Lachend duwde Wolfs de winkelkar voor zich uit terwijl hij zijn dochter bekeek. 'Zij!' riep Lilly hard en ze gebaarde wild met haar armen. 'Tuut-tuut!' riep ze de mensen weer toe die nog steeds in de weg stonden.
'Rustig Lil,' grinnikte hij. Hij kon hier alleen maar om lachen. Het was druk in de supermarkt en Lilly droeg de mensen continu op aan de kant te gaan. Hij was niet de enige die er om kon lachen en er werd dus ook elke keer voor hun geweken.
'Zij!' riep ze weer en Wolfs bedankte de mensen die voor hun aan de kant waren gegaan zodat ze er langs konden. Lilly lachte en zwaaide naar de mensen. Hoofdschuddend duwde Wolfs de winkelkar verder naar de kassa. 'Papa,'
'Ja schat?'
'Die!' wees Lilly naar de zak worteltjes die hij net op de band van de kassa had gelegd.
'Worteltjes?' ze knikte heftig.
'Ja!'
'Wil je worteltjes?' lachte hij en Lilly knikte weer. 'Eerst betalen, dan krijg je worteltjes.'
'Ja, die!'
'Eerst betalen.' Zei Wolfs weer.
'Die! Papa! Die!' dramde ze door en ze probeerde de zak te pakken.
'Zo meteen Lilly.' zei Wolfs streng en lang keek Lilly haar vader aan. Daarna blies ze belletjes en trommelde met haar vingers tegen de rand van de boodschappen kar om zichzelf te vermaken. Wolfs aaide glimlachend over haar hoofd waarna hij de boodschappen verdeelde over de tassen. 'Kijk eens eendje,' hij trok de zak open en gaf er eentje aan haar. Blij nam ze het aan en tevreden sabbelde ze erop. Hij glimlachte en was allang blij dat ze dit boven koekjes of anders snoep verkoos. 'Gaan we zo terug naar mama, soepje maken?'
'Ja.' Knikte ze.
'Mama is een beetje ziekjes hè.'
'Ja mama.' Knikte Lilly weer. 'Mama auw.' Wolfs knikte en zuchtte even. Hij vond het vreselijk zijn vriendin zo te zien en eigenlijk vond hij het nog erger dat Lilly alles zo mee kreeg. Ondanks dat ze niks hadden verteld of uitgelegd, de peuter wist alles.
'Mama heeft pijn aan haar buikje. Nu moeten we maar extra lief zijn voor mama.'
'Ja Lie lief.' Knikte de peuter. Wolfs boog naar haar toe en Lilly gaf hem een kus.
'Je bent hartstikke lief.' Bevestigde hij met een glimlach. 'Papa is trots op je.' De peuter glimlachte terug en stak de wortel weer in haar mond. Wolfs betaalde de boodschappen en na het aannemen van de bon liep hij met zijn dochter verder.
'Papa!' Lilly zag een bord met een groot ijsje erop afgebeeld hangen en wees er met grote ogen naar. 'Ijs!'
'Nee toch, Lilly heeft al een wortel.' Probeerde Wolfs maar zijn dochter schudde haar hoofd.
'Nee.' Ze gaf de wortel aan haar vader. 'Die!' lachend at Wolfs de wortel zelf maar op.
'Vooruit dan.' Gaf hij toe, zoals ze eigenlijk altijd iets lekker van hem kreeg als ze met z'n tweetjes boodschappen gingen doen. Bij haar moeder kreeg ze het nooit voor elkaar, hij had er een zwak voor en gaf dan eigenlijk altijd te snel toe. Maar stiekem vond hij dat heerlijk, samen een ijsje eten met zijn eendje.
'Sjentjes.' Hield Lilly haar hand al op toen hij zijn portemonnee pakte.
'Betaal jij maar de centjes lieverd.' Knikte Wolfs en hij gaf haar precies genoeg kleingeld. 'Een klein soft ijsje alsjeblieft,' zei hij en Lilly sprak hem in haar eigen woorden na. Hij tilde haar uit de kar zodat ze het geld kon geven.
'Dankjewel meid!' glimlachte de mevrouw en Lilly glimlachte trots terwijl ze weer terug werd gezet.
'Lie sjentjes geeft papa,'
'Goed zo lieverd.' Glimlachte Wolfs trots en hij gaf haar een kus. 'Zeg maar dankjewel.' Zei hij toen hij het ijsje aannam en aan zijn dochter gaf. Zachtjes sprak Lilly hem na terwijl ze al van het ijsje likte. 'Mag papa ook een hapje?' Lilly moest er zichtbaar even over na waarna denken waarna ze knikte en het ijsje naar hem toe stak.
'Lekker hoor!' glimlachte Wolfs.
'Ja. Namnam!' zei ze overdreven en hij gaf haar weer een kus.
Hij genoot altijd zo ontzettend van zijn meisje, maar sinds gisteren leek hij zich daar nog meer van bewust als voorheen. Zo graag zou hij nog zo'n kleintje willen, eentje van hem en van Eva samen. Maar blijkbaar was het nog niet hun tijd, of misschien was het hun samen gewoon niet gegund.Vanaf deze week zal ik ook op woensdag updaten omdat 2x per week gewoon veel te weinig is. ✌🏼️
JE LEEST
Flashback
FanfictionFlashback: terugblik. (Langere) passage in een verhaal die de chronologische lijn doorbreekt doordat hij zich op een eerder moment afspeelt. Flashback is het vierde en laatste boek uit de Afleiding reeks. (Afleiding IV) #73 in Fanfictie