Tilståelse

1.4K 46 9
                                    

Da jeg vågnede igen sad Trinny henne ved vinduet og røg. Jeg lå og betragtede hende i noget tid før hun kiggede på mig.
"Godmorgen" sagde hun med sin hæse morgenstemme.
"Godmorgen" nærmest hviskede jeg.

Jeg rejste mig op, men satte mig hurtigt ned igen. Jeg havde rejst mig, så hurtigt op at mit hovede begyndte at snurre.
"Er du okay?" sagde Trinny og prøvede at være alvorlig, men hun kunne ikke lade være med at smile.

Det fik også mig til at smile, men smilet forsvandt hurtigt, da jeg kom i tanke om, Brandon og at jeg havde kysset Joseph.

Jeg sad og prøvede at gøre op med mig selv, om jeg skulle gå hen til Brandon nu.
"Vent til folk er gået hen til morgenmad" sagde hun næsten som om hun kunne læse mine tanker.
Jeg nikkede.
"Vil du have en cigaret?" spurgte hun og holdte en pak cigaretter op i luften. "Nej tak" sagde jeg.

"Det må du undskylde, for mig kan det bare hjælpe lidt på nerverne" sagde hun og smed pakken med cigaretter i vindueskarmen. Hun kastede et blik på klokken. "Jeg smutter hen og får morgenmad" sagde hun. "Vil du med eller går du over til Brandon?"
"Øhm... Jeg går over til Brandon" svarede jeg. "Okay, så ses vi senere" sagde Trinny og forsvandt ud af døren.

Hun havde ladet sine cigaretter ligge. Jeg gik lidt nysgerrigt hen og samlede pakken op. Jeg tog en op og kiggede mig omkring efter en lighter. Jeg tændte den og tog et sug. Jeg hostede, men fik lidt bedre styr på det efter et par gange. Da jeg havde røget den færdig skammede jeg mig næsten.

Jeg skyndte mig ud af døren og hen imod Brandons hytte. Jeg stod længe udenfor og prøvede at tage mod til mig. Til sidst tog jeg en dyb indånding og bankede så på. Brandon åbnede efter lidt tid. "Hej" sagde han og smilte stort. Da jeg så ham, begyndte jeg at græde. Jeg kunne ikke holde det tilbage. Tårerne strømmede ned af mine kinder.

"Vanessa, hvad er der galt?" sagde han bekymret og krammede mig. Vi gik ind og satte os på sengen. I noget tid sad jeg bare i hans arme og græd. Han aede mig på ryggen. "Det skal nok gå"

Jeg kiggede op på ham. "Nej, du kommer til at hade mig efter, at jeg har fortalt dig det her" sagde jeg hulkende.
"Fortalt mig hvad?" spurgte han og rynkede brynene.

"Jeg kyssede Joseph" sagde jeg.
Han fjernede sine hænder og trak sig lidt væk fra mig. "Hvornår?"
"Igår" svarede jeg. Han kiggede såret på mig. Hans øjne var blanke. "Vi var jo sammen næsten hele dagen igår.."
Han gemte ansigtet i hænderne. "Jeg tror, at du skal gå nu" sagde han.
"Brandon.." sagde jeg hulkende.
"Vil du ikke godt være sød at gå" sagde han med hævet stemme. Jeg gik hen til døren og kastede et sidste blik tilbage på ham, inden jeg gik ud af døren.

BrandonWhere stories live. Discover now