RUHU BEDENİNDEN AYRILIRSA..?

1.3K 36 0
                                    

Tüm Çakırbeyliler umut içerisinde bekliyorlardır. Hızır ise Meryem'in ona söylediklerini düşünüyordur. Yoğun bakıma 5 dakika önce giren doktor çıkar. Hızır'a doğru gelir. Hızır ayağa kalkar. Sonra diğer Çakırbeyliler.
H:Ne olur iyi bir şey söyleyin Doktor Bey.
D:Gözünüz aydın. Hastamızı birazdan normal odaya alıyoruz.
Herkesin gözleri parlıyordur ve bir tebessümle birbirlerine bakarlar. En çok Zeyno rahatlamıştır.
***
Alpaslan'ı normal odaya almışlardır. Ayşen ve Haticeyi evlerine göndermişlerdir. Zor da olsa Meryem de çocukları göndermiştir. İçeriden bir hemşire çıkar.
H:Özlem Hanım? Der ve şöyle bir Çakırbeyliler'e bakar. Sonra Meryemde gözleri takılır.
H:Özlem Hanım siz misiniz?
M:Hayır. Bir şey mi oldu?
H:Hasta Özlem diye birinin adını sayıklıyor.
Herkes kötü olur. Esra'nın gözünden bir damla yaş düşer. En son İlyas kendini toplar. Abisine bakar. Hızır başını sallar. İlyas boğazını temizler.
İ:Iı... Şey Özlem. Alpaslan'ın (sesi kısılır) ölen sevgilisi.
Hemşire anlayışlı bir şekilde İlyas'a gülümser ve gider. Sonra doktor gelir.
İ:Doktor bey göremiyor muyuz hastayı?
D:Şimdi alacağım. Ama tek bir kişi.
İ:Abi o zaman sen gi-
H:Meryem. Meryem girsin. İlyas.
İlyas başını sallar. Meryem ayağa kalkar. Odaya girer. Alpaslan yarı uyanık yarı baygındır. Kapı sesini duyar.
A:Özlem? Özlem sen mi geldin?
Meryem'in gözleri dolar. Alpaslan'a yaklaşır ve yatağa oturur. Alpaslan tekrarlar.
A:Özlem? Ses versene?
Meryem zar zor konuşur.
M:A-Alpaslan. Benim yeng-
A:Anne? Anne sen misin? Sesinin böyle olduğunu bilmiyordum. Çok... güzel. Meryem'in ağlaması şiddetlenir. Onu görmese de sesini duyduğu için hıçkırıklarını içine atar. Narkozun etkisiyle de olsa konuştukları can yakıcıydı.
A:Anne... Benimle biraz daha konuşsana.
M:Se-sen şimdi uyu tamam mı? Ben yine gelicem.
A:O zaman bana masal oku. Ha? Olmaz mı? Gitme. Masal oku.
Meryem titreyen elini Alpaslan'ın alnına koyar. Bir masal anlatmaya başlar.
A:Eğer gidersen Özlem'i de getir anne gelirken. Ben onsuz yapamam... Der ve gözlerini kapar. Meryem de ağlamaktan çatlayan sesiyle masal anlatmaya devam eder...

****

Meryem odadan çıkmayınca Hızır odaya girer. Alpaslan uyumak üzeredir.

A:İyi geceler anne. Diye mırıldanır. Meryem önce ne diyeceğini bilemez dana sonra kalkıp Alpaslan'ı alnından öper.
M:İyi geceler...oğlum. 2 dakika sonra Alpaslan uyumuştur. Hızır ne olduğunu anlamaz. Meryem'in yanına gider. Omzuna dokunur. Meryem arkasını döner. Hızır fısıldayarak konuşur.
H:Anne mi dedi? Ben mi yanlış duydum Meryem?
M:Şimdi çıkalım. Daha sonra anlatacağım ama şimdi değil Hızır.
H:Tamam. Tamam. Gel çıkalım.
Meryem ayağa kalkar ve Hızır'ın koluna girer. Beraber odadan çıkarlar.
H:İlyas biz bir yengenle kafeteryaya ineceğiz.
İ:Tamam abi. Biz buradayız.
Hızır ve Meryem kafeteryaya inerler.
Esra İlyas'a bakar.
E:İlyas?
İ:Efendim Esra? Diyerek Esra'nın yanına oturur.
E:Alpaslan... Özlemi çok seviyordu. Baksana adını sayıklıyor.
İ:Öyle. Öyle. Kız öldü. Ama Alpaslan daha başka bir kıza yan gözle bile bakmadı.
E:Sen bakar mıydın?
İlyas gözlerini sabitlediği duvardan alır ve Esraya bakar.
İ:O ne demek Esra?
E:Ben ölsem... Başka bir kadınla birlikte olur muydun?
İ:O ne biçim laf Esra? Ne diye ölüyorsun şimdi?
E:Merak ediyorum. Yani o Özgürle fala-
İ:Sakın. Esra. Sakın kendini ne Özgürle nede başka bir kadınla kıyaslama. Sen hiçbiriyle kıyaslanamazsın.
E:Emin misin? Yengenler?
İ:Onlar farklı ben sevgi tarafından konuşuyorum. Yengem, annem ve ailemdeki diğer tüm kadınlar için ölürüm. Hiç düşünmeden. İşte seni onlardan ayıran da bu. Onlar için ölürüm.
E:Benim için?
İ:Senin içinde ama onları biz dışarıdakilerden koruyoruz. Ben seni içimde yaşatıyorum Esra. Benim bedenimle ruhumu birbirine sen bağlıyorsun.
E:Hala soruma cevap alamadım?
İ:İlla bir cevap istiyorsan. Soruyu şöyle sormalısın. Ben ölürsem başka bir kadın olur mu diye değil. Ben ölürsem sen olur musun? Diye sorman lazım Esra. Çünkü dediğim gibi ruhumla bedenimi birbirine bağlıyorsun. Ruh bedenden ayrılırsa bedenin ne önemi kalır..?

İYİ OKUMALAR!

Eşkıya Dünyaya Hükümdar OlacakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin