7: Liv

294 7 7
                                    

De bel ging.
Ik deed open.
Het waren mam en pap.
Ik gaf ze een knuffel.
"Sorry dat we er nooit zijn, lieverd." Zei mam.
"Maakt niet uit. Een vriendin van blijft ook eten." Zei ik. Mam en pap knikten.

"Hallo meneer en mevrouw, ik ben Nina. Een vriendin en klasgenoot van uw dochter." Zei Nina beleefd.
"Goede middag Nina, zeg maar je hoor, leuk dat je hier bent." Zei mijn vader.

Julian stond in de keuken. Hij maakte het avond eten. Ik liep naar Julian toe.

"Hey,"
"O, hallo."
"Niks zeggen, Nina weet het nog niet. En mam en pap ook niet." Zei ik serieus.
"Natuurlijk zeg ik niks. Ik bewaar je geheimen." Zei hij.
Ik gaf hem een knuffel. Hij had een sixpack. Als ik hetero was en zijn zusje niet zou zijn, zou ik verliefd op hem worden.

We zitten aan tafel.
"Nina, Julian en Liv."
We kijken alle 3 op.
"We hebben geweldig nieuws." Zegt moeder.
"Vertel!" Zeg ik en kijk naar Nina.
"Je vader en ik, hebben voor jullie drietjes, een reis naar Italië geboekt."

Ik verslikte me bijna in mijn vlees.

"Serieus?" Zei Julian voor ik iets kon zeggen.
"Ja, kunnen jullie gezellig met z'n 3'tjes op vakantie. Willen jullie dat?" Zei pap.

Alle 3 knikken we natuurlijk ja.
"Jullie slapen wel met z'n 3'tjes op 1 kamer. Is dat erg?" Vroeg mam.
Ik kijk van Nina naar Julian, en terug.
"Is niet erg, gaat wel goed." Zeg ik.
"Wanneer is de vertrekdatum?" Vroeg Nina.
"Volgende week, aanstaande maandag. Dus jullie hebben nog het hele weekend om spullen te pakken." Zei vader

Het is nu vrijdag, ik een Nina pakken alvast mijn spullen in. Ik heb altijd voor vakanties een grote tas, geen koffer.
Nina noemt allemaal dingen op die mee moeten,

"Pyjama, ondergoed, bh's, broekjes, langebroeken, shirts, tandenborstel," zegt ze.
Ik pak alles, ik ben bijna klaar.

"Zo, nu heb ik alles. Zullen we nu naar jou huis? En daarna naar die van Julian?" Stel ik voor. Nina knikt.

Ik heb geleerd mijn gevoel op zij te zetten. We zijn gewoon vriendinnen. Misschien wordt het ooit nog iets. Maar ik weet niet of ze hetero is of niet.
Misschien moet ik vragen of ze ooit vriendjes heeft gehad. Ja dat ga ik doen.

"Julian, ga je met ons mee naar Nina haar huis? We pakken haar spullen en daarna gaan we naar jouw huis." Zeg ik tegen mijn broer.
"Is goed ik ga wel mee." Zegt hij.

Ik zit bij Nina achterop de scooter. Julian weet Nina haar adres en is er heen met de auto. We hebben de scooter achter het huis gezet.

"Julian is al binnen. Hij zit op de bank. Kom," zegt Nina tegen me die voorop loopt. Haar huis is echt 3 keer groter dan het huis van pap en mam.

"Hallo Julian, mijn broer heeft je binnen gelaten zie ik." Zei Nina.
"Ja is dat je broer? Ik wi-" ik onder brak mijn broer.
"Hoe oud is je broer? Waarom heb je me nooit vertelt dat je een broer had?" Zei ik iets te luid.
"Geen idee en ja. Die jongen is mijn broer. Hij heet Stefan." Zegt Nina.

Verliefd? Nee. Of toch? [VOLTOOID]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu