EDHO - 14

1.3K 42 0
                                    

Bu yabancı kızın söylediklerine Alpaslan da Ezber de çok şaşırmış aynı zamanda anlamda vermemiştir.
Cansu:Şey İlyas Abiyi görebilir miyim?
Alpaslan kendini toparlar.
A:Ha tabi. Buyurun. Diyerek kapıyı gösterir. Cansu gülümseyerek geçer. Alpaslan amcasının odasının kapısını çalar.
İ:Gel!
Alpaslan içeriye girer.
Alpaslan:Amca bir misafirin var.
İ:Gelsin yeğenim gelsin. Cansu içeri girer.
C:Abi? İlyas şaşırır. Hemen ayağa kalkar.
İ:Cansu?
Cansu İlyas'a sarılır. Alpaslan hala bir şey anlamamıştır. Ayrılınca İlyas koltuğu gösterir.
İ:Geç geç bakalım şöyle otur.
Cansu oturur. Hala kapının önünde duran Alpaslan'ı göstererek
İ:Siz tanıştınız mı?
Cansu 'hayır' anlamında başını sallar.
İ:Bu benim yeğenim Alpaslan.
C:A öyle mi. -ayağa kalkar Alpaslan'a elini uzatır- Memnun oldum.
A:Bende. Deyip elini sıkar. Cansu geri oturur. İlyas da Alpaslan'a oturmasını işaret eder. Alpaslan da amcasının yanına oturur. Bu arada Hızır galeriye gelir.
Ezber:Hoşgeldin Reis.
H:İlyas odasında mı?
E:Evet abi. Hızır tam gidecekken
E:Abi.
H:Ha Ezber.
E:Abi bir kız geldi az önce. İlyas Abi'nin odasındalar.
H:Ne kızı Ezber?
E:Abi adı Cansu Aksoymuş galiba. Selim Abi'nin manevi kız kardeşi olduğunu söyledi. Hızır bir düşünür. Kızı hatırlayınca;
H:Ne diyorsun Ezber? Der ve İlyas'ın odasına gider. Hızır odaya girince herkes ayağa kalkar.
C:Hızır Abi!
H:Cansu? Hoşgeldin.
C:Hoş bulduk abi.
Hızır oturur.
H:Hangi rüzgar attı seni buraya bakayım? Senelerdir yoksun.
C:2 hafta sonra mezuneyetim var. Ondan önce bir geleyim dedim. Aslında önce Selim Abmin evine gittim. Ama kapıyı açan olmadı. Bende hayal meyal hatırlıyordum burayı. Buraya geldim.
Selim'in öldüğünü Cansuya söylemediklerini fark eden Hızırla İlyas birbirlerine bakarlar.
C:Hızır Abi! Beraber gidelim mi abimin yanına. Hem mutlu olur. Sen,ben bir de İlyas Abim? Ha? Güzel olmaz mı
İ:Iı şey... Şimdi Cansu.
İlyas konuşmaya çalışır ama beceremez.
H:Senin olmadığın süre içerisinde de bazı olaylar tuhaf ve can sıkıcı gerçekleşti.
C:Tamam.
H:Selim'i kaybettik Cansu.
Cansu beyninden vurulmuşa dönmüştür. Sanki kalbine bırakılan bir cam parçası daha da ufalarak vücuduna dağılıyordu. Tek ailesini de kaybetmişti. Olanları anlatmak da Çakırbeylilere kalıyordu. Cansu'nun aldığı haberle kanı çekilmiştir.

H:Hakkını helal et Cansu. Sana haber veremedik.
Cansu'nun gözünden bir damla yaş düşer. Ellerini yüzüne kapatır. Bir süre bekler ve derin bir nefes alarak başını kaldırır.
C:Nasıl öldü peki? Der. Ama sesi çok zayıf ve kısık çıkmıştır.
H:Vuruldu.
Cansu ellerini anlına koyup dirseklerini dizine koyar ve Hızır'ın söylediklerini sindirmeye çalışır.
C:Kim yaptı peki? Ben tanıyor muyum?
H:Selim ölmeden bir kaç gün önce Mahmutun ölmediğini öğrendik.
C:Selim abininkardeşi Mahmut mu?
H:Evet o. Biz bunu öğrendikten sonra o it abisini vurdu.
Cansu bir şok daha yaşamıştır. Dahasını nasıl kaldıracağını bilmiyordur. Ellerini saçlarına geçirir.
C:İnanmıyorum! Şaka gibi ya! Abi ben Selim Abimin evine gidebilir miyim?
H:Yok Cansu yok. Sen Meryem ablana git. Ben seni sonra götürürüm oraya. Sen şimdi git. Hem Meryemle dertleşin hasret giderin. Hemde dinlen biraz.
Cansu başıyla onaylayar.
C:Tamam abi.
H:Alpaslan!
A:Buyur amca.
H:Cansu'yu bizim eve götür.
A:Tamam amca.
Cansu ayağa kalkar. Beraber çıkarlar.
İ:Ayıp ettik abi.
H:Çok büyük ayıp ettik İlyas çok!
*ARABA*
Cansu başını arabanın penceresine yaslamış yola boş boş bakıyordur. İleride sahil kenarından geçiyorlardır.
C:Alpaslan.
A:Efendim?
C:Biraz sahilde oturmamız mümkün mü?
A:Tabi.
C:Acelen varsa kalmaya biliriz.
A:Olur mu öyle şey. Deyip sahile çeker arabayı. Cansu iner ve hırçın mavinin hırçın dalgarının vurduğu kayalara oturur. Uzun uzun denize doğru bakar. Alpaslan yanında oturuyordur.
C:Dünyadan yorulduğum zaman en büyük ilacım denizi seyretmek.
A:Deniz bu saatlerde fazla acımasız oluyor.
C:Öyle. Ama insanın kendi sessizliğinin çığlıklarını dinlemesine vesile olur.
Ağlayacağını fark eden Cansu ayağa kalkar.
C:Hadi gidelim. Der ve arabaya geçer. Alpaslan bu kızın aslında kim olduğunu çok merak eder.Nede olsa aileden sayılıyordur.

CANSU'YA ''MERHABA'' DEYİN CANLAR! İYİ OKUMALAR!

Eşkıya Dünyaya Hükümdar OlacakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin