MAHMUT'UN ANISINA

1.1K 30 0
                                    

Alpaslan'ın tamamen uyandığını ve 2 saate odasına girilebileceğini söyleyen doktorların gitmesinin üzerinden 1 saat geçmiştir. İlyas dayanamaz ve doktorun yanına gider. Doktordan izni alan İlyas abisine haber verir. Diğer Çakırbeyliler de aranır ve haber verilen herkes hastaneye doğru yola çıkar. Hızır,Meryem,İlyas ve Esra odaya girerler. Meryem girerken Cansuya döner.
M:E hadi da! Gelsene.
C:Yok abla şimdi sizin özel konuşmanız falan gerekir aile olarak. Ben fazlalık yapmayayım.
M:Ne demek fazlalık yapmak Cansu? Sende bu ailenin bir ferdisin... Kendini Selim için o kurşunun önüne attığından beri bu böyle. Hadi kalk şimdi.
Cansu gülümser ve ayağa kalkar. Odaya girerler. İlyas ve Hızır Alpaslan'nın yanına çoktan gelmişlerdir. Alpaslan odaya son girenlerden ilk yengesini görür.
A:Yenge?
Meryem Alpaslan'ın yanına gelir.
M:Canım. Geçmiş olsun. Bizi çok korkuttun.
H:Canıymış. Orada yatan ben olsam canım demezsin.
M:Hızır? Çocukla kendini mi kıyaslıyorsun? Der ve gülümser.
H:İyi iyi. Bir şey demedim.
Herkes gülümser. Alpalsan Cansuyu görür.
A:Cansu?
Cansu başıyla selam verir ve gülümser.
C:Geçmiş olsun Alpaslan.
A:Sağol sağol da sen niye buradasın?
C:Senin için geldim.
Herkesin yanlış anladığını fark eden Cansu açıklama yapmaya çalışır.
C:Yani öyle değil. Meryem Ablalara destek olmak için geldim. Yani yanlış anlama senin için de geldim de öyle gelmedim.
Utançtan kızaran Cansu daha fazla rezil olmamak için susar. Meryem olaya el atar.
M:Ee ağrın var mı?
A:Çok değil yenge.
Bu sırada içeriye Hayriye Anne ve Hatice girerler. İlyas Hızır'ın kulağına eğilir.
İ:Abi müsadenle ben çıkayım.
H:Bir nereye? İki Civcivler nerde?
İ:Civcivler galeride bende onların yanına. Mahremimize el uzatanın elini kesmeye gideceğiz abi.
H:Kes İlyas kes. Ama başını ezme. Başını ben ezeceğim o it her kimse.
İ:Eyvallah abi. Ben kim olduğunu bulunca seni ararım. Der ve Esraya işi olduğunu söyleyip onu kasup kavuran intikam ateşiyle hastaneden çıkar.

****

İlyas eline geçen isimden rahatsızdır. Çünkü elindeki ismi tanımıyordur. Sadık...
İ:Ne demek bu çıktı Enişte? Kim bu herif lan!?
E:Valla İlyas'ım konuşturduğumuz herkes bunun ismini verdi.
İ:Kimmiş peki?
E:Sen söylesene Civcivim hadi.
C:Niye ben söylüyorum Enişte? Sen söylesene.
İlyas ikisine de ters bir bakış atar.
İ:Konuşunsanıza. Konuşun. Yoksa tüm İstanbul'u yakacağım.
E:Ha! Eğer kim olduğunu bilmezsen İstanbul'u öğrenirsen dünyayı yakarsın diye korkuyoruz İlyasım.
İ:Enişte. Eğer biraz daha söylemek yerine boş boş konuşursan yakmaya senden başlayacağım.
Enişte yutkunur.
E:Şeyin. Mahmutun eski bir dostuymuş bu Sadık.
İlyas başını masaya koyar.
İ:Geberdi gitti. Hala yakamızı bırakmadı...
2 dakika sonra hızla kalkar ve masasını dağıtır. Sonra kapı çalar. Adnan girer.
İ:Gel Adnan gel. Gel! Sende gel!
A:Abi bir mektup geldi sana.
İ:Bana? -isterik bir kahkaha atar- İnşallah içinde tüm İstanbul'u öldürecek kadar büyük bir bomba vardır. Yada dua etsinler ben öleyim.
Der ve zarfı alır. Üstünde isim yoktur. İlyas açar. İçinden küçük bir not çıkar. "Yaptığım uyarıydı devamı gelecek. Mahmutun anısına..." İlyas bu sefer eline geçen her şeyi frılatmaya başlar.
İ:Anısına!? Ha!? Anısına!? Başlatmayın lan Mahmutunuzdan! Yürüyün çıkıyoruz. Der ve odadan çıkar. Sonra galeriden ve arabasına biner. Adamın elinde olan adresine gidiyordur. Enişte kendi arabası da dahil 6 araba ile İlyas'ın peşine takılır.
***
İlyas arabadan iner. Önüne gelene gelişi güzel sıkmaya başlar. En son bir tanesini tutar.
İ:Yoluna köle olduğun köpek nerde?
X:Koridorun sonunda odası var abi. Orda.
İlyas ona da sıkar ve koridorun sonundaki odaya gider. Tabii diğerleri de arkasından geliyordur. İlyas odaya girer. Sadık denilen herifin yanında bir kız vardır. Sadık İlyas'ı görünce hemen ayaklanır. Eli beline gider ama İlyas eline sıkar. Sadık acıyla kıvranmaya başlar. İlyas kızıa bakar. Başıyla işaret eder ve kız odadan titreyerek çıkar. İlyas Sadık'ın yanına gider ve belindeki silahı alıp masaya koyar. Sonra kulağını tutar ve kendine çeker. Sonrada kan dondurucu bir soğuklukla kulağına fısıldar.
İ:Burda kafana sıkmış olmam için her şeyi yapacaksın. Mahmutun anısına...

İLYAS ÇAKIRBEYLİ RACONU! İYİ OKUMALAR!

Eşkıya Dünyaya Hükümdar OlacakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin