Del 31

524 29 6
                                    


"Martinus... Gå... Jeg liker deg ikke som du er nå" jeg så opp på Martinus som sto der. Han lo. "Ikke tro jeg liker deg heller." "Synd." Sa jeg og vendte han ryggen. "Du har forandret deg så mye." Sa jeg og begynte å gå. "Lev med det." Hørte jeg han si. "Ikke tro du har forandret deg til det positive..." Sa jeg og gikk nærmere han. Jeg sto ovenfor han nå. "Hvor er den gamle Martinus som fant meg?" Sa jeg og prikket på han før jeg gikk ut av skolen. "Han finnes ikke mer!! Jeg er glad han er vekk!!!" Skrek han bak meg. "Men det er ikke jeg." Sa jeg laft. Jeg gikk sakte ut av skolen. Jeg gikk igjennom parken. Jeg satte meg ned på en benk og tenkte. "Hey? DN?" Jeg reiste meg opp og så bak. "Marcus.." Smilte jeg. "Du trenger en klem." Sa han og klemte meg. "Er du ikke redd for at Martinus kommer til og hate deg?" Spurte jeg i klemmen. Han så på meg. "Jeg har ikke lengre dårlig samvittighet for at jeg er forelsket i broren min si dame, eller x da." Han så på meg. Hånden hans for opp til kinnet mitt. "Om jeg skal ha dårlig samvittighet for noe, er det dette" før jeg rakk og si noe kysset han meg. Selv om jeg tenkte enda på Martinus, følte jeg at Marcus, Marcus var en jeg kunne stole på, og kanskje jeg kunne få en framtid med han.
Marcus trakk seg fra. Han smilte litt, "beklager DN.. Jeg..." Jeg gikk fra å bare se på han til og smile. Marcus tiet. "Jeg bør gå.. Sunniva lager mat i dag." Smilte jeg. "Ringer deg senere." Smilte jeg til han og gikk min vei. Denne følelsen var det lenge siden jeg hadde hatt. En følelse jeg elsket. Jeg var varm, hode gikk rundt, hjerte dunket og jeg tenkte på Marcus og kysset. Marcus.. Åhhh Marcus.. Tenkte jeg med hjerter i øynene.
Jeg åpnet utgangsdøren hjemme. I gangen sto jeg og smilte, i mens jeg tok av meg skoene og jakka. "Hvorfor er du så glad da?" Mamma sto der. "Ingen grunn." Smilte jeg og gikk inn på rommet mitt og låste døren bak meg. Jeg sank ned bak den. "Marcus" hvisket jeg og satt der og smilte.
Etter en liten stund gikk jeg bort til sengen min og satte meg der. Jeg tok frem dagboken min og skrev litt i den før jeg tok fram macen og så etter en film jeg kunne se. Men jeg klarte ikke å slutte å tenke på Marcus.

ʙᴀʙʏ ᴘʟᴇᴀsᴇ ᴅᴏɴ'ᴛ ʟᴇᴛ ᴍᴇ ɢᴏ | sᴇsᴏɴɢ ⁴Onde histórias criam vida. Descubra agora