p.o.v Serafina
Ik wordt wakker en Mellan zit op zijn bureaustoel. Hij kijkt naar buiten. Hij kijkt even naar mij. 'O je bent wakker' zegt hij, 'alles goed?'
Ik haal mijn schouders op, 'ik heb het nog steeds heel koud.'
Hij staat op en loopt naar zijn kleerkast. Hij pakt er een hoodie uit en een joggingsbroek. Die geeft hij beide aan me. 'Trek maar aan' zegt hij.
Ik knik en trek eerst de joggingsbroek aan. Het is er gewoon een voor een meisje. Daarna trek ik de hoodie over mijn hoofd. Maar mijn vleugels werken niet echt mee dus Mellan helpt me. 'Dank je' zeg ik zacht.
Ik ga weer liggen en val al snel weer in slaap. Ik wordt een tijdje later weer wakker. Mellan staat deze keer bij het raam. Hij kijkt fronsend naar buiten. Ik draai me om. Hij kijkt om. 'Ik weet dat je wakker bent Sera' zegt hij.
Ik knik. Hij loopt naar het bed en komt op de rand zitten zodat ik hem aan kan kijken. 'Hoe voel je je?'
'Wel goed' zeg ik, 'heb het nu minder koud.'
Hij knikt, 'mooi zo.'
'Waarom ben je opeens zo bezorgd om me?'
'Gewoon, jij bent de enigste engel die mij waardig is.'
Wat een egoïst is hij zeg! Ik knik langzaam, 'duidelijk.'
Hij glimlacht even kort, 'probeer nog wat te slapen. Slapen werkt goed bij deze ziekte.'
Ik knik en gaap. Hij staat op en gaat weer op zijn bureau stoel zitten. Ik val weer in slaap. Een hele tijd later maakt hij me wakker. 'Wil je wat eten' vraagt hij.
Ik schud mijn hoofd, 'ik heb geen honger.'
'Je moet wel wat drinken' zegt hij terwijl hij naar de deur loopt, 'dus dat ga ik even halen.'
Ik knik. Hij vliegt weg en ik ga rechtop zitten. Hij komt terug met wat eten en twee glazen met drinken. Een glas geeft hij aan mij. 'Drink maar op' zegt hij, 'dit is goed voor je.'
Ik drink het op. Er zit iets zoets in en het is ook een beetje bitter. 'wat zit erin' vraag ik.
'Een soort kruid wat helpt als medicijn.'
Ik knik, 'dank je.'
Hij glimlacht even kort en gaat weer op zijn bureaustoel zitten. Hij drinkt ook zijn drankje op en eet wat. Ik ga weer terug liggen en val weer in slaap. Ik wordt weer wakker doordat ik iets achter me voel. Mellan ligt achter me en legt zijn vleugel weer over me heen. 'Goede nacht honey' zegt hij gapend.
'Goede nacht' zeg ik zacht.
Ik val weer snel in slaap. Hij heeft wel gelijk. Slapen helpt echt!
JE LEEST
wings
FantasySerafina weet niet wie haar ouders zijn. Ze is bijna achttien en woont in een weeshuis. Ze het liefste schattigste meisje vindt de bazin. de bazin geeft veel om Serafina. Maar als Serafina op een dag naar de volle maan kijkt wordt ze ontvoerd. Ze ko...