Aku ingat lagi aku pernah gaduh ngan sorang mamat ni. Ahli dorm aku, lama jugak. Sebab benda kecil je. Nama dia Zahin. Baik, loker sebelah aku. Katil depan aku. Selalu jugak berbual dengan dia. Jujur aku cakap, aku memang tak suka orang cakap separuh dengan aku, tak habiskan words dia. Memang hangin gila tahap gabanlah senang cerita.
Masa tu malam. Kalau tak silap aku, seminggu lepas birthday dia kot. Lebih kurang bulan 11 ke. Entah. Dah lupa. Dia ada nak cakap pasal apa yang budak budak batch dia cakap pasal aku. Yelah normal lah, kalau kita, ada org cakap pasal kita, kita mesti nak tahu. Sebab kita tak pasti ianya perkara baik ataupun tak. Then bila dia nak cakap tu, dia cancel.
"Eh tak apa apalah" Zahin cakap kat aku.
Kepala otak ia tak ada apa apa. Mesti ada sth. Peh sakit hatilah sebab nak tahu kan. Aku tanyalah dia bagai nak rak. So dia buat dua benda yang aku tak suka.
1) cakap separuh
2) buat aku terminta minta
Then aku dah berang gila. Mengamuklah aku disitu jua. Menghempaskan pintu loker. Malam tu aku memang sangat sakit hati dengan dia. Aku bergegas keluar dari dorm taknak perkara buruk berlaku. Lepastu aku ke bilik air. Memang kalau aku geram, aku akan ke bilik air untuk tumbuk dinding. Malam tu aku tumbuk dinding sampai tangan aku, bahagian yg timbul kat rawan tu. Apa nama dia, ruas eh? Whateverlah. Bende tu jadi warna putih. Sebab aku tumbuk banyak sangat and kuat. Memang bengang gila ah waktu tu.Lama jugak kami bergaduh. Lebih daripada 1 tahun. Sampailah dia nak amik SPM baru kitorang saling meminta maaf. Tapi awkwardlah. You know, dah lama tak berbual tetiba bercakap balik. Sangat awkward. Jujur aku cakap, aku rasa bersalah dan menyesal sangat sebab bergaduh masa tu. Aku rasa mungkin salah aku kot emo tetiba. Tapi aku masih lagi tertanya tanya apa yang dia nak cakap kat aku waktu tu. Masih menjadi persoalan aku. Sampai sekarang.
YOU ARE READING
GELAP [Completed]
RomanceEntah. Gelap? Orang selalu kata yang hidup ni mudah. Tapi tidak sama sekali. Akan aku ceritakan kisah gelap sebuah kehidupan. Jadi berhenti memandang serong pada seseorang tanpa kau tahu asal cerita dia, tanpa kau tahu kisah sebenar hidup dia. Diing...