Voorzichtig tilde Wolfs zijn dochter uit de auto. Ze was zo moe van al het dansen dat ze in de auto in slaap was gevallen. 'Wat doe je papa..' piepte ze toen ze merkte dat ze opgetild werd.
'Ik breng je naar bed lieverd, ga maar slapen.' Het was ook al lang bedtijd geweest voor de kleuter dus het was niet gek dat ze moe was.
'Okee.' Ze was te moe om er iets tegen in te brengen. Glimlachend liep Eva voor hun uit om de voordeur te openen. 'Papa?'
'Ja eendje?'
'Het feestje was leuk hè.' Wolfs grinnikte.
'Het feestje was heel erg leuk. Vond jij het ook leuk?'
'Ja.' Knikte de kleuter gapend met haar ogen dicht en haar hoofd tegen hem aan gedrukt. 'Heel leuk.' Bevestigde ze.
'Gelukkig maar. Nu lekker slapen hè.' Ze knikte een soort van en ze sliep alweer voordat ze in haar bed lag. Wolfs wilde haar omkleden maar Lilly draaide zich al helemaal in de deken.
'Laat haar maar Floris,' zei Eva en ze knipte het licht uit. 'Lekker slapen in d'r jurkje.' Grinnikte ze en Wolfs knikte.
'Krijgt ze toch haar zin.' Knipoogde hij en dit keer knikte Eva. Ze liep naar de badkamer waar ze zichzelf ontdeed van haar kleding en haar lokken hoog in een knot op haar hoofd bond. Ze had het wel gehad met deze dag, hoe leuk ze het ook had gehad. Soms zou ze willen dat ze net zoals Lilly overal direct in slaap kon vallen, maar ze had op dit moment eerst een douche nodig. Wolfs kwam in zijn boxer de badkamer binnen en nam uitgebreid de tijd om haar te bekijken.
'Genoeg gezien?' vroeg Eva lachend en ze gooide haar blouse naar hem. Lachend en zonder moeite werd het opgevangen.
'Nooit. Weet je nog dat ik vanmiddag zei dat je er zo mooi uitzag?'
'Ehm, ja? Zo'n vijf keer.' grinnikte ze.
'Dat was niks vergeleken bij hoe je er nu uit ziet.' Grijnsde hij.
'Dank,' lachte Eva, soms kon ze hem niet serieus nemen en dat wist hij. Ze gaf hem een kus en liep langs hem heen om haar slaapshirt te halen. Ze hoorde de douche aangaan en verontwaardigd liep ze terug. 'Hé, het is mijn beurt.' Wolfs stond al onder de warme water stralen.
'Onze beurt.' Grijnzend stak hij zijn hoofd langs het gordijn. Lachend trok Eva haar ondergoed uit en ze stapte bij hem onder de douche. Wolfs sloeg zijn armen om haar middel en trok haar goed onder de stralen, hij wilde niet dat ze het koud zou hebben. 'Jij geeft makkelijk toe vandaag.' constateerde hij, hij vond het juist zo leuk als ze tegen hem in ging. Eva schudde haar hoofd.
'Ik wil gewoon douchen en slapen. Als ik op jou moet wachten ben ik morgen nog niet onder de douche.'
'Als het aan mij ligt ben je morgen ook nog niet uít de douche.' Grijnsde Wolfs. Hij pakte de douchegel en zeepte haar lichaam in.
'Hm,' was het enige wat Eva erop te zeggen had terwijl ze van zijn aanrakingen genoot. 'Heeft Lilly jou ook gevraagd wanneer wij trouwen?' ineens kwam de nieuwsgierige vraag van de kleuter weer in haar hoofd.
'Drie keer.' Knikte Wolfs.
'Wat heb je gezegd?' vroeg Eva, stiekem even nieuwsgierig als de kleuter vanmiddag was geweest.
'Dat het niet perse nodig is om te trouwen om verliefd te kunnen zijn.' Eva knikte, zo iets was ook haar antwoord geweest. 'Toch?' vroeg hij voor de zekerheid om haar reactie goed te kunnen pijlen.
'Ja, precies.' Knikte Eva opnieuw. 'Het is niet nodig.' Bevestigde ze. 'Ik ben gelukkiger dan ik ooit geweest ben.' Wolfs glimlachte.
'Ik ook,' hij legde zijn hoofd op haar schouder te rusten en trok haar stevig tegen zich aan. 'Ik ben gelukkig en blij, ik heb alles wat ik wil..' trouwen is maar een bijzaak en dus niet perse nodig. Het bleef even stil. 'Bijna alles.' Verbeterde Wolfs zich toch nog, Eva zat er al op te wachten.
'Ik ben er niet aan toe Floris,' schudde Eva haar hoofd.
'Dat weet ik lief.' Hij kuste haar nek. 'Het hoeft ook niet nu.' Eva knikte, toch weer opgelucht. Elke keer als een baby ter sprake kwam kreeg ze het weer benauwd, onnodig misschien. Ze spoelde zich af en gaf hem een kus.
'Gelukkig dat het niet nu hoeft, nu ga ik slapen.' Met die woorden stapte ze uit de douche. Haar slaapshirt liet ze liggen en met de handdoek om haar lichaam heen geslagen liep ze de badkamer uit terwijl Wolfs haar glimlachend na keek.- Vanaf hier een pauze voor onbepaalde tijd om het volgende hoofdstuk compleet te kunnen schrijven. Zo gaan we ook niet te snel door dit verhaal heen (: Tot snel! -
JE LEEST
Flashback
FanfictionFlashback: terugblik. (Langere) passage in een verhaal die de chronologische lijn doorbreekt doordat hij zich op een eerder moment afspeelt. Flashback is het vierde en laatste boek uit de Afleiding reeks. (Afleiding IV) #73 in Fanfictie