Ik begin maar met het 'hulp' gedeelte :D :
Ik word geholpen door jansen95 om fouten uit mijn boeken te halen, en zinnen misschien opnieuw te ordenen. Ik merk gewoon dat ik over fouten heen lees, en als ik mijn hoofdstukken dan terug lees schaam ik me over de talloze fouten die erin staan. Ik vind het echt ontzettend lief van je dat je zo iets wilt doen trouwens! :)
En dan nu mijn eigen mening:
Ik lees de laatste tijd bij ongeveer elk account berichtjes van een paar personen die altijd op hetzelfde neerkomen:
- Hey, je profiel foto is mooi! Wil je op mijn boek stemmen? xx
Of iets anders in die trant..
Nu weet ik dat ik momenteel met vuur speel, maar soms erger ik me er zo erg aan. Ook ik scrolde bij mijn 'prikbord' naar beneden, en vond zo'n berichtje. Ik vind dat je zelf moet kiezen wat je wilt lezen, en dat het niet zo'n fijne 'verrassing' is als je zo'n berichtje krijgt, waarbij je technisch gezien iets opgelegd wordt.
Iedereen moet uiteraard zelf weten wat hij/zij er mee doet, maar ikzelf klik vaak meteen op 'meld'.
Het is een makkelijke manier om lezers te werven. Gewoon even een berichtje achterlaten op iemand's prikbord en je hebt er zo weer een nieuwe volger/reader bij.
Maar het is niet iets wat ik zelf zou doen. Ik wil niemand iets opleggen. Ik wil al mijn lezers zelf 'verdient' hebben, gewoon omdat ze het uit vrije wil willen lezen.
Ik moet soms het puntje van mij tong eraf bijten, om niet een berichtje naar die persoon te sturen. Elke keer dat ik naar iemand zijn/haar prikbord ga zie ik een berichtje van een zeker persoon.
Maar toch blijf ik tegen mezelf zeggen dat het niet aan mij is om op iemand anders zijn/haar prikbord te reageren op een berichtje dat gericht is naar hen. Stiekem hoop ik gewoon dat ze zelf de 'zekere' persoon op haar plek zetten.
_______________
Nu moet ik even duidelijk zijn, voordat ik haat reacties krijg :/. Ik vind het echt niet erg als iemand dat soms doet, maar ik zie soms namen echt veel te vaak langs komen.
(Ik ga voor de duidelijkheid WEL in op verzoeken. Dus heb je een leuk boek? Gewoon melden!)
Ik moest dit echt even kwijt :'). Ik erger me er echt al veel te lang aan.. Sorry voor de random 'uitval', maar echt.. Soms kan ik er niet meer tegen.
Sowieso wil ik jullie (uiteraard) weer eens ouderwets ONTZETTEND bedanken voor de follows!
Het is bijna kerstmis!!! Ik loop al de hele week kerstliedjes te zingen, en chocolade kerstkransjes naar binnen te werken.
JE LEEST
Undercover as a criminal | Boek 1 en 2
Aksi* Winner Netties2016 * De o zo onhandige Ellis werkt na het ongeluk van haar ouders al vanaf een jonge leeftijd bij een geheime afdeling van de Koninklijke Marechaussee. Als ze na al die jaren training eindelijk het veld in wordt gestuurd, wacht i...