar hem toe met zijn hand uitgestoken. Hij bestuurt dus die rotsblok.
Ik vlieg naar hem toe en trek zijn hand weg zodat het rotsblok op de grond valt. Mellan kijkt me aan en grijnst. Hij duwt me naar de grond en laat om me heen muren van steen ontstaan. 'Hier blijven jij' zegt hij grijnzend.
Er zitten wel een soort ramen zodat ik wel naar buiten kan kijken. Ik zie hoe de zwarte engelen en witte engelen ongeveer even sterk zijn. Mellan en David vechten ook. Dimitri en Melody verschijnen opeens bij de stenen kooi. 'Prinses' zeg Melody, 'u moet niet zo onvoorzichtig zijn. Mellan is nog steeds gevaarlijk ook al houd David hem goed bezig.'
Ik knik langzaam, 'jullie gaan me wel helpen toch?'
'Natuurlijk' zegt Dimtiri, 'duw uw rug tegen de linkerwand.'
Ik doe wat hij me opdraagt. Dimitri en Melody beuken er heel hard met hun vuisten tegen de voorwand en er ontstaat een gat. 'Kom' zegt Melody.
Ik klim eruit en we rennen naar de troonzaal. Daar zijn nog meer zwarte engelen en witte engelen in gevecht. Ook mijn vader. Mijn moeder kijkt mij aan. 'Sera' zegt ze.
Ik vlieg naar haar toe. 'Mam' zeg ik.
Ik vlieg in haar armen. 'Liefje toch' zegt ze, 'heeft hij iets gedaan?'
'Nee, maar... ik had... Alydah had me nooit... ze had nooit.'
'Liefje het was niet jouw fout. Echt niet. Ik kwam erachter toen ik naar haar opzoek was en haar ketting vond ik haar kamer. Er stond een N op en geen A.'
Ik knik. Mellan komt binnen samen met David. Ze vechten nog steeds maar deze keer met zwaarden. Mellan steekt David in zijn zij. 'Nee' roep ik.
Iedereen stopt met vechten en kijkt hoe David neervalt. We rennen naar David toe. Dus ik, Melody, Merijn (in een grote waterbol), Ailisa, Dahlicia en Dimitri knielen naast hem neer. Snow tilt David's hoofd iets op met zijn lichaam. Ailisa duwt op de wond. 'David' zegt ze, 'we hebben je nodig. Blijf erbij.'
David ademt zwaar en ik hoor Mellan grinniken. Ik kijk op naar Mellan die een stukje verder staat. Ik pak het zwaard van de grond en vlieg op hem af. Ik zet het zwaard op zijn keel. 'Sera' zegt hij.
'Niets Sera' sis ik, 'door jou gaat David dood!'
'Nou en' zegt hij grijnzend, 'je hebt hem toch niet nodig als je mij hebt.'
'Sera' hoor ik een zwakke stem zeggen.
Ik kijk om. David kijkt me aan. 'David' zeg ik terwijl ik het zwaard laat vallen.
Mellan pakt mijn armen en zegt: 'ik neem jou Serafina van het land Lumen als mijn koningin.'
JE LEEST
wings
FantasySerafina weet niet wie haar ouders zijn. Ze is bijna achttien en woont in een weeshuis. Ze het liefste schattigste meisje vindt de bazin. de bazin geeft veel om Serafina. Maar als Serafina op een dag naar de volle maan kijkt wordt ze ontvoerd. Ze ko...