Sekarang tinggal lagi tiga orang. Lagi dua mati dalam keadaan yang amat mengerikan, Zaidi organ dalamannya semua rosak dan kering. Manakala Sabri pula mati dalam keadaan badannya kecut kerana dah tiada langsung air kat dalam badan dia.
Sekarang Suliman. Aku masih akan gunakan peralatan kimia lagi kerana perlatan kimia banyak bantu aku nak hapuskan orang. Tanpa buang masa aku ceroboh makmal lagi pada waktu malam. Yang pasti tiada hantu, mungkin sebab hantu pun takut dengan nafsu membunuh aku kot. Kalini aku tak rasa aku perlu bunuh Suliman, jadi pantas aku sediakan plastik dan aku membuat gas bromin daripada barang barang makmal. Tak menyesal aku fokus kat kelas kimia. Aku kumpulkan gas bromin kat dalam plastik tu. Aku pun berhati hati kerana gastu dah kira beracun jugak. Jadi tanpa buang masa, aku pergi kat Suliman yang tengah study berseorangan kat bilik study dan dari belakang aku serkup dia dengan gas tadi. Habis semua gas tadi dia sedut dan aku pasti dia tak mati, mungkin? Aku hanya buatkan dia mandul sahaja. Aku nak dia tersiksa sepanjang hidup dia.
Sekarang masa untuk Daniel. Adakah Daniel ni mati? Entah. Malam yang sunyi yang hanya beberapa orng kat asrama buatkan aku happy. Sebab asrama sunyi. Sama macam diri aku yang sunyi ni. Semua nak tinggalkan aku. Aku jadi macam ni pun sebab aku sedih sangat dengan Mad. Aku dah gila? Tak aku tak gila. Tiba tiba pandangan aku jadi macam tv yang tengah rosak. Keadaan malam berubah ubah. Aku nampak nurse haritu. Aku nampak doktor. Dan sekarang aku sakit kepala. Argghhhhh.
"Bangun encik bangun" suara dalam kepala aku dan aku tahu itu suara nurse tu. Dan tiba tiba keadaan kembali ok.
Takkanlah sampai aku tak tidur pun aku nampak bayangan ni. Aku duduk sekejap dan tolak ketepi semua bayangan tadi. Aku perlu sambung niat aku nak berjumpa Daniel.Kalini aku ajak Daniel pergi ke blok akademik, pada waktu malam. Aku cakap temankan sebab aku takut. Aku dengan Daniel pun pergi ke blok akademik dan aku ajak dia pergi ke bilik muzik sebab aku ada tinggalkan barang penting kat tempat hos sebelah bilik muzik. Daniel pun akur. Sebelah bilik muzik tu ada satu lorong jalan mati. Aku pun tak tahu apa tujuan ia dibina. Jadi waktu kat hos tu aku tolak Daniel ke dinding lorong tu kononnya nak ajak dia bermain. Aku pun mnjilat jilat bahagian leher dia dan dia biarkan sahaja. Kini dia dah telanjang dan aku tahu inilah masa yang paling sesuai. Aku tarik dia kuat dan tolak dia jatuh dari koridor bilik muzik yang besi penghadangnya tak berapa kukuh. Dalam keadaan berbogel, Daniel jatuh. Ha ha ha. Aku senyum gembira. Dan tak ada orang pun yang tahu dia dibunuh. Semua ingat dia mati sebab terjatuh.
Hairi. Waktu tu memang malam hanya tinggal pelajar tingkatan 5 sahaja sebab yang lain dah cuti. Kami perlu stayback sebab ada kelas. Aku ajak Hairi pergi ke tangki sekolah kerana tu spot yang biasa form 5 datang. Tradisi mungkin? Waktu ni aku akan tolak dia jatuh. Dari tangki yang tinggi tu. Tiba tiba dalam perjalanan, kepala aku berdenyut lagi. Kali ni masih sama aku nampak seperti tv yang rosak. Keadaan berbalam balam. Aku nampak nurse dan aku nampak doktor. Doktor senyum. Apa visi yang aku nampak ni? Takkan masa depan? Ah abaikan. Aku perlu abaikan. Tapi kepala aku makin kuat berdenyut.
"Bagus. Akhirnya" kata doktor tu. Aku dah bingung. Apa semua ni? Apa?
"Jangan ganggu aku. Blah!!!" Aku menjerit tapi aku tak tahu kenapa Hairi tak perasan jeritan aku. Apa yang berlaku?
YOU ARE READING
GELAP [Completed]
RomanceEntah. Gelap? Orang selalu kata yang hidup ni mudah. Tapi tidak sama sekali. Akan aku ceritakan kisah gelap sebuah kehidupan. Jadi berhenti memandang serong pada seseorang tanpa kau tahu asal cerita dia, tanpa kau tahu kisah sebenar hidup dia. Diing...