Deel 2 - Hoofdstuk 9

1.5K 110 8
                                    

Kan het nog erger?

Gespannen opende ik de laptop die ik mee had gekregen. Als het goed is was hij zo versleuteld dat het onmogelijk was om erachter te komen dat ik nu contact hebt met onze basis. Ik zie het bel icoontje al staan, maar mijn handen blijven twijfelend boven de trackpad hangen. Ik had het weer eens goed verpest en in het ergste geval werd ik nu meteen op staande voet ontslagen. Ik voelde me ineens zo dom dat ik tegen Jess had gezegd dat ik het wel alleen kon, want anders had hij nu naast me gezeten. Ik zuchtte diep en klikte toch maar op 'bellen', waarna ik het liefst de laptop uit het raam wilde gooien. De telefoon ging vier keer over en net bij de vijfde keer toen ik vast wilde stellen dat hij er niet zat en ik nog even veilig was, kwam er een verbinding. 

"Ellis meldt zich." zei ik gespannen en mijn stem sloeg over bij 'zich'.

Het bleef even stil. "Jess meldt zich." klonk ineens van achteren waardoor ik heel erg schrok. Hij kwam achter me staan en legde één hand geruststellend op mijn schouder. Ik was zo blij dat Jess niet naar mij had geluisterd en nu toch achter me stond. Ik zuchtte voor de zoveelste keer diep om wat rustiger te worden en richtte me daarna weer naar het scherm. 

Charlie zat nog steeds haast emotieloos voor zich uit te staren, waardoor ik niets uit zijn gedrag kon op maken van wat me te wachten stond. Eindelijk begon hij na een stilte die wel voor eeuwig duurde te praten: "Ellis, je bent onhandig en misschien toch niet zo geschikt voor deze uitgestippelde missie's. Bij je eerste missie hebben we dit al ontdekt, ondanks alle vragen die nog steeds open staan van de eerste missie. Ze worden behandeld door onze experts in de hoop de identiteiten te achterhalen van de man die jou lastig heeft gevallen, Ellis, en de meiden die jij had, Jess. Om terug te komen bij deze missie, Ellis, we denken dat het beter is als Jess de confrontatie opzoekt bij Charlotte. Op dit moment sta je niet meer bekend als iemand waar zij gemakkelijk mee in contact komt en snel bevriend mee zou worden, wat zou betekenen dat deze missie veel langer zou kunnen gaan duren. Je mag proberen haar nog wel te schaduwen en als je echt denkt dat je het kan mag je haar weer 'tegenkomen'. Maar vanaf nu ga jij, Jess," Hij zocht even oogcontact met Jess en op dat moment voelde ik de bui al hangen. "je verder bemoeien met Charlotte. Ik denk dat we je het beste hetzelfde kunnen laten doen net als Ellis deed in jullie eerste missie. Dan is het ook niet vreemd dat je bijna altijd bij haar bent, wat je weer wat meer de kans biedt om haar optimaal te kunnen beschermen. Succes." En met die laatste woorden sloot hij de verbinding en staarde ik naar een zwart scherm. Ik probeerde met allemacht de brok in mijn keel weg te slikken. Dit is nog erger dan dat ik verwacht had. 

_______________

Jap, ik houd ervan om jullie leven te ruïneren.. ((: 

Undercover as a criminal | Boek 1 en 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu