31

288 19 2
                                    

p.o.v Mellan

Ik word wakker in een kooi. Waarom zit ik hier? Dan schiet het me te binnen! Verdomme! Mijn broertje heeft me bewusteloos geslagen en nu zijn ze allemaal weg!

Ik laat een vlammetje ontstaan op mijn vingertop en brand het leer door. Ik brand ook het slot kapot en vlieg de gang op. Wat wachters kijken me verbaasd aan. 'Breng iedereen naar de troonzaal' beveel ik ze, 'alle wachters en soldaten en de rest! Iedereen! Elke zwarte engel!'

Ze vliegen snel weg. Ik vlieg naar de troonzaal en ijsbeer heen en weer. Ik moet Sera vinden! Als ik haar heb maak ik haar van mij meteen! Geen gelegenheden meer om te ontsnappen of de bruiloft te verpesten! Ik moet gewoon niets regelen voor de bruiloft. Ik moet maar gewoon een priester vinden en die zal haar en mij trouwen binnen een minuut.

De engelen komen binnen. Anouk loopt naar me toe. 'Mellan' vraagt ze voorzichtig.

'Wat' snauw ik.

'Gaat het' vraagt ze terwijl ze een stap terug doet.

'Luister' zeg ik luid, 'de witte engelen, de zes en prinses Serafina zijn ontsnapt! Ze zijn naar de witte koning en koningin. ik draag alle wachters en soldaten op om hen te zoeken. Kam alles uit in het witte deel! Kap bomen zoek naar luiken duik in meren! Maakt niet uit wie of wat jullie pijn doen maar vind ze! Nu!'

De mannen rennen snel weg. 'De rest' zeg ik, 'gaat zoeken naar een trouwjurk en een priester. Lopen!'

Ze gaan weg behalve Anouk. 'Mellan, je bent gestrest.'

'Dat weet ik! Als ik Sera niet snel vind en trouw dan word dat mijn dood!'

'Mellan doe rustig.'

'Kan ik niet!'

'Mellan! Zitten!'

Ik kijk haar kwaad aan. 'Zitten of ik doe je wat!'

Ik ga zitten op mijn troon. 'Mellan' zegt ze, 'ik ken je al mijn hele leven. Dit gaat niet alleen om die trouwerij hé?'

'Ik wil niet dood!'

'Daar gaat het ook niet om!'

Ik kijk haar kwaad aan. 'Mellan' zegt ze 'je kunt me vertrouwen. Mij wel. Je broertje niet. Vertel het mij.'

'Ik wil niet dood en wil mijn vader wreken. Hij heeft zich uit de naad gewerkt om een heel leger voor mij op te bouwen zodat Sera van mij zou worden! Maar nee... mijn broer voelt zich te goed om mijn broertje te zijn en gaat haar beschermen!'

'Mellan' zegt ze, 'wat wilde je doen bij haar toen Florian het opnam voor haar?'

'Ik... ik wilde haar... ik wilde haar geen pijn doen. Ik wilde ook niet haar maagdelijkheid afnemen. Ik wilde haar een soort van aanranden zodat ze bang werd en naar me ging luisteren!'

'Mellan dat is niet de oplosssing. Kom.'

'Waarheen?'

'De gymzaal.'

'Want?'

'Kom nou maar gewoon!'

Ik zucht en vlieg achter haar aan naar de gymzaal. Ze laat me een beetje boksen en het voelt goed om mijn woede kwijt te raken! Heel goed zelfs! Beter dan meisjes aanranden of verkrachten!

Ja ik heb al eens eerder een meisje verkracht en aangerand. Wie? Anouk. Anouk is geen maagd meer en ik ook niet. Anouk heeft het me vergeven. De rest van de meisjes die ik heb verkracht niet. Ze pleegden meestal zelfmoord of zijn naar de mensen gevlucht. Ik moet ze ooit wel eens vinden want anders raken ze te gehecht aan de mensen en hun ouders zullen woedend zijn als ze erachter komen waarom ze gevlucht zijn. En dat zal dan ook mijn dood worden!

wingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu