Del 30

502 31 7
                                    


Det ringte på og jeg reiste meg opp og gikk over Thea. "Hvem er det." Spurte hun. Jeg svarte ikke, bare for nesten på tryne ned fra senga. Jeg løp ut i gangen og åpnet døra. Der sto Marcus. "Hei" smilte jeg. Han smilte og klemte meg. Jeg åpne døra og ga tegn til at han skulle komme inn. Han kom, og tok av seg sko og jakke. "DN?" Spurte Thea og kom ut i gangen. "Åh." Sa hun bare. "Hei Thea." Hun svarte ikke. "DN, jeg må hjem. Mamma ringte." Jeg så på henne. "Men du er hjemme alene?" Spurte jeg forrvirret. "Ikke nå lenger." Sa hun og tok med seg skoene og jakka ut. Så rart etter henne, men tenkte ikke så mye over det. "Haha jaha.." Sa jeg bare og gikk sammen med Mac inn på rommet mitt. "Hva gjør du?" Spurte han og så seg rundt på rommet mott som var faktisk ryddig. "Vi så film, men Jah." Sa jeg bare og lukket macen min og la den på hyllen ved sengen min. "Hva vil du gjøre?" Spurte jeg han. Han så på meg, "hmm..." Han tenkte. "Blir du med ute?" Spurte han og smilte. Jeg nikket og gikk ut i gangen etter han.
•NOEN UKER SENERE•
Endelig er det litt ferie igjen. Jeg gleder meg til og slippe skole for noen uker. Spesielt gleder jeg meg til og slippe Martinus. Han er så slem på en måte. Alt hva jeg gjør, alt hva jeg sier gir han meg slike blikk, jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare.
Også er det, det med at han lizom dytter meg med "et uhell" han driter i meg. Han er så bitch, beklager ordbruket. Han er så anelses. Akkurat som om menneskeligheten hans er skrudd av på en måte. Han bryr seg ikke om noe, han er litt fake på en måte. Skal virke så kul.
Jeg la inn de siste bøkene i skapet for siste gang dette skoleåret. Da jeg lukket døren sto Martinus der. "Hhhei.. DN." Smilte han ekkelt. "Hva vil du?" Sukket jeg. "Må jeg ville noe?" Jeg himlet med øynene og gikk. "Hei, vent da, stopp." Ropte. "Nei!" Svarte jeg og bare fortsatte å gå. "Bare vær forsiktig da." Jeg himlet med øynene "jada.." Sa jeg og gikk. Han stoppet, hørte i alle fall ikke mere fra han. *PLING* mobilen min plinget i det jeg sto ved biblioteket. Jeg så på den. Fra Martinus. "Skulle bare si hade.." Sto det. Jeg svarte ikke. "Hvorfor svarer du ikke?" Hørte Jeg en stemme si ovenfor meg.

ʙᴀʙʏ ᴘʟᴇᴀsᴇ ᴅᴏɴ'ᴛ ʟᴇᴛ ᴍᴇ ɢᴏ | sᴇsᴏɴɢ ⁴Where stories live. Discover now