Del 3

829 42 11
                                    


Han tok hånden på ryggen min.. "Martinus.." Begynte han. Jeg klarte ikke mer, jeg kastet hode i fanget hans og gråt ut. Mamma satte seg ved meg og strøk meg over håret. Det gjorde så vondt..
Klokken hadde blitt rundt sju om kvelden. Jeg lå fortsatt på sofaen og gråt, men ikke så mye mer, men jeg gråt. Plutselig fikk jeg en følelse i meg. Det handlet om DN. Jeg reiste meg brått opp. "Vi må på sykehuset..." Sa jeg og så på mamma og pappa. Mamma reiste seg opp og ga meg klem. "Såså, det går ikke vennen." Sa hun og satte seg i sofaen, samme med meg. Jeg skjønte det, hun trengte ikke og si noe, for jeg visste hva hun skulle si. Jeg la meg ned igjen og tårene fosset. "Pappa?" Hørte jeg Marcus si stille. Pappa så opp, og Marcus fortsatte "kan vi avlyse konserten i morgen?" Pappa nikket og reiste seg opp og tok telefoner for å avlyse.
Marcus tok opp mobilen sin og begynte å skrive. Da han la den i fra seg tok jeg opp min, og gikk inn på Instagram. Nytt innlegg fra @ marcusandmartinus. "Vi beklager, men vi må dessverre avlyse konserten i morgen. Vi håper dere i Bergen ikke blir alt for skuffet. Det har skjedd noe, så det vil bli en ekstra konsert til dere når det går❤️ Elsker dere alle MM'ere❤️" Kommentarene strømmet på. "Hva har skjedd?" "Går det bra med dere?" "Hvordan går det med Martinus?" "Hvordan går det med DN?" Og mange andre. Jeg fikk en enda sterkere følelse om at jeg bare måtte på sykehuset. Jeg reiser meg opp og løp ut i gangen. "MARTINUS? HVOR SKAL DU?" Ropte mamma etter meg. "TIL DN!" Ropte jeg tilbake. Jeg var på vei ut, da pappa stoppet meg. "Nei!" Sa han og låste døra.

Mamma og pappa satt på sengekanten. De fortalte meg at alt skulle gå bra til slutt bare jeg kunne tro, men jeg hadde ikke troa. De kysset meg god natt og jeg ble liggene alene inne på rommet mitt. Følelsen av at jeg måtte på sykehuset til DN ble bare  sterkere og sterkere. Jeg listet meg bort til klesskapet og kledde på meg. Etter jeg var ferdige tok jeg på meg jakke og sko som jeg hadde liggene i skapet. Jeg til bort til vinduet, og åpnet det. Nå skulle jeg til DN.

ʙᴀʙʏ ᴘʟᴇᴀsᴇ ᴅᴏɴ'ᴛ ʟᴇᴛ ᴍᴇ ɢᴏ | sᴇsᴏɴɢ ⁴Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin