"DN? Kommer du?" Jeg reiste meg opp og nikket til Thea som sto litt lenger bort i gangen. Marcus reiste seg han også og klemte meg. "Husk, du er fantastisk." Jeg smilte og gikk min vei. Selv om Martinus var en dust mot meg nå, hadde jeg Marcus, min Marcus.
Thea sto å så på meg da jeg møtte henne. "Hva skjer?" Spurte hun. "Jeg sier det når vi kommer hjem til meg." Sa jeg og gikk ut av skolegården.
•HJEMME•
Jeg satte meg på senga og Thea satte seg på en stol. "Du forteller først." Begynte jeg. Hun nikket. Så begynte hun "Martinus, han begynte å flørte litt med meg i dag, sikkert bare som en test. Men jeg tror faktisk jeg liker han." Jeg smilte litt fake. "Så.. Så koselig da.." Hun nikket. Det ble stille en ganske lang stund. "Hva ville du fortelle?" Spurte hun plutselig. Jeg kunne jo ikke si det jeg trengte å si. At han hun likte var en drittsekk mot meg, som bare såret folk. Jeg kunne risikere og få henne i mot meg. Da man liker noen gjør man alt for og beskytte vedkommende. "Det var ingenting." Smilte jeg. Hun så rart på meg. "Lyst på is?" Spurte jeg og reiste meg opp. Thea nikket og fulgte etter meg ut på kjøkkenet.
Mobilen min plinget akkurat i det vi gikk inn på rommet igjen med isen og MacBook'en min med Netflix. Jeg så på den. "DN, hei, det er Marcus. Gidder du å komme over eller noe slikt. Kjeder meg virkelig. Å Martinus går meg på nervene, han klager så mye." Jeg så på den. "Hva er er det?" Spurte hun. Jeg smilte og la ned mobilen. "Ingen." Sa jeg. Vi satte på filmen, vi skulle se Titanic. Jeg sendte Mac mld. "Kan ikke komme over, Thea er her. Men om du vil kan du komme hit og se Film med oss." Det tok ikke lang tid før jeg fikk svar. "Kommer meg en tur jeg." Jeg smilte og la mobilen ned. "Hvem snakker du med?" Spurte Thea å så bare på meg. "Ingen." Svarte jeg og spiste litt is.
YOU ARE READING
ʙᴀʙʏ ᴘʟᴇᴀsᴇ ᴅᴏɴ'ᴛ ʟᴇᴛ ᴍᴇ ɢᴏ | sᴇsᴏɴɢ ⁴
FanfictionTror du livet til DN og forholde hennes med Martinus er en dans på roser? Der tok du nok feil. Se hvordan det går i sesong 4.